شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۹
قیمت خودروهای فرسوده دولتی مشخص شد
برای محاسبه اینکه هر خودروی فرسوده دولتی چقدر قیمت دارد، باید به این نکته توجه داشت که در بین خودروهای داخلی سنگین ‌ترین وزن را «سوزوکی گرند ویتارا» دارد که یک هزار و 552 کیلوگرم وزن آن است و «پراید» نیز با وزنی 900 کیلوگرمی، سبک‌ ترین خودرو تولید داخل به شمار می‌ رود.
کد خبر: ۹۲۷۷
تیتر20 - پس از آنکه رییس ‌جمهور سابق کشورمان، در یکی از گفتگوهای زنده تلویزیونی خود، یکی دیگر از اصطلاحات خاص خود را به کار برد و از خودروسازان خواست تا بگویند «خودرو کیلویی چند» برای آنها از آب در می ‌آید، برای خیلی‌ ها جالب شد که بدانند واقعا خودرو در ایران کیلویی چند است.
اگرچه احمدی ‌نژاد بیشتر از سر مزاح، این جمله را گفت و قیمت خودرو بر اساس «وزن» تعیین نمی‌ شود، اما پس از این پرسش  خیلی ‌ها می‌خواستند بدانند خودرو واقعا کیلویی چند به دست آنها می ‌رسد تا مقایسه‌ ای داشته باشند بین قیمت خودرو و برخی کالاهای اساسی و غیر اساسی مانند «گوشت» و «پسته».
اما در حوزه خودروهای فرسوده، موضوع کیلویی چند، واقعا مصداق دارد و به عنوان مثال، خودروهای فرسوده دولتی بر اساس وزن خود قیمت گذاری و فروخته می شوند که این قیمت، هر ساله توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، تعیین و ابلاغ می شود.
در جدیدترین اطلاعیه این ستاد که به وزارت اقتصاد و امور دارایی ابلاغ شده و نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، تصریح شده است که ارزش پایه لاشه خودروهای دولتی تا پایان سال 1395 به قیمت هرکیلو 5 هزار ریال تعیین و اعلام می شود. 


خودروهای فرسوده

برای محاسبه اینکه هر خودروی فرسوده دولتی چقدر قیمت دارد، باید به این نکته توجه داشت که در بین خودروهای داخلی سنگین ‌ترین وزن را «سوزوکی گرند ویتارا» دارد که یک هزار و 552 کیلوگرم وزن آن است و «پراید» نیز با وزنی 900 کیلوگرمی، سبک‌ ترین خودرو تولید داخل به شمار می‌ رود.

سمند نیز که خودرویی مشهور در سیستم پلاک قرمزها محسوب می شود، یک هزار و 220 کیلوگرم وزن دارد و پشت سر سمند، با پژو 405 روبه‌ رو هستیم که یک هزار و 100 کیلوگرم وزن دارد. بر این اساس، با محاسبه جدید دولت، قیمت پراید فرسوده 450 هزار تومان، سمند حدود 600 هزار تومان و پژو 405 نیز 550 هزار تومان قیمت گذاری می شود که البته این قیمت، صرفا مربوط به لاشه این خودروهاست./صبحانه
ارسال نظرات
موضوعات روز