پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
با گذشت بیش از یک سال از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در صنعت داخلی ایران به نظر می‌رسد ایرلاین‌های ایرانی توانسته‌اند خود را به خوبی با فضای رقابتی موجود وفق دهند.
کد خبر: ۹۲۱۲

تیتر20 - در طول سال‌های گذشته نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه صفر به افزایش قابل توجه تقاضا برای خرید بلیت هواپیما به سمت شهر مشهد منجر می‌شد که این امر ابتدا در طرح متنوع‌سازی نرخ بلیت و سپس در ماه‌های ابتدایی اجرای طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نتایج منفی از خود برجای گذاشت تا جایی که حتی در سال گذشته قیمت بلیت هواپیما از تهران به سمت مشهد به بیش از ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر رسید.

با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان هواپیمایی شرکت‌های ایرانی برای ایام پیک سفر مانند اربعین از نرخ‌های مصوب از قبل تعیین شده استفاده می‌کنند، اما در سال جاری و با وجود تقاضای بالا برای خرید بلیت مشهد رقابت در بازار، نرخ‌ها را تعیین کرده است.

پیگیری‌ها از چند آژانس فروش بلیت نشان می‌دهد که هنوز بسیاری از پروازهای چارتری به مقصد مشهد ظرفیت دارند و قیمت بلیت در آن‌ها نیز از حدود ۱۰۰ هزار تومان آغاز شده و در اوج تقاضا به ۳۰۰ هزار تومان نیز نمی‌رسد.

سامانه‌های آنلاین فروش بلیت نیز شرایطی مشابه دارند. در شرایطی که نرخ بلیت پروازهای سیستمی که البته ظرفیت آن‌ها به پایان رسیده نرخی نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان را ثبت کرده‌اند اما پروازهای چارتری قیمت‌هایی نسبتا پایین دارند و حتی رقم‌هایی در مرز ۱۰۰ هزار تومان نیز برای آن‌ها تعیین شده است. این در حالی است که در سال‌های گذشته پروازهای چارتری خود به عنوان یکی از اصلی‌ترین چالش‌های سازمان هواپیمایی مطرح شده و قیمت‌ها در این پروازها به شکل‌های عجیب افزایش می‌یافت.

در صورت تکرار تجربه سفرهای امسال به شهر مشهد در ایام پیک سفر در ماه‌ها و سال‌های آینده می‌توان اعلام کرد که طرح آزادسازی نرخ بلیت در آسمان ایران به شکلی موفقیت‌آمیز اجرایی شده و با رقابتی که بین شرکت‌ها آغاز شده است مسافران می‌توانند متناسب با شرایط و انتخاب‌های خود نسبت به چگونگی سفرشان تصمیم‌گیری کنند. هرچند هنوز سازمان هواپیمایی ریسک اجرای کامل این رقابت در ایام پرترافیک سال مانند اربعین را به عهده نگرفته است./خبرآنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز