پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
درباره رنو کپچر، محصول جدید رنو برای ایران بیشتربدانید!

تیتر20 - امین آزاد - رنو کپچر از یک موتور 1.2 لیتری با توربو شارژ استفاده می کند که به رغم حجم کم با استفاده از توربوشارژ و روش های مدرن تزریق سوخت، توانسته 120 اسب بخار قدرت و گشتاور 190 نیوتن متری را تولید کند. یعنی موتور این خودرو با حجم موتور 100 سی سی کمتر از خودرو پراید می تواند حدود دو برابر خودرو پراید قدرت تولید کند.
شاید اگر 11 سال قبل زمانی که قرار داد تندر 90 که آن روزها ال 90 نام داشت بسته می شد، کسی می گفت 11 سال بعد محصولی 99 میلیون تومانی از رنو توسط ایران خودرو عرضه خواهد شد که مشتری هم خواهد داشت مخاطب درباره عقل گوینده شک می کرد.

در سال 83 قرار بود تندر 90 خودرویی باشد هم قیمت پیکان البته کمی بعد قیمتش حدود 6700 یورو برای بازار ایران مشخص شد که با احتساب یورو آن روز قیمتی نزدیک هفت میلیون تومان داشت. بگذریم که در نهایت این خودرو با قیمت 11 تا 14 میلیون تومان عرضه شد و بعد از افزایش شدید قیمت ارز و خودرو ، حالا بین 30 تا 45 میلیون تومان در بازار معامله می شود.

موفقیت های رنو در بازار خودروهای متوسط توسط تندر90 و در بازار سدان های خانوادگی و کمی لوکس با مگان سبب شد ، مشتریان ایرانی از بد بینی آن روز که ناشی از شکست رنو 21 در ایران بود به کمی اعتماد درباره برند رنو دست پیدا کنند. اتفاقی که مدتی قبل تر برای برند سیتروئن که سازنده ژیان در ایران بود و بعد ها با زانتیا معروف شد رخ داده بود.

حالا یکی از محصولات آینده ایران خودرو کپچر است خودروی کراس اوور یا شبه شاسی بلندی که با قیمت 99 میلیون تومان توسط ایران خودرو عرضه می شود .
این خودرو بر روی پلت فرم خودرو رنو کیلیو 4 که یک خودرو متوسط هاچ بک است توسعه یافته است. خودروهای کراس اوور محصولاتی هستند بین شاسی بلند و خودرو سواری که معمولا از توسعه یک محصول بر روی پلت فرم یک خودروی سواری باز طراحی شده اند .

رنو کپچر از یک موتور 1.2 لیتری با توربو شارژ استفاده می کند که به رغم حجم کم با استفاده از توربوشارژ و روش های مدرن تزریق سوخت، توانسته 120 اسب بخار قدرت و گشتاور 190 نیوتن متری را تولید کند. یعنی موتور این خودرو با حجم موتور 100 سی سی کمتر از خودرو پراید می تواند حدود دو برابر خودرو پراید قدرت تولید کند.

به دلیل حجم کم موتور مصرف سوخت این خودرو هم کم و در حدود 5.4 لیتر در سیکل ترکیبی است . این خودرو از گیربکس 5 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک بهره می برد.جدی ترین رقیب این خودرو در بازار های جهانی نیسان جوک محسوب می شود.

البته با توجه به اینکه 44 درصد سهام نیسان متعلق به رنو است و عملا این دو شرکت شریک هستند می توان گفت در این بخش از بازار این دو شرکت با این دو خودرو به رقابت درونی میان خود می پردازند .

بررسی «اقتصادنیوز» نشان می‌دهد، رنو کپچر شاید هیچ شباهتی به محصولا ت حال حاضر بازار ایران نداشته باشد اما در آینده نزدیک شبیه ترین محصول به رنو کپچر، پژو 2008 است . این خودرو هم قرار است توسط ایران خودرو عرضه شود.

پژو 2008 که از محصولات آینده پژو در ایران خواهد بود یک کراس اوور محسوب می شود . کراس اوور ها خودروهای ما بین شاسی بلند و خودروهای سواری هستند که معمولا بر روی پلت فرم خودروهای سواری توسعه پیدا کرده اند.

مهمترین خصوصیت 2008 اشتراکات در پلت فرم با پژو 301 و پژو 208 ، دو محصول آینده ایران خودرو است .پژو با استفاده از پلت فرم 301 و 208 خودرو 2008 را توسعه داده است. این موضوع کمک می کند تا ایران خودرو راحت تر این خودرو را داخلی سازی کند چرا که اگر در ابتدا پژو 301 و 208 در ایران داخلی سازی شود به دلیل اشتراکات فراوان می توان 2008 را راحت تر در ایران داخلی سازی کرد .

موتور پژو 2008 حدود 110 اسب بخار قدرت دارد و از نوع 1600 سی سی است.این موتور توسعه یافته موتور تیپ 5 پژو 206 است البته احتمال دارد برای افزایش داخلی سازی از موتور پژو 206 تیپ 5 در پژ 2008 تولیدی در ایران استفاده شود .

قیمت احتمالی پژو 2008 بالای 90 میلیون تومان تخمین زده می شود.

دیگر اشتراک پژو 2008 و رنو کپچر این است که هر دو خودرو ابتدا توسط ایران خودرو وارد خواهند شد و پس از مدتی مونتاژ و ساخت داخل این خودرو ها در ایران خودرو آغاز خواهد شد.

برای همین پیش ببینی می شود بعد از ساخت داخل به خاطر کاهش تعرفه و هزینه ها ، قیمت این خودروها حدود 20 درصد نسبت به قیمت فعلی کاهش یابد .
در زمینه قدرت موتور بین این دو اتومبیل ایران خودرو هم می توان دید که قدرت موتور رنو کپچر 10 اسب بخار بیشتر از پژو 2008 است البته پژو 2008 کمی از رنو کپچر بزرگتر است.

رنو کیلیو 4 هم که رنو کپچر بر روی آن طراحی شده قرار است چند ماه پس از کپچر توسط ایران خودرو عرضه شود. برای این خودرو قیمتی در حدود 85 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

برچسب ها: رنو رنوکپچر
ارسال نظرات
موضوعات روز