جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
تیتر20 گزارش می دهد:
برکناری سید ابراهیم حسینی مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران(پگاه) که به تازگی اتفاق افتاد در روزهای اخیر حواشی بسیاری در پی داشته است.
کد خبر: ۳۶۵۵۰
برکناری مدیرعامل پگاه؛ ورود به حاشیه امن یا دایره اتهام وپی گیری؟/نماینده مجلس: ترویج نگاه بد به مدیران بازتاب منفی خواهد داشت

تیتر20/مهری بهزادپور - مدیرعامل صنایع شیر پگاه برکنار شد. این خبری بود که بعد از شنیدن شایعات روزهای اخیر مبنی بر تلاش سید ابراهیم حسینی برای خروج از کشور به مقصد کانادا شنیده شد.

حسینی مدیرعامل شرکت پگاه که پیش از این شایعاتی مبنی بر واگذاری زمین های زراعی با قیمت های غیرمتعارف به این شرکت شنیده می شد، واگذاری غیرمتعارف زمین هایی در بندر انزلی به کارمندان خود، عزل و نصب های فراوان مدیران خود در یک روز توجه بسیاری از مسوولان نظارتی و حتی عمومی را به این مجموعه معطوف ساخت.

حساسیت بر نحوه هزینه کرد درآمد این شرکت و نحوه عملکرد آن با توجه به بیت المال بودن اموال این شرکت دولتی ،‌ برای وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی با توجه به اینکه سهامدار عمده آن، صندوق بازنشستگی کشور است و همچنین برای نهادهای نظارتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . 

عزل مدیران و نصب مهره های جدید با توجیه ضرورت پیشرفت و توسعه
اما مدیرعامل این شرکت، تا یک ماه مانده به پایان سال گذشته طی حرکتی حدود ۱۵ نفر از مدیران خود را برکنار و افراد جدیدی را به جای آنها منصوب کرد، اقدامی که حتی برای مدیران وزارت کار نیز تعجب برانگیز بود .

اما مدیرعامل وقت پگاه در توجیه این اقدام خود منابع انسانی را یکی از مهمترین پارامترهای توسعه و پیشرفت هر شرکتی دانست که این تغییرات را ضرورتی انکار ناپذیرساخته است. 

حسینی همچنین در ادامه برای شفاف سازی فضای جامعه از شایعات اخیر مبنی بر حضور وی در سفارت و تلاش برای خروج از کشور با حضور در کارخانه و بازدید از خط تولید سعی کرد مهر پایانی بر شایعه فرار از کشور وی بزند. اما هنوز زمانی از انتشار کلیپ حضور وی در محل تولید محصولات پگاه در صفحه اینستاگرام ، نگذشته بود که خبر برکناری وی دوباره بازار شایعه در این باره را داغ کرد. 

صورت های مالی شرکت پاک است
اما حسینی نامه‌نگاری تقی‌زاده و حتی ورود نهاد‌های ناظر به عملکردش را نیز ناشی از ارسال اطلاعات ناقص و کمبود اطلاعات می‌داند و تأکید می‌کند در دوره او صنایع شیر ایران سودده شده و تمام صورت‌های مالی این شرکت پاک است.

در نامه‌ای که ۲۰ اسفند سال ۹۷ به امضای جمشید تقی‌زاده، رئیس وقت صندوق بازنشستگی کشور، رسیده است او تخلفات مدیر‌عامل شرکت صنایع شیر ایران را به محمد شریعتمداری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گوشزد می‌کند. در این نامه تقی‌زاده به وزیر یادآوری می‌کند برای اجتناب از تحمیل و افزایش ریسک تخلفات موضوعه و هزینه‌های مترتب، برای جایگزینی فردی اصلح، متعهد و متناسب جهت تصدی عضویت در هیئت‌مدیره شرکت صنایع شیر ایران اقدام شود. در آن مقطع وزیر مربوطه به هشدار‌های مطرح‌شده توجهی نمی‌کند، تقی‌زاده نیز از سمت خود برکنار شده و میعاد صالحی جای او را می‌گیرد.
 
دستهای کوتاه شده از منابع شرکت پگاه در تکاپوی اتهام به من هستند
مدیرعامل صنایع شیر ایران (پگاه)، در گفتگو با «شرق»، همه اتهامات وارده به خود را رد می‌کند. و می گوید تمام این فضاسازی ها برای این است که از زمانی که مدیریت را پذیرفتم دست عده ای از منافعشان قطع شده و به همین دلیل به دنبال جوسازی علیه من هستند.
وی همچنین داستان واگذاری زمین به کارمندان در بندرانزلی را قبل از مدیریت خود دانست و تنها دخالت خود در این زمینه را استرداد پول خریداران به منظور جلوگیری از تشتت موجود در این زمینه دانست. 

نماینده مجلس :ظن تخلف شرط ورود به حوزه اجرا نیست
جلیل رحیمی جهان آبادی ، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار تیتر ۲۰ ، مبنی بر اینکه آیا پرونده ظن بر تخلفات مالی مسئولان کشوری با اعلام برکناری و یا استعفای آنها بسته خواهد شد گفت :‌ سیستم قضایی و امنیتی تا درباره فرد حقیقی و حقوقی تا به این نتیجه نرسد که آیا جرمی مرتکب شده است یا خیر ، وارد فاز اجرایی نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه رصد در حوزه کاری و به یقین رسیدن درباره وقوع جرم و تخلف با توجه به اسناد و شواهد و ادله حتماَ در باره آن ورود خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات دقیقی در باره شرکت پگاه ندارد گفت : فضای رسانه ای کشور متاسفانه فضای مسمومی است  و در حال حاضر به ترویج جوی مشغول هستیم که حاصل آن اتهام زنی به افراد مختلف در حوزه های گوناگون است و اگر درست نباشد آسیب به جامعه و کشور خواهد خورد.

نماینده تربت جام در ادامه با بیان اینکه اتهام زنی مکرر در فضای رسانه ای به افراد فقط باعث خواهد شد که انگیزه فعالیت مدیران برای کار از بین برود گفت :  ترویج نگاه بد به مدیران و مسوولان بازتاب منفی خواهد داشت و جز یاس و ناامیدی راه آوردی نخواهد داشت . 


ارسال نظرات
موضوعات روز