جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
بیگانگان دردنیای مد ایران/برندهای واقعی راچگونه بشناسیم؟

تیتر20 - صدرا شریعتمداری - این روزها از هر خیابانی که رد شوید شمال تهران و یا حتی جنوب آن می توانید مجموعه ای از برندهای خارجی در زمینه مد و لباس را ببینید، برندهایی که تا قبل از آن برای اغلب ما ایرانیان ناشناخته بود، کم کم برای همه ما گفتن این نامها تکراری می شود و به نوعی زندگی ما با آنها عجین می شوند، با اشباع شدن بازارهای مصرفی لباس برند در اروپا و حتی ترکیه ، برندها اکنون به دنبال بازارهای نوظهور برای فروش محصولاتشان هستند، ایران با جمعیت جوان بالایی که دارد یکی از بهترین بازارهای مصرفی برای برندها به شمار می رود، به دقت اگر به بازار لباس برند نگاه کنید متوجه می شوید که بیش از 70 درصد این بازار تنها در اختیار چند شرکت تنها با نامهای گوناگون است، این روزها بازار برند های ترک از قبل بسیار گرم تر شده و تا حدود زیادی گوی رقابت را از برندهای اروپایی نیز گرفته انداز مشخصه همه آنها فروشگاههای استاندارد با ابعاد بسیار بزرگ و قیمت هایی پایین.

ایران با حضور برندهای ترک دیگر به دوره ای جدید در زمینه مد وارد می شود که در آن شاهد جنگ بین خرده فروش ها (Retailer) و قدرت های بزرگ آن خواهیم بود، در این میان آنچه بیش از همه تعجب مرا برانگیخته خفتگی بازار تولید داخل و عدم تلاش مضاعف آنها برای رسیدن به استاندارهای بین المللی است. تنوع کم محصولات، رنگ بندی های غیرقابل قبول و مواد مصرفی تکراری در کنار بلای خانمانسوز دنیای مد یعنی کپی کاری ، همه و همه دست به دست هم داده اند تا برندهای ترک یکه تازان بازار شوند. برای کمک به شناخت حقیقی مردم از بازار برند ها و تشخیص محصول با کیفیت و بی کیفیت و نیز مشخص نمودن برندهای تقلبی تیم تحقیقاتی خودجوش illusion marketing به سرپرستی صدرا شریعتمداری آغاز به تحقیق و نگارش در این زمینه نموده است.

بزرگترین مشکل در بازار مد ایران، عدم امکان تشخیص برند های واقعی و تقلبی است، چه چیز باعث می شود تا بتوانیم بفهمیم یک برند با دکوری جذاب و سر دری بزرگ با اسمی لاتین حقیقاتا یک برند واقعی است؟ چه وجه تمایزی بین یک بوتیک و فروشگاه برند است؟ قیمت حقیقی محصولات این برندها در بازارهای جهانی و ایران چگونه است؟ وظایف یک برند در امور اجتماعی و مسئولیت پذیری اجتماعی چیست؟

در این هفته به بررسی برندهای زیر و واقعیت آنها خواهیم پرداخت، در این مسیر با مکاتبه با شرکت های مادر این برندها خواهیم فهمید فعالیت این فروشگاهها تحت لوای این نامها حقیقی است یا تنها دستمایه ای است برای صاحبان این فروشگاهها برای فروش بیشتر، ضمنا بررسی خواهیم نمود این برندها برای جامعه ما چه ارمغانی داشته اند؟ این مقالات در این سایت به اطلاع شما خواهد رسید و کلیه مکاتبات با برندها نیز با زبان و مرجع واقعی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اکنون زمان آن رسیده تا بازاری شفاف برای مصرف کننده ایرانی ارائه شود.
برندهای این هفته که مورد تحقیق واقع خواهند شد:
ماسیمودوتی، برشکا، بوگاتی

ارسال نظرات
موضوعات روز