جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۶
ایران خودرویی ها در حالی به تازگی اولین محموله قطعات خود را راهی الجزایر کردند که تداوم این ماجرا می تواند به احیای صادرات این شرکت پس از مدت ها رکود نسبی، کمک کند.
کد خبر: ۹۱۰۷

تیتر20 - ایران خودرویی ها در حالی به تازگی اولین محموله قطعات خود را راهی الجزایر کردند که تداوم این ماجرا می تواند  به احیای صادرات این شرکت پس از مدت ها رکود نسبی، کمک کند.
با توجه به تاسیس  شرکت جوینت‌ونچر «ایکو الجزایر» و ارسال تجهیزات خط تولید توسط ایران‌خودرو، احداث سایت مونتاژ محصولات این شرکت رسما عملیاتی شد تا این کشور آفریقایی تا چندی دیگر میزبان خودروهای ایرانی شود.
حضور آبی های جاده مخصوص در الجزایر آن هم پس از مدت ها رکود نسبی در صادرات، نشانه حرکت جدید ایران خودرو به سمت تعریف بازارهای جدید در خارج از کشور است، چه آنکه این شرکت روی دیگر بازارها از جمله نیجریه و آذربایجان نیز تمرکز کرده است. این اقدامات نشان می دهد ایران خودرو در پساتحریم به جد به دنبال بازارهای صادراتی جدید و احیای بازارهای قبلی خود افتاده تا از این راه علاوه بر ایجاد تقاضای خارجی بیشتر برای محصولاتش، ارزآوری خود را نیز تقویت کند.
البته رسیدن به اهداف صادراتی مدنظر ایران خودرو، علاوه بر این که یک برنامه ریزی بلندمدت می طلبد، نیازمند تولید و عرضه محصولاتی با کیفیت و دارای قیمت رقابتی است. اهمیت عرضه محصولات با کیفیت و داری قیمت مناسب، از آن جهت است که این موضع می تواند تضمینی باشد برای تثبیت بازارهای صادراتی ایران خودرو.
به نظر می رسد در بازارهای خارجی، سطح رقابت، سنگین تر از بازار داخل باشد و بنابراین ایران خودرو اگر می خواهد در این بازارها موفق عمل کرده و جایگاهش را تثبیت کند، راهش عرضه محصولات دارای سطح کیفی و قیمتی رقابتی است.
اگر آبی های جاده مخصوص این موضوع را در سرلوحه برنامه های صادراتی شان قرار دهند، می توانند پس از سال ها دوباره آمار خوبی را از صدور محصول (حداقل در بازارهای منطقه و آفریقا) از خود به جا بگذارند.
   
 

ارسال نظرات
موضوعات روز