خرده فروشی
تیتر20 گزارش می دهد:
سنگ بزرگ "بیس مارکت" / برندی ناشناخته اما بلند پرواز

با گذشت ماه ها از فعالیت تبلیغاتی برند بیس مارکت در حوزه فروشگاه های زنجیره ای و وعده افتتاح صدها فروشگاه به روش فرانچایز اما هنوز خبری از افتتاح این فروشگاه ها نیست.به نظر می رسد شرایط اقتصادی حاکم بر بنگاه های اقتصادی می تواند یکی از عوامل مهم در تاخیر افتتاح فروشگاه ها باشد.
جزئیات فعالسازی کارت خرید الکترونیکی

مجری پروژه کالابرگ الکترونیکی از افزایش تعداد استانهای مشمول طرح خبر داد و با بیان اینکه استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی کاملا اختیاری است، گفت: با تصمیم دولت و به منظور حمایت از معیشت خانوار ۱۰ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی عرضه میشود که افراد میتوانند به قیمت ثابت و با اعتبار یارانه خود یک ماه زودتر خرید کنند.
تیتر20 گزارش می دهد؛
برزخ یا بهشت سهامداران فروشگاه زنجیره ای رفاه

فروشگاه زنجیره ای رفاه در حالی خود را برای مجمع آماده می کند که نماد آن هنوز دارای صف خرید است اما در 9 ماهه به ازای هر سهم تنها 395 تومان سود ساخته در حالی که طبق پیش بینی ها باید تا 2 هزار تومان سود می ساخت، اما تقریبا ارزش موجودی انبار این شرکت نسبت به سال گذشته 7 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.
سازمان حمایت تا پایان سال با هیچ افزایشی نرخ موافقت نمی کند

رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران خاطر نشان کرد: بعید است که تولیدکنندگان بخواهند در 2 ماه پایانی سال افزایش نرخی را اعمال کنند؛ به نظر میرسد که سازمان حمایت تا پایان سال جاری با هیچ افزایشی نرخی موافقت نکند. باید منتظر ماند و دید که در سال آینده چه تصمیماتی از سوی مسئولان اخذ میشود.
بسترهای فرانچایز چیست؟

اولین پرسش در ارتباط با نشانسپاری یک برند آن است که مشخص شود دریافتکننده این برند چه انگیزهای دارد و قرار است با چه هدفی تحت این برند تجاری به یک فعالیت اقتصادی مبادرت کند؟
جزئیات خرید کالا با کالابرگ الکترونیکی

مجری پروژه کالابرگ الکترونیک گفت: زیرساختها برای اجرای طرح فراهم شده و در طول دوره مشخص قیمتها برای فرد مصرفکننده ثابت میماند.
رتبه نخست فروشگاه رفاه در همایش IMI-100

شرکت فروشگاههای زنجیرهای رفاه موفق به کسب رتبه اول در گروه فروشگاهها از نظر بهرهوری کل عوامل در همایش IMI-100 گردید.
وضعیت تورم کالا در خرده فروشی ها

محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات» بین۶۴.۱ درصد برای دهک هشتم تا ۶۸.۹ درصد برای دهک اول است.
مدیرعامل افق کوروش:
روند توسعه فروشگاه های زنجیره ای معکوس شد/ امیدوارم مداخلات دولت در حوزه فرانچایز جنبه بازدارنده نداشته باشد/ بیش از نیمی از فروشگاه های افق کوروش در قالب فرانچایز است

آینده صنعت فرانچایز به آینده اقتصاد کشور بستگی دارد و اگر چشمانداز مثبتی برای اقتصاد ایران وجود داشته باشد، طبیعتا صنعت فرانچایز و کسب و کارهای وابسته به آن نیز با چشمانداز روشنی روبهرو خواهد بود، اما آنچه در صنعت فروشگاهی شاهد هستیم، معکوس شدن روند توسعه در این صنعت است.
تیتر20 بررسی می کند؛
پاشنه آشیل فروشگاه های زنجیره ای در توسعه محلی

فروشگاه های سوپرمارکتی در بحث وفادارسازی مشتری برای رقابت با سوپر مارکت های سنتی با چالش هایی روبرو هستند.
جزئیات پیوستن فروشگاه ها به طرح کالابرگ الکترونیکی

مدیر توسعه طرح کالا برگ الکترونیک با تشریح جزئیات اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در استان هرمزگان، گفت: تا کنون یکهزار فروشگاه به این طرح پیوستهاند.
خرید اقساطی کالاهای سوپرمارکتی از فروشگاههای زنجیرهای

بستر خرید اقساطی کالاهای زود مصرف از طریق فروشگاههای زنجیرهای فراهم شد
فروشگاه ها به کارت خرید الکترونیکی وصل می شوند

مدیر طرح کالابرگ الکترونیک تاکید کرد: در حال حاضر سامانه این امکان را در اختیار افراد گذاشته است تا از اعتبار خود برای خرید محصولات استفاده کنند و الزامی برای خرید یک محصول خاص وجود ندارد.
چه کالاهایی در فهرست کالابرگ قرار دارند؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی مشمول ۱۰ گروه کالایی یعنی شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخممرغ، ماکارانی، قند و شکر میشود.
تیتر20//
چگونه خدمات بدون اپراتور فروشگاهی و تبلیغاتی ارائه کنیم؟

کیوسک یک نمایشگر دیجیتال یا ساختار کوچکی است که کسبوکارها آن را در مناطق پرتردد برای ارائه اطلاعات یا ارائه خدمات سرویس بدون اپراتور قرار میدهند.
فروش مستقیم صنایع دستی در ۱۱۰۰ فروشگاه زنجیرهای اتکا

تفاهم نامه تقویت و توسعه همکاری میان سازمان اتکا و معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در حوزههای تجاری، سرمایهگذاری، خدماتی و پشتیبانی امضا شد.
یادداشت
روابط عمومی؛ حلقه گمشده فروشگاههای زنجیرهای

علیرضا قاسمی/ کارشناس حوزه روابط عمومی و رسانه
تفاهم نامه ایران با بزرگترین فروشگاه زنجیرهای در روسیه با ۳۰ هزار شعبه

یک شرکت تعاونی روسی دارنده بزرگترین فروشگاه زنجیرهای در روسیه با بیش از ۳۰ هزار شعبه فروشگاهی در منطقه آزاد ارس سرمایه گذاری می کند.
تیتر20// بررسی عملکرد توسعه فروشگاه رفاه
توسعه و رشد فروش "رفاه" در روزگار ناخوش احوالی فروشگاه های زنجیره ای

رفاه نه تنها توانسته در ایام کرونا و شرایط سخت اقتصادی همواره با توزیع بینقص کالاها و تخفیفاتی بیهمتا کمکرسان مشتریان خود باشد بلکه توسعه را تا عبور از مرز هزار و چهارصد شعبه ادامه داده و بیش از پانزده هزار شغل مستقیم و پایدار ایجاد کند.
تیتر20//
راهکارهای توسعه فروش در فروشگاههای زنجیرهای

آگاهی از جدیدترین تکنیکهای فروش فروشگاهی که در سطح دنیا اجرا میشود؛ برای مدیران و دستاندرکاران فروشگاهها و هایپرها لازم و ضروری است.
تیتر20 بررسی می کند؛
چالش های فرانچایز فروشگاه های زنجیره ای

اتخاذ سیاست ها و اجرای آن در فروشگاه زنجیره ای به خصوص برندهایی که شعب فرانچایزی گسترده ای دارند باید با احتیاط و همه جانبه نگری بیشتری همراه باشد زیرا هر تصمیمی می تواند تبعاتی برای شعب فرانچایز در سراسر کشور داشته باشد.
جزئیات تخلف فروشگاه های اینترنتی به بهانه گرانی ارز

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تحویل ندادن کالای فروخته شده توسط فروشگاههای اینترنتی به بهانه گران شدن ارز، تخلف بزرگی است و کمیته نظارت بر کسب و کارهای مجازی با آن برخورد میکند.
توسعه فروشگاههای زنجیره ای از برنامه عقب است/ ضرورت ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری در این حوزه / گلایه از عملکرد گشتهای نظارتی فروشگاه های زنجیره ای

رئیس فراکسیون مدیریت شهری در نشست مشترک با مدیران فروشگاههای زنجیرهای و رئیس سازمان تعزیرات، گفت: نسبت به توسعه فروشگاههای زنجیره ای در کشور 5 درصد از قانون برنامه عقب هستیم
نقش فرانچایز در اشتغال پایدار

صنعت فرانچایز سهم مهمی از اقتصاد دنیا را بهخصوص در مبحث «اقتصاد اشتغالزای پایدار» در اختیار دارد؛ سهم ۳ تا ۵ درصدی از GDP در اقتصادهای توسعهیافته. این در شرایطی است که جامعه اقتصادی و عمومی ایران با ابزار فرانچایز چندان آشنا نیست.
تیتر20 گزارش می دهد:
کندی روند توسعه دفاتر استانی اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای

با توجه به گستره فعالیت فروشگاه های زنجیره ای در سطح کشور، لازم است در تمامی استان ها ، دفاتر استانی به منظور حل مشکلات و حضور نماینده اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای در ستاد تنظیم بازار استان و پیگیری امور مربوط به اعضا دایر شود.