جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، مالک اصلی کاخ لویی چهاردهم است. این کاخ در سال ۲۰۰۸ ساخته است.
کد خبر: ۵۶۸۳۸

تیتر۲۰- ولیعهد عربستان سعودی که برای دیدار با امانوئل ماکرون به فرانسه رفته بود، در «گران‌ترین خانه جهان» در حومه پاریس سکونت داشت.

این عمارت که آن را «کاخ لویی چهاردهم» نام نهاده‌اند، بنایی نوساز است که قصد دارد جلال و تجمل کاخ ورسای را تقلید کند، کاخی که زمانی محل سکونت خاندان سلطنتی فرانسه بود.

ساخت این عمارت در سال ۲۰۰۸ آغاز شده و در سال ۲۰۱۵ توسط یک فرد ناشناس به قیمت ۳۰۰ میلیون دلار خریداری شد و مجله فورچن لقب «گران‌ترین خانه جهان» را به آن داد.

نهایتا نیویورک‌تایمز گزارش داد که بن‌سلمان ۳۶ ساله، از طریق چند شرکت پوششی و دروغین، مالک اصلی این کاخ است.

مقامات دولتی محلی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تایید کردند که ولیعهد سعودی پیش از دیدار با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در پنجشنبه هفته گذشته، در این خانه سکونت داشته است.

گزارشگران مقابل این ساختمان شاهد حضور نیروهای امنیتی و حفاظت گسترده پلیس بودند.

دیدار ماکرون و بن‌سلمان در کاخ الیزه برگزار شد، که البته به پای ملک شخصی ولیعهد سعودی نمی‌رسد و گفتگوهایی در آن انجام شد که منتقدان در فرانسه با آن مخالف هستند.

در سال ۲۰۱۸، جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری کشورش در ترکیه به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسید و بن سلمان تا به امروز حدود چهار سال مورد انتقاد گسترده جهانی قرار داشت.

اما حالا با حمله روسیه به اوکراین و نیاز شدید غرب به سوخت، بار دیگر عربستان سعودی مورد توجه آن دسته از رهبران غربی قرار گرفته است که به دنبال یافتن جایگزینی برای سوخت روسیه هستند.

جالب آنجاست که سازنده این عمارت، کسی نیست جز عماد خاشقجی، پسرعموی روزنامه‌نگار مقتول سعودی که در فرانسه به ساخت‌وساز مشغول است./خبرآنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز