جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱
مطالعه ای جدید که توسط دانشمندی ژاپنی انجام شده است، ادعا می کند که خوردن بستنی برای صبحانه می تواند تقویت مغز را در پی داشته و به بهبود هوشیاری و عملکرد ذهنی منجر شود.
کد خبر: ۹۳۰۳

تیتر20 - یوشیهیکو کوگا، استاد دانشگاه کیورین در توکیو، یک سری آزمایش های بالینی را انجام داده است که طی آنها از شرکت کنندگان درخواست شد تا بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب بستنی مصرف کنند. سپس، آنها یک سری تمرینات ذهنی را در رایانه انجام دادند.

 بر همین اساس، پروفسور کوگا متوجه شد، افرادی که بستنی خورده اند در مقایسه با آنهایی که این کار را انجام نداده اند، واکنش سریع‌تری داشته و در پردازش اطلاعات بهتر عمل کردند.
 
پس از نظارت بر فعالیت مغز سوژه ها، پروفسور کوگا متوجه افزایشی در امواج آلفای فرکانس بالا شد که اغلب با سطوح افزایش یافته هوشیاری و کاهش التهاب ذهنی مرتبط هستند. برای بررسی بیشتر این مساله که آیا واکنش سوژه ها تنها در نتیجه شوک وارده به مغز و افزایش هوشیاری به واسطه دمای پایین بستنی بوده است یا خیر، پروفسور کوگا آزمایش خود را بار دیگر با آب سرد به جای بستنی انجام داد.
 
نتایج این آزمایش نشان داد، افرادی که آب سرد نوشیده بودند، سطوح افزایش یافته هوشیاری و ظرفیت ذهنی را نشان داده اما این سطوح با نتیجه به دست آمده با مصرف بستنی قابل مقایسه نبوده است.
 
پروفسور کوگا در حال حاضر مطالعه خود را ادامه می دهد و همچنین در تلاش است تا رابطه ای محکم بین تقویت ذهنی ناشی از مصرف بستنی و یکی از مواد تشکیل دهنده خاص آن بیابد.
 
در همین حال، متخصصان تغذیه انگلیسی با شک و تردید به یافته های پروفسور کوگا نگاه کرده اند. به گفته کیتی برفوت، پژوهشگر دکتری روانشناسی تغذیه در دانشگاه ریدینگ، یک توضیح احتمالی برای سطح افزایش یافته هوشیاری در نتیجه مصرف بستنی می تواند خوردن صبحانه در برابر نخوردن آن باشد.
 
مغز ما برای فعالیت خود به گلوکز نیاز دارد و یک وعده غذایی سرشار از گلوکز در مقایسه با مغزی ناشتا به ظرفیت ذهنی کمک خواهد کرد./میزان/عصر ایران/اقتصاد نیوز
ارسال نظرات
موضوعات روز