پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۸
نمونه بارز و تازه ایجاد «ساب برند» در ایران، که این روزها در قفسه های فروشگاهی سراسر کشور می توان به وفور آن را مشاهده کرد، برندی به اسم «ناری» است که ساب برند «کاله» به شمار می رود.
کد خبر: ۹۲۵۳

تیتر20 - در تمام جهان، مرسوم است که برندهای بزرگ، در مقطعی از فعالیت های خود، برندهای فرعی ایجاد و بخشی از تولیدات انحصاری و ویژه را در ذیل آن متمرکز می کنند. برندی که در زیر مجموعه یک برند اصلی و بزرگ شروع به کار می کند و در واقع ساب برند (sub brand)  نامیده می شود.
«ساب برند» معمولا از شهرت، اعتبار، قابلیت ها و ظرفیت های برند اصلی بهره مند است  ولی با توجه به این که در حوزه خاصی فعالیت می کند در واقع طیف کوچکی از محصولات برند اصلی را نمایندگی می کند که حائز خصلت های  منحصر به فردی  هستند.
نمونه بارز و تازه ایجاد «ساب برند» در ایران، که این روزها در قفسه های فروشگاهی سراسر کشور می توان به وفور آن را مشاهده کرد، برندی به اسم «ناری» است که  ساب برند «کاله» به شمار می رود.
درحال حاضر برند «ناری» یک دوغ جدید و کاملا انحصاری را نمایندگی می کند که مصرف کنندگان ایرانی مدتی است به اسم «نوشیدنی کفیر» ناری در سر سفره های خود دارند.
در این جا هم «ناری» درواقع نماینده و ارائه دهنده هویتی است که نه تنها از کاله منتج می شود بلکه به خودی خود هم خصلتی انحصاری دارد که فقط «ناری» می تواند به عنوان یک نشان آن را توضیح دهد.
داستان تولد برند «ناری» هم جالب و خواندنی است. اگر حروف انگلیسی کلمه  Iran  را  برعکس کنیم کلمه Nari به دست می آید. این همان رمز و راز ساده ایجاد این برند در ذیل مجموعه «کاله» است.
اما حالا چرا انگلیسی؟ به خاطر این که برند «ناری» با حروف انگلیسی (Nari) در بیشتر نقاط جهان به عنوان یک برند رسمی ایرانی ثبت شده  و این خلاقیت و کارآفرینی، نه تنها باعث ارتقای نام ایران در سطح بین المللی می شود، بلکه به مرور زمان باعث می شود برندهای بومی کشور ما  در سطح جهان توسعه پیدا کنند و شناخته شوند. 
ظاهرا قرا است برند Nari در سطح بین الملل نیز طیفی از نوشیدنی های انحصاری و ایرانی «کاله» را نمایندگی کند که از خصوصیت های بارز آن کیفیت و بومی بودن است. 
درباره دوغ وماست کفیر ناری باید گفت که کفیر نوعی دانه پروبیوتیک طبیعی سرشار از ویتامین های  گروه B، کلسیم، منیزیم ویتامین K و بیوتین است که برای اولین بار  بیش از 2000 سال پیش در کوه های قفقار کشف شد. 
گفته می شود که ساکنین این سرزمین به داشتن عمر طولانی همراه با سلامت، شهرت دارند و قرار است نوشیدنی کفیر ناری که  منشاء خود را از کوه های قفقار معرفی می کند، چنین فرهنگ و اصالتی را با بهره مندی از ظرفیت هایی که «کاله»  از نظر برندینگ در اختیارش قرار می دهد، معرفی و نماینده تفاوت های انحصاری خاصی باشد.
پس باید به زودی شاهد حضور یک برند ایرانی – بین المللی در صنعت غذایی دنیا باشیم که اسم آن «ناری» (NARI) است. 

ارسال نظرات
موضوعات روز