پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۹
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف ضمن اعلام صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری فرش دستباف به آمریکا پس از تحریم تاکنون، علت علاقه آمریکایی‌ها به فرش ایرانی را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۱۲۹

تیتر20 - سید مجتبی عراقچی با اشاره به اینکه در مدت زمان تحریم از فروش فرش ایرانی به آمریکایی‌ها جلوگیری می‌شد، اظهار کرد: در این زمان هندی‌ها توانستند جای بازار فرش ایرانی را پر کنند و در این رابطه از خرید و فروش فرش ایرانی به کشور آمریکا جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه فرش هنری ایران حرف اول را در دنیا می‌زند، یادآور شد: هندوستان، پاکستان و افغانستان رقیب ایران در فرش دستباف هستند و به دلیل ارزان بودن کارگر در این کشورها توانسته‌اند پیشرفت‌های قابل مقایسه‌ای داشته باشند اما در مقوله فرش‌های هنری، تجاری و آنتیک کماکان ایرانی‌ها از سایر کشورها جلوتر هستند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف با اعلام اینکه پیش از تحریم حدود ۴۰ درصد فرش دستباف ایرانی که شامل فرش صنعتی و هنری بود به آمریکایی‌ها فروخته می‌شد، عنوان کرد: در دوره تحریم از خرید و فروش فرش ایرانی به آمریکا جلوگیری شد اما مجددا پس از تحریم این دست فرش‌ها مورد استقبال آمریکایی‌ها قرار گرفته و بازار آمریکا برای فرش ایران بسترهای لازم را فراهم کرده است.

عراقچی در مورد علت علاقه آمریکایی‌ها به فرش ایرانی گفت: در آمریکا سرمایه‌داران بسیاری وجود دارند و به این هنر ایرانی بسیار علاقه‌مند هستند. حتی در زمان تحریم عده‌ای از این سرمایه‌گذاران نامه‌ای به اوباما نوشتند و از او درخواست کردند که آن‌ها را از خرید فرش‌های ایرانی محروم نکند.

وی با اعلام اینکه غیر از آمریکا کشورهای اروپایی نظیر آلمان، فرانسه، سوئیس و انگلستان از مشتریان فرش‌ هنری و صنعتی ایران هستند، بیان کرد: پس از زمان تحریم تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون دلار فرش دستباف از ایران به آمریکا صادر شده و باید در این زمینه اعلام کنیم که یک سوم کل صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف در ادامه افزود: حتی چینی‌ها که روزی رقیب ما در حوزه فرش بودند هم اکنون از مصرف‌کنندگان فرش دستباف ایران هستند و ما کشورهایی نظیر آفریقای جنوبی و روسیه را به عنوان بازار هدف خود مد نظر قرار دادیم.

عراقچی در خصوص مشکلاتی که گریبانگیر بازار خرید و فروش فرش دستباف است، خاطر نشان کرد:‌ گران تمام شدن فرش دستباف در ایران، بالا بودن میزان مالیات بویژه برای فروشندگان از مشکلات عمده‌ای است که بازار خرید و فروش فرش دستباف با آن مواجه است و امیدواریم در زمینه مالیات در بخش فروشندگان همانند بخش‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان با ملاحظاتی در جهت کاهش مالیات همراه باشیم./ایسنا
برچسب ها: فرش فرش ایرانی
ارسال نظرات
موضوعات روز