سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: من هشدار می‌دهم در صورت ادامه روند موجود، تولید مرغ کم خواهد شد و در نتیجه قیمت آن بالا می رود و همان بحرانی ایجاد می‌شود که در بخش تخم مرغ به وجود آمد و شاهد قیمت 15 هزار تومانی مرغ خواهیم بود.
کد خبر: ۲۲۰۵۵
قیمت مرغ آماده جهش به 15 هزار تومان است

تیتر 20 - رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در خصوص آخرین وضعیت فعالیت اعضای این اتحادیه گفت: ما تا به امروز هزار واحد پروانه‌دار و هزار واحد بدون پروانه که برخی از آنها در حال اخذ مراحل دریافت پروانه هستند، داریم. هرچند به دلیل عدم همکاری اماکن با ما برای اجرای ماده 27 و 28 قانون نظام صنفی عملا قدرت اجرایی برای برخورد با تخلفات واحدهای صنفی نداشتیم اما دو سال است که این همکاری دوباره آغاز شده و ما در حال گسترش صنف خود هستیم.

مهدی یوسف‌خانی ادامه داد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل ما رکود در این صنف است. همانطور که در 137 اتحادیه دیگر این مشکل به وجود آمده است اما اگر بخواهیم مهم‌ترین علل آن را ذکر کنیم وجود فروشگاه‌های زنجیره‌ای و افزایش تعداد واحدهای صنفی از دلایل اصلی است.

وی ادامه داد: مردم این تفکر را دارند که بهترین کسب برای آنها فعالیت در حوزه غذاست و همین امر باعث شده که شاهد به وجود آوردن واحدهای صنفی فراوان اعم از مجاز و غیرمجاز باشیم.

وی ضمن هشدار در مورد فروش مرغ‌های گوشتی گفت: امروز قیمت فروش مرغ زنده به کشتارگاه‌ها زیر پنج هزار تومان است که با توجه به قیمت نهاده‌ها، داروها و مکمل‌ها این قیمت اصلا به صرفه نیست. تمام این مولفه‌ها در سه ماهه اخیر با افزایش قیمت زیادی روبه‌رو بوده‌اند اما در قیمت فروش مرغ هیچ تغییری را شاهد نبودیم.

 یوسفخانی افزود: امروز مرغ را به قیمت 4700 تومان به کشتارگاه‌ها می‌دهند و در نهایت 7300 تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد در صورتی که اگر قیمت آن 7800 تومان شود شاید قیمت تمام شده مرغدار محسوب شود.

وی ادامه داد: من هشدار می‌دهم در صورت ادامه روند موجود، تولید مرغ کم خواهد شد و در نتیجه قیمت آن بالا می رود و  همان بحرانی ایجاد می‌شود که در بخش تخم مرغ به وجود آمد و شاهد قیمت 15 هزار تومانی مرغ خواهیم بود. ضمن آنکه به بازار شب عید نیز نزدیک می‌شویم و دولت باید فکری به حال مرغداران گوشتی بکند.

یوسف‌خانی تصریح کرد که همین امر سبب شده صادرات ما امسال نیز ضعیف‌تر از سال‌های قبل شود به طوری که هفت تا نه درصد تولیدات داخل کشور امروز به خارج صادر شود و بازارهای صادراتی که قبلا در اختیار ما بود امروز در دست ترکیه است./ایلنا
ارسال نظرات
موضوعات روز