سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
پوشیدن لباس متناسب و زیبا نه تنها حال خودتان را خوب می‌کند؛ بلکه حال شهر را هم بهتر خواهد کرد. برای اینکه بتوانید ست روزمره زنانه‌ای برای خودتان بسازید که زیبا و آراسته باشد؛ به نکاتی که در این مقاله می‌خوانید دقت کنید.
کد خبر: ۳۰۵۹۴
روش انتخاب یک ست لباس مناسب برای استفاده روزمره

تیتر20 - پوشیدن لباس متناسب و زیبا نه تنها حال خودتان را خوب می‌کند؛ بلکه حال شهر را هم بهتر خواهد کرد. برای اینکه بتوانید ست روزمره زنانه‌ای برای خودتان بسازید که زیبا و آراسته باشد؛ به نکاتی که در این مقاله می‌خوانید دقت کنید.

انتخاب مانتو؛ قدم اول

برای ست کردن لباس روزمره، اول سراغ خرید بزرگترین و موثرترین لباس بروید که قاعدتا مانتو است. قبل از انتخاب مانتو به دو نکته مهم دقت کنید؛ اول فرم بدنتان را بشناسید. یعنی بدانید فرم اندام‌تان به شکل ساعت شنی است، مثلث وارونه است یا به شکل سیب و گلابی. (Apple shaped and pear shaped body) بعد از اینکه فرم بدنتان را پیدا کردید، سراغ شناسایی تناژ رنگ پوستتان بروید، به رنگ موها و چشم‌هایتان دقت کنید و ببینید کدام رنگ‌ها بیشتر می‌آیند. با توجه به قد و فرم اندام‌تان هم سراغ مانتوهایی بروید که شما را متناسب‌تر نشان می‌دهند. اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید رنگ‌ها و مدل‌های مناسب را به ذهن بسپارید، خیلی راحت لیستی از رنگ‌ها را روی گوشی‌تان قرار دهید و عکس تعدادی از مدل‌های مناسب را در گالری‌تان ذخیره کنید. بعد از اینکه وارد فروشگاه شدید؛ چه به صورت مجازی و چه واقعی، به انتخاب مدل‌های مورد علاقه‌تان بپردازید و بعد از بین تعداد نهایی شده، ببینید کدام مدل‌ها با ویژگی‌هایی که در گوشی‌تان یادداشت کرده‌اید، مطابقت دارند. بقیه مدل‌ها و رنگ‌ها را به فروشنده برگردانید.

قدم دوم؛ انتخاب شال

بعد از خرید مانتو، نوبت به خرید شال یا روسری می‌رسد. به خاطر داشته باشید وقتی به دنبال درست کردن یک ست روزمره هستید:

به جای انتخاب از بین مدل های شال و روسری مجلسی جدید، باید سراغ مدل‌های ساده‌تر بروید. برای مثال روسری نخی را جایگزین روسری ابریشم کنید. از رنگ‌هایی مثل طلایی و نقره‌ای که رسمیت بیشتری دارند استفاده نکنید و در عوض سراغ رنگ‌های ملایم‌تر بروید.
اگر می‌خواهید برای ست تابستانه‌تان شال تهیه کنید، ببینید کدام یک از رنگ‌های خنک و شاد تابستانی به رنگ پوست شما می‌آیند و در مورد ست زمستانی از شال یا روسری‌های ضخیم‌تر با رنگ‌های گرم‌تر استفاده کنید.
اگر مانتوی طرح دار خریده‌اید که چندین رنگ مختلف در آن دیده می‌شود، شال یا روسری بخرید که ساده است و به یکی از این رنگ‌ها نزدیک. اگر مانتوی ساده خریده‌اید، می‌توانید سراغ شال طرح دار بروید.
شالی با پارچه مرغوب تهیه کنید که از سرتان لیز نخورد، الکتریسیته نشود و پرز ندهد.
به هیچ وجه سراغ روسری‌های خیلی کوچک و شال‌های کوتاه با پهنای کم نروید، این مدل‌ها نه زیبایی خاصی دارند و نه دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
دقت داشته باشید که رنگ شال علاوه بر اینکه باید به رنگ مانتو بیاید، بهتر است به تناژ رنگ پوست شما هم بیاید.

قدم سوم؛ انتخاب شلوار

در چند سال اخیر پوشیدن لگینگ و شلوار جین‌های اسکینی Skinny Jeans مد شده است. جدا از مضراتی که پوشیدن شلوار تنگ برای سلامتی دارد، این مدل شلوارها به بسیاری از اندام‌ها نمی‌آیند. برای مثال:

کسانی که پاهای خیلی لاغری دارند به هیچ وجه نباید لگینگ مشکی بپوشند، چون لاغرتر به نظر می‌رسند.
افرادی که پاهای پرانتزی دارند هم نباید سراغ شلوارهای تنگ بروند. پوشیدن این شلوارها فرم پرانتزی پاها را بیشتر مشخص می‌کند. در عوض این افراد می‌توانند از شلوارهای راسته یا دم‌پا گشاد استفاده کنند.
چنانچه خیلی لاغر هستید یا پاهای پرانتزی دارید، سراغ شلوارهای دیگری بروید. نکته مهم این است که شلوار شما باید به شال و مانتویتان بیاید. خیلی‌ها رنگ شال و شلوار را با هم ست می‌کنند. برای مثال اگر شلوار سبز ارتشی تیره پوشیده باشند، شالی به همین رنگ سر می‌کنند. اما قانونی که قطعی باشد در این باره وجود ندارد. می‌توانید شلواری انتخاب کنید که رنگی خنثی داشته باشد و به مجموعه ستی که درست کرده‌اید، بیاید.

قدم چهارم؛ انتخاب کیف و کفش

انتخاب کفش مناسب برای ست لباس روزمره بستگی به این دارد که حال و هوای ست شما بیشتر به سمت نیمه رسمی باشد یا اسپرت. برای یک ست اسپرت می‌توان از یکی از ترندترین برندها یعنی جدیدترین مدل کتانی و کفش ورزشی زنانه اسکچرز استفاده کنید که بازارشان داغ است، کیفیت بالا و قیمت نسبتا مناسبی دارند. استفاده از کفش‌های آل استار یا کتانی‌های ساده هم از دیگر گزینه‌هایی است که می‌توانید در کنار یک شلوار گرمکن ورزشی، مانتو یا تونیک ساده و روسری زیبا بپوشید. در چنین وضعیتی بهتر است از کیف یا کوله اسپرت یا ورزشی کمک بگیرید یا در نهایت یک کیف ساده زنانه بزرگ در دست بگیرید؛ اما وقتی پای ست اسپرت وسط نباشد، دستتان برای انتخاب از بین انواع کالج، کفش عروسکی و صندل در فصل‌های گرم و نیم بوت و بوت در فصل‌های سرد سال باز است.

قدم پنجم: انتخاب اکسسوری

یکی از نکات مهمی که می‌تواند به استایل روزمره شما جذابیت بیشتری دهد، انتخاب اکسسوری یا زیورآلات متناسب است. به خاطر داشته باشید هماهنگی حرف اول را در ظاهر شما می‌زند و نباید فکر کنید اگر یک انگشتر ساده در دست کرده‌اید که به سایر اجزای ست لباس‌هایتان نمی‌‌آید، دیده نمی‌شود؛ برعکس خیلی هم روی استایلتان تاثیر گذار است. به همین دلیل به انتخاب اکسسوری‌هایتان دقت کنید:

تا جایی که امکان دارد سراغ مدل‌های براق و نگین‌دار نروید. استفاده از این مدل‌ها برای ست شب و استایل رسمی و نیمه رسمی مناسب است؛ نه استایل روزمره.
اگر قرار است از اکسسوری سنتی استفاده کنید، باید با سایر اجزای ست لباس‌هایتان هم‌خوانی داشته باشد. برعکس این قضیه هم صدق می‌کند؛ یعنی بهتر است با یک ست کلاسیک زیورآلات کلاسیک در دست بگیرید.
یک اشتباه رایج در مورد انتخاب سایز زیورآلات این است که خانم‌های توپر سراغ زیورآلات کوچک می‌روند. نه اینکه این کار صد در صد غیر مجاز باشد؛ اما این افراد بهتر است از زیورآلاتی با سایزهای بزرگتر استفاده کنند.
به رنگ اکسسوری‌تان دقت کنید. در تابستان سراغ رنگ‌های روشن یا Bright Colors بروید، رنگ‌های شاد و ترجیحا خنک. برعکس این قانون را می‌توانید در زمستان عملی کنید.
هماهنگی بین اجزای ست لباس روزمره با اکسسوری ضروری است./خبرآنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز