سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
پخش با تاخیر بازی پرسپولیس در تداوم مشکلات پخش بازی‌های فوتبال از تلویزیون نشان از بحرانی‌تر شدن بحران سیگنال در رسانه ملی دارد.
کد خبر: ۱۹۰۷۵
تیتر20 - در شرایطی که میلیون‌ها هوادار فوتبال در ایران برنامه خود را برای تماشای دیدار برگشت پرسپولیس مقابل الهلال تنظیم کرده بودند. پخش شبکه سه موفق به روی آنتن بردن یک ربع اول این بازی حساس نشد.در این لحظات پیمان یوسفی مجری برنامه به همراه فرشاد پیوس و علی انصاریان به صحبت‌های خود درباره بازی ادامه دادند تا شروع خوب پرسپولیسی‌ها در این مسابقه از چشم بینندگان پنهان بماند. در این شرایط یوسفی چاره‌ای نداشت جز اینکه از اطرافیان خود درباره نتیجه بازی سوال کند و تحولات بازی را به صورت خیلی ضعیف در اختیار بینندگان قراردهد. در این لحظات در تحریریه رسانه‌های ورزشی غوغایی بود تا آنها بتوانند از طریق نمایندگان خود در کشور عمان لحظات حساس بازی را دنبال کنند.

 اما چه اتفاقی افتاد که تلویزیون نتوانست یک ربع اول این بازی حساس را پخش کند؟ برای پاسخ به این سوال باید به کمی عقب‌تر برگردیم جایی که صداوسیما از سال گذشته پخش سری آ را از کنداکتور خود کنار گذاشت. همچنین این اتفاق به شکلی پیش‌بینی نشده برای مسابقات امسال لیگ‌برتر انگلیس هم رخ داد تا موجی از نارضایتی‌ها شبکه‌های اجتماعی را فرابگیرد. دیروز هم شبکه سه علیرغم برنامه‌ریزی قبل موفق به پخش یک ربع اول بازی پرسپولیس ـ الهلال نشد تا همه به این نتیجه برسند که مشکل دریافت سیگنال در صداوسیما کاملا جدی است. در این‌باره باید به این موضوع اشاره کرد که این هفته صداوسیما با پخش دو بازی لیورپل ـ منچستریونایتد و دربی میلان کمی اوضاع را بهتر کرد اما آن دو مسابقه نیز بدون اعلام قبلی روی آنتن رفت و این گمانه را تقویت کرد که سیگنال دریافتی برای پخش این دو مسابقه با همت مهندسین بخش ماهواره از یک محل تازه (شرق آسیا) ردیابی شده است.

جالب اینکه شبکه ورزش در پخش دربی ایتالیا بازی والنسیا ـ بتیس را به عنوان مسابقه جایگزین در اختیار داشت و علاوه بر شروع با تاخیر بازی میلان ـ اینتر مدام از ایتالیا به اسپانیا سوییچ می‌کرد تا در صورت قطع احتمالی تصاویر دست خود را با یک بازی دیگر پر کرده باشد، مسابقه‌ای که البته پخش آن خیلی مهم نبود اما فقط به دلیل پوشش دربی ایتالیا به صورت موازی روی آنتن رفت. 

به نظر می‌رسد مشکل شب گذشته شبکه سه هم بی ربط به مساله حق پخش و سیگنال نباشد والا غیر از این اگر بود هیچ دلیلی برای عدم پخش 15 دقیقه اول مسابقه‌ای که هزینه پخش آن پرداخت شده وجود ندارد. به هر حال با این اتفاق باید منتظر اختلاف در پخش همه مسابقاتی که در خارج از مرزهای ایران برگزار می‌شود، بود./خبرآنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز