سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴
امروزه استفاده از زیورآلات برای بسیاری از خانم ها جزو ضروری ترین وسایل به حساب می آید و اغلب خانم ها تمایل دارند تا در خرید زیورآلات از انواع متنوعی از آن ها داشته باشند تا متناسب با مهمانی یا نوع لباس از آن استفاده کنند. اما اهمیت خرید زیورآلات بروز بسیار زیاد است و به راحتی نمی توان در میان تنوع بالای این محصولات در بازار، انتخاب کرد
کد خبر: ۳۰۸۸۹
نکات مهی که در زمان خرید زیورآلات باید بدانید

تیتر20 - محققان بازار بر این باورند که خرید زیورآلات بروز نیاز به یک دانش کلی درباره ی این محصولات و شیوه ی استفاده از آن دارد. به عقیده ی آن ها آنچه باعث می شود تا گران ترین زیورآلات در نظر برخی جلوه نکند، عدم تناسب در کاربرد آن می باشد. بنابراین بهتر است قبل از خرید زیورآلات به نکاتی دقت نمود که لازمه ی یک خرید بسیار جذاب و رضایت بخش خواهد بود.

نکاتی که باید در یک خرید رعایت شوند در رابطه با دستبند، گردنبند و انگشتر متفاوت هستند و نمی توان خرید زیورآلات را با نکات یکسانی انجام داد. در حالت کلی خرید زیورآلات نیاز به رعایت نکاتی دارد که به تفکیک در ادامه بررسی خواهد شد.

خرید زیورآلات

افراط و تفریط در خرید زیورآلات می تواند توجه افراد را بیش از حد از نوع لباسی که پوشیده اید دور کند. بسیاری از خانم ها با استفاده از زیورآلات قیمتی و بسیار بزرگ سعی در جلب توجه دارند، غافل از آنکه زمانی که چشم ببیننده به محیط شلوغ می خورد نیاز به استراحت داشته و لذا ترجیح می دهد تا فضایی ساده تر را برای نگاه کردن انتخاب کند. بنابراین انتخاب و خرید زیورآلات بسیار بزرگ و زیاد تنها باعث عدم جلب توجه ببینندگان می شود و هیچ حس زیبایی را منتقل نخواهد کرد.

رنگ یکی از مهم ترین مواردی است که در خرید زیورآلات باید به آن توجه کرد. استفاده از زیورآلات با رنگ های مختلف مطمئنا برای تیپ های اسپرت جذاب تر است اما می توان با خرید زیورآلات با رنگ هماهنگ با لباس، تیپ های کلاسیک تری را ایجاد نمود. همچنین خرید زیورآلات با رنگ های متضاد در لباس می تواند جذابیت را دو چندان کند که استفاده از این روش برای جلب نظر افراد مورد استقبال قرار می گیرد.

رنگ بدن نیز از شاخص ترین پارامتر هایی است که باید در خرید زیورآلات مد نظر قرار گیرد. اهمیت این مورد برای همگان مشخص است. معمولا کسانی که پوستی برنزه و سبزه دارند در خرید زیورآلات ترجیح می دهند که رنگی متضاد را انتخاب کنند. به عنوان مثال انتخاب زیورآلات نقره یا طلا سفید می تواند جذاب تر باشد.

حال آنکه افراد با پوست روشن معمولا رنگ های طلایی با نگین های تیره و رنگی شاد مثل بنفش، مشکی و قرمز جذاب تر می شوند. این مورد به سلیقه ی افراد نیز بستگی دارد اما در خرید زیورآلات رعایت این نکات بسیار پر اهمیت است.

خرید ست زیورآلات

آنچه در خرید زیورآلات بیش از همه اهمیت دارد، هماهنگی نوع زیورآلات با نوع لباس است. اما باید این نکته را فراموش نکرد که خرید زیورآلات هزینه ی بالایی در بر دارد و لذا بهتر است این موارد را طوری انتخاب نمود که برای دیگر مناسبت ها و مراسم نیز قابل استفاده باشد.

خرید دستبند

حتما تا کنون بسیاری از خانم ها را دیده اید که دست های خود را پر از دستبند ها و النگو های متعدد می کنند که چندان جذابیتی برای بینندگان به وجود نمی آورد. خرید دستبند یکی از سخت ترین انتخاب ها را در بر می گیرد و کاملا به سلیقه ی افراد وابسته است. در انتخاب و خرید دستبند ابتدا باید به نکانی دقت کرد که در بروز بودن تیپ افراد کمک زیادی می کند.

نحوه ی لباس پوشیدن شما یکی از مواردی است که باید حین خرید دستبند به آن توجه شود. اگر شما همیشه تیپی اسپرت و کاملا خودمانی می زنید بهتر است به جای استفاده از دستبند های طلا و نقره، از زیورآاتی همچون چوب یا سنگ و چرم استفاده کنید. رنگ های مشکی و روشن در انتخاب این دستبند ها موثر تر است. البته ناگفته نماند که بهتر است به رنگ پوست خود نیز توجه کنید.

رنگ های طلایی را می توان برای رنگ پوست های گرم و تیره مناسب دانست و این در حالیست که انتخاب رنگ نقره ای با سنگ های درخشان می تواند بهترین انتخاب برای رنگ های پوست روشن باشد.

اگر ساق و مچ دستان ظریفی دارید می توانید از موارد ظریف تر برای خرید دستبند انتخاب کنید و اگر دستانی تو پر و چاق تر دارید بهتر است دستبند های ضخیم و عریض را بیشتر بررسی نمایید.

خرید دستبند و زیورآلات رنگی

تیپ های کلاسیک تر و رسمی ترجیح می دهند تا با استفاده از جواهرات گرانبها دستان خود را مزین کنند. در این موارد خرید دستبند طلا و نقره شاید بهتر از سایر موارد باشد و بتوان به بهترین نحو آن را با تیپ های رسمی ست کرد.

برای آنکه جذابیت فوق العاده ای به دستان خود ببخشید بهتر است در هنگام خرید دستبند ابتدا به اندازه ی آستین لباستان نیز توجه کنید. زمانی که لباس های آستین کوتاه استفاده می کنید بهتر است دستبند های بزرگتری داشته باشید و در آستین های بلند این قضیه بر عکس است.

خرید انگشتر

خانم ها تمایل زیادی به استفاده از انگشتر برای دستان خود دارند و به همین دلیل خرید انگشتر بیش از سایر زیورآلات طرفدار دارد. افرادی که تمایل دارند تا تنها از یک انگشتر برای دست خود استفاده کنند، بهتر است انگشتر های بزرگ را انتخاب کنند. استفاده از این نوع انگشتر ها در انگشت وسط، درخشش دو چندانی را به دست هدیه خواهد داد.

برخی بر عکس ترجیح می دهند تا در خرید انگشتر، ظرافت را چاشنی دست خود کنند که در این موارد انگشتر های تک نگین بیشترین استقبال را خواهد داشت. استفاده از سنگ های قیمتی در این نوع انگشتر بر جذابیت آن می افزاید و می توان به راحتی با لباس های مختلف آن را ست نمود. اهمیت انتخاب یک انگشتر زمانی بیشتر می شود که افراد رنگ پوستی متفاوت دارند و می خواهند این رنگ پوست بیشتر نمایان شود. لذا با این تفاسیر انتخاب انگشتر های ست با دستبند که متضاد رنگ پوست است، جلوه ی بهتری خواهد داشت.

خانم های جوان ترجیح می دهند تا از انگشتر های اسپرت تری استفاده کنند، این در حالیست که انتخاب یک انگشتر برای بانوان میانسال اغلب نگین دار می باشد.

خرید انگشترهای نگین دار

آقایان نیز در انتخاب و خرید انگشتر معمولا نگین دار را انتخاب می کنند. استفاده از انگشتر های متعدد در یک دست جلوه زیبایی نخواهد داشت و بهتر است به جای آن از یک انگشتر جذاب استفاده نمود.

گردنبند یکی دیگر از زیورآلات است که اغلب استفاده از آن در میان خانم ها رایج است. البته آقایان نیز نیز از گردنبند های ساده همچون زنجیر و یا آویز استفاده می کنند. خانم ها اما در تنوع بیشتری می توانند دست به انتخاب و خرید گردنبند بزنند. بسیاری از خانم های جوان از پلاک ها بیشتر استقبال می کنند اما خانم های میان سال سرویس های طلا را بیشتر می پسندند.

هنگام خرید گرنبند باید به سن و نوع لباس دقت کرد. لباس هایی که یقه بازتری دارند باید با گردنبند های کشیده تر مزین شوند و لباس های یقه بسته نیز آویز های بلند برای آن ها مناسب تر است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که انتخاب یک گردنبند مناسب می تواند تیپ افراد را بهتر کند و به همین دلیل سخت گیری های زیادی در این انتخاب وجود دارد.

رنگ پوست، تیپ افراد و سلیقه ی آن ها در خرید گردنبند دخیل است و به همین دلیل نمی توان نظر قاطعی درباره ی نوع انتخاب داد.

نکاتی که بیان شد از مهم ترین مواردی بود که خریداران هنگام خرید زیورآلات به آن دقت می کنند و ممکن است مواردی نیز از قلم افتاده باشد. اما انتخاب زیورآلات که مطابق با سلیقه ی افراد و بروز باشد می بایست با نظر کارشناسان عجین شود.

بسیاری از مردم اغلب از انتخاب خود در خرید جواهرات مختلف لذت نمی برند و ناراضی هستند. این امر نتیجه ی اشتباهاتیست که در هنگام انتخاب وجود دارد و می توان با رعایت نکات در خرید زیورآلات بروز بهترین انتخاب را انجام داد.

اگرچه انتخاب دستبند، انگشتر و گردنبند هر کدام به طور جداگانه نکاتی دارد که در بالا نیز به آن اشاره شد اما استفاده همزمان از این جواهرات نیازمند تخصص و دانش است. هماهنگی بین دستبند و انگشتر بسیار بیشتر از هماهنگی این دو با گردنبند است. این رابطه میان گردنبند و گوشواره صدق می کند و اغلب افراد ترجیح می دهند تا با کنار هم قرار دادن متناسب آن ها، بر میزان جذابیت خود بیافزایند.

گفتنی است که اغلب انتخاب ها در خرید زیورآلات برای خانم های نکته بین بسیار پر اهمیت است و به دلیل همین دقت در انتخاب، طرح های متنوعی در بازار ارائه می شود. وجود کیفیت در زیورآلات قیمتی به دلیل پرداخت هزینه ی بیشتر نیز اهمیت دارد.

همین پارامتر باعث شده تا در هنگام خرید زیورآلات مختلف، انتخاب نوع فروشگاه نیز مهم باشد و کسانی که به درستی از فروشگاه های معتبر مراجعه می کنند، از انتخاب خود راضی تر خواهند بود./سیمرغ
ارسال نظرات
موضوعات روز