جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان تهران انتخاب شد:
در مراسم هشتمین سالروز تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان تهران، گروه خودروسازی سایپا به عنوان صادرکننده برتر خودرو و قطعات انتخاب شد. همچنین شرکت سایپا یدک به دلیل حضور گسترده در بازارهای صادراتی و ارائه خدمات مناسب به محصولات در بازارهای صادراتی لوح تقدیر صادر کننده نمونه استان را دریافت کرد .
کد خبر: ۹۳۷۰

تیتر20 - همزمان با مراسم تجلیل از صادرکننده برتر استان تهران،که 23 آذرماه سال جاری برگزار شد. مهندس محسن جوان معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا در سخنانی با اشاره به ضرورت حمایت دولت از صادرکنندگان از طریق اجرایی کردن آیین نامه صادرات خودرو، خدمات، قطعات و مجموعه ها اظهارکرد: تاکنون بیش از 220 هزار دستگاه از انواع محصولات گروه سایپا به ارزش بیش از یک میلیارد و 200 میلیون دلار به بازارهای هدف شرکت سایپا در چهار منطقه خاورمیانه، آفریقا، کشورهای CIS و آمریکای لاتین صادر شده است.
وی گفت: از سال 1392 و با شدت گرفتن تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران و به خصوص صنعت خودروسازی، گشایش بازارهای جدید برای صنعت خودرو ایران با چالش های جدی روبرو بوده که می توان به عدم امکان نقل و انتقال ارز و گشایش LC، عدم ارتباط بین بانک های ایرانی و بانکهای خارجی و عدم امکان جذب اعتبارات و همچنین عدم پذیرش کالاهای با مبداء ایران اشاره کرد.
معاون صادرات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا افزود: با بهبود شرایط بین المللی پس از برجام تلاش های صورت گرفته برای گشایش بازارهای جدید طی چند سال گذشته به ویژه از نیمه دوم سال جاری تا حدودی به بار نشسته و امید می رود که از سال 1396 نتایج آن را در رشد میزان صادرات گروه سایپا شاهد باشیم. اگرچه لازم به یادآوری است که گشایش یک بازار صادراتی امری بسیار زمان بر است زیرا خودرو کالایی با کاملترین زنجیره ارزش است و پس از فروش هر دستگاه خودرو حداقل تا 10 سال مسائل تامین قطعات و خدمات آن می بایست مدیریت شود.
جوان تصریح کرد: بزرگترین بازار صادراتی گروه سایپا در حال حاضر کشور عراق است که محصولات سایپا از سال 1387 به طور گسترده در آن بازار عرضه شده و از سال 1389 رتبه اول فروش را در اختیار دارد.
معاون صادرات سایپا خاطرنشان کرد: در برخی از کشورها نیز به دلیل شرایط خاص آنها صادرات با افت و خیزهایی همراه بوده است که مصر، سودان و ونزوئلا از آن جمله اند. گروه خودروسازی سایپا در راستای توسعه بازارهای صادراتی خود تاکنون توانسته است چهار سایت در کشورهای سوریه، عراق، سودان و ونزوئلا با سرمایه گذاری طرف خارجی راه اندازی کند و درصدد است تا پایان سال 95 پنجمین سایت خود را در کشور الجزایر افتتاح و به بهره برداری برساند. در ضمن اخیرا" اولین و مجهزترین مرکز و نمایندگی انحصاری عرضه محصولات گروه خودروسازی سایپا در منطقه جبیل در شمال شهر بیروت لبنان راهاندازی شد و فعالیتهای خود را جهت فروش و خدمات پس از فروش آغاز کرد.  
جوان گفت: در تمامی بازارها موضوع خدمات پس از فروش به عنوان یکی از نقاط قوت محصولات سایپا مورد تاکید است که نه تنها بر شبکه فروش، بلکه بر ایجاد و توسعه شبکه خدمات پس از فروش متناسب با افزایش حجم خودروها نظارت می شود.
معاون صادرات و امور بین الملل گروه سایپا همچنین در خصوص صادرات خودروهای ساخت داخل و یا مشترک با برخی برندها و شرکت ها و کشورهای خارجی گفت: در خصوص صادرات برندهای خارجی که در ایران تولید می شوند بخشی از آنها چینی و بخشی فرانسوی هستند. در زمینه خودروهای چینی مقدمات صادرات آنها فراهم شده و محموله های اولیه به بازارهای عراق، لبنان و آذربایجان ارسال شده است.
وی در خاتمه در خصوص همکاری دولت با شرکت سایپا برای تسهیل در صادرات خودرو به بازارهای خارجی اظهارکرد: امیدواریم دولت با الگوبرداری از کشورهای موفق، از تلاش خودروسازان به ویژه گروه سایپا در مسیر صادرات خودرو به بازارهای مختلف منطقه ای و جهانی حمایت کند.
گفتنی است در جریان برگزاری هشتمین سالروز تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان تهران، علاوه بر انتخاب شرکت سایپا به عنوان صادر کننده نمونه استان تهران، شرکت سایپا یدک نیز به دلیل حضور گسترده در بازارهای صادراتی و ارائه خدمات مناسب به محصولات سایپا در این بازار ها در کنار توجه جدی به مباحث عرضه قطعات با کیفیت، به عنوان صادر کننده برتر قطعات استان تهران برگزیده شده که مهندس رحیم علیشاهی مدیر عامل این شرکت نیز لوح تقدیر صادر کننده نمونه استان را دریافت کرد ./سایپا نیوز
ارسال نظرات
موضوعات روز