جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
تیتر20 بررسی می کند؛
حالا دیگر مهم نیست که در کجا باشد. چرا که دریک شهر کوچک و یا نقطه ای دور دست در نزدیکی یک روستا که فروشگاه زنجیره ای افق کوروش در آنجا شعبه دارد، مشتریان هر آنچه را که در شهرهای بزرگ می توانند خریداری کنند در همان شهر کوچک ویا دورافتاده می توانند تهیه کنند. اکنون دیگرتنها بحث خرید کالا وخدمات به قیمت مناسب و یا تخفیف محوربا کیفیت یکسان نیست ؛ بلکه در کنار آن درک موضوعی است که با افق کوروش با آن آشناتر شده اید ،حرکت به سمت عدالت اجتماعی .
کد خبر: ۴۹۵۳۱
افق کوروش و فرصتی برای برقراری عدالت اجتماعی
تیتر20 - برای بسیاری از ما پیش آمده است که به فروشگاه های مختلف در گوشه وکنار تهران وسایر شهر ها رفته باشیم. در این فروشگاه ها بسته به محل آن نه تنها رفتار وخدمات متفاوت می شود بلکه بدون نیاز به توجه خاصی با برندها وکالاهایی مواجه می شویم که شاید در نقاط وفروشگاه های دیگر،عمدتا شهرهای کوچک و کمتر برخوردار اصلا دیده نشود. به بیان ساده تر بسیاری از فروشگاه ها نحوه برخورد با مشتری یا نوع و برند کالاهای مصرفی را بر اساس برخورداری افراد و محل سکونت انتخاب می کنند. 

اما در خیل عظیم فروشگاه هایی که در سراسر کشور وجود دارد شما به هر نقطه که در آن فروشگاه زنجیره ای افق کوروش قرار دارد قدم بگذارید، با یک استاندارد سازی یکسان مواجه می شوید. دیگر فرقی نمی کند که در شهر ومحل زندگی خود یا در نقطه ای دیگر هستید. آنچه این روزها بیش از هر چیزی که در افق کوروش به چشم می خورد نگاه ونگرش یکسانی است که در شعبه های این برند وجود دارد. در واقع آنچه که افق کوروش را از سایر رقبایش متمایز می کند ،ایجاد ساختار نظام مند مبتنی بر احترام به مشتری است.

حالا مهم نیست که در کجا باشد. چرا که دریک شهر کوچک و یا نقطه ای دور دست در نزدیکی یک روستا که فروشگاه زنجیره ای افق کوروش در آنجا شعبه دارد، مشتریان هر آنچه را که در شهرهای بزرگ می توانند خریداری کنند در همان شهر کوچک ویا دورافتاده می توانند تهیه کنند. هر نوع کالا وخدماتی که در شهر محل سکونت خود دریافت می کنند با همان استاندارد می توانند دریافت کنند.

 این مساله از جهات گوناگونی قابل بررسی است.از نظر اقتصادی استراتژی که این برند در نظر گرفته  است ،یک روش بسیار درست واصولی بر اساس جدیدترین متدهای بازاریابی وبازارسازی است. چرا که در این نگرش اولین مساله ای که مد نظر قرار می گیرد حسی است که به مشتری هنگام ورود وحضور در این فروشگاه ها منتقل می شود؛ یک احساس آشنا با تکیه بر اعتمادی که از این برند منتقل شده است.

در واقع در این نگرش مشتری خود را غریبه احساس نمی کند ومی داند چه می خواهد .ضمن اینکه این روش به مشتری ثابت می کند که قیمت ها ، رفتارها ، نوع وبرند کالا ها در تمام نقاطی که افق کوروش شعبه دارد از یک رویه پیروی می کند. این موضوع علاوه بر استفاده از ابزارهایی نظیر چیدمان شلف ها ، رفتار پرسنل ، یکپارچگی در پوشش ، ارائه خدمات یکسان در کل فروشگاه ها را به مشتری نیز القا می کند.

از سوی دیگر این نگرش نشان از احترام وشخصیت به مشتریان بدون توجه به جایگاه ومیزان درآمد آنها دارد. از یک سو موید این است که این برند خود محترم است و از دیدگاه خود به سایرین نگاه می کند و از سوی دیگر نشان می دهد که برای افق کوروش انسان به منزله یک انسان قابل احترام وارزش است. به همین دلیل است که او وظیفه خود می داند که در تمام مکان هایی که حضور دارد برای او خدمات یکسانی فراهم کند.

البته این ها بخشی از شیوه تفکری است که در رگ های این برند جاری است .از منظر دیگر بحث بسیار مهم که از نگاه بسیاری از افراد دور مانده و یا با توجه به شرایط کشور توجهی به آن نمی کنند،عدالت اجتماعی است؛ عنصری کمیاب در این روزگار.اگر به تجربه خود از حضور وخرید در بسیاری از فروشگاه های دیگر مراجعه کنید خواهید دید که حس متفاوتی از این تجربه به ذهنتان خطور خواهد کرد. این عدم یکسانی در حس تجربه بخشی از درک عدالت اجتماعی است.امری که این روزها در افق کوروش رعایت می شود و در تفکر این برند جایگاه بالایی دارد. 

در واقع این تفکر وانتقال حس محترم بودن به مشتری در کنار خدماتی که ارائه می شود ، بخشی از عدالت اجتماعی ای است که چندان مشاهده نمی شود. اما افق کوروش در شرایط اقتصادی که کشور با آن دست وپنجه نرم می کند راهی را انتخاب کرده است که می توان آن را تمرینی برای رسیدن به عدالت اجتماعی در عرصه ها ویا حتی بخش ها دانست. این تفکر تمرینی برای مردم نیز به شمار می رود که آنها با درک صحیحی از عدالت اجتماعی با محوریت توزیع یکسان بتوانند با این مهم آشنا شده و آن را از سایر برندها ویا بخش های دیگر مطالبه کنند.

در واقع افق کوروش با درک این مساله  توانسته است این بحث مهم را در ذهن مردم جا بیاندازد که تمام آنها از نظر شان وجایگاه واحد هستند و برای افق کوروش یک اجتماع واحد در نظر گرفته شده اند.در این دیدگاه افراد فرقی با هم ندارند و همه  باید به صورت یکسان از مواهب وخدمات برخوردار باشند.شاید تا الان به مساله توجه نکرده باشید اما اگر این بار که برای تهیه مایحتاج خود به افق کوروش می روید به این موضوع دقت کنید ، حالا دیگردر این  میان دیگر تنها بحث خرید کالا وخدمات به قیمت مناسب و یا تخفیف محوربا کیفیت یکسان  نیست ؛ بلکه در کنار آن درک موضوعی است که با افق کوروش با آن آشناتر شده اید ،حرکت به سمت عدالت اجتماعی .

ارسال نظرات
موضوعات روز