جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴

تیتر20 - رئیس ستاد برگزاری اولین همایش جامع مدیریت بحران از انتظار برای موافقت رئیس سازمان مدیریت بحران برای رونمایی از «سیم کارت‌های بحران» خبر داد.
حمیدرضا فضلعلی در نشست خبری همایش جامع مدیریت بحران توضیحاتی را درباره اهداف و نحوه برگزاری این همایش ارائه کرد و گفت: تا کنون بیش از 190 مقاله به دبیرخانه ارسال شده و علیرغم اینکه این همایش را در سال نخست به شکل ملی اجرا کرده‌اند؛ اما مهمانان ویژه از دو کشور ترکیه و آذربایجان در آن حضور خواهند داشت.

وی رویکرد مدیریت بحران در دولت تدبیر و امید را رویکری متفاوت نسبت به سالهای قبل عنوان کرد و افزود: امیدواریم با توجه به اینکه مهلت اجرای پنج ساله قانون مدیریت بحران به شکل آزمایشی به پایان رسیده و دو سال نیز از تاریخ اتمام آن گذشته است مجلس قانون خوبی را برای فعالیت این سازمان تدوین کند که در آن انتظارات این سازمان و همچنین مطالبات شهروندان از سازمان مدیریت بحران برآورده شود.

رئیس ستاد برگزاری اولین همایش جامع مدیریت بحران در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه آیا در نمایشگاه این همایش بناست از تجهیزات جدیدی رونمایی شود یا خیر؟ گفت: در نخستین مرحله از همایش یک سری تجهیزات به نمایش گذاشته خواهد شد اما این طور نیست که تمام آنها تجهیزات جدیدی باشد.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که اجرا شدن آن تنها نیازمند تایید رئیس سازمان مدیریت بحران است، طرح سیم کارت‌های بحران است.

وی در توضیح بیشتر نحوه فعالیت‌ این سیم کارت‌ها به ایسنا گفت: این سیم کارت‌ها مخصوص سازمان مدیریت بحران است و در رده‌های مختلف از رئیس جمهور تا مدیران کل بحران و دیگر افراد مرتبط می‌توانند از آن استفاده کنند. در فاز نخست 7000 قطعه از این سیم کارت‌ها توزیع خواهند شد و در مراحل بعدی آمادگی توزیع 20 و 100 هزار تایی آن نیز در میان مسئولان وجود دارد.

فضلعلی با بیان اینکه این سیم کارتها دارای قابلیت‌های منحصر به فردی هستند ادامه داد: با توجه به اینکه رونمایی از آن به تایید سازمان مدیریت بحران نرسیده امکان اینکه تمام جزئیات آن را بازگو کنم وجود ندارد؛ اما امکان دسترسی و شماره گیری آسان، امکان پنهان کردن شماره و ... از جمله ویژگی‌های آن است. فضعلی درباره اینکه آیا وزارت ارتباطات مجوز استفاده از این سیم کارت را به سازمان مدیریت بحران داده است یا خیر؟ نیز به ایسنا گفت: مجوزهای لازم در این خصوص اخذ شده و همانطور که گفتم در صورت موافقت جناب آقای نجار از آن رونمایی خواهد شد.

وی درباره اینکه کدام اپراتور تلفن همراه از این سیم کارت‌ها پشتیبانی می‌کند نیز به ایسنا گفت: این سیم کارت‌ها مربوط به یک اپراتور خاص نیست و اپراتورها فعالیت‌های مکملی را در ارتباط با آن انجام می‌دهند و من معتقدم این اقدام کار جدید و بی بدیلی است.

رئیس ستاد برگزاری اولین همایش جامع مدیریت بحران با بیان اینکه در این همایش علیرغم ملی بودن، دو کشور ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز اصرار برای حضور داشتند گفت: کل همایش‌، مانورها و نمایشگاه‌ها در مجموعه ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و در پایان رویدادهای انجام شده در آن از طریق دانشگاه امام حسین(ع) ارزیابی و رتبه بندی می‌شود.

فضلعلی ادامه داد: هدف از این همایش قدرت نمایی نبوده، بلکه داشتن یک ارزیابی از توانمندی‌ها و قدرت دستگاه‌ها بوده است.

به گزارش ایسنا، نخستین همایش ملی مدیریت بحران از فردا دوم دیماه آغاز به کار کرده و تا پنجم دیماه در محل هتل المپیک ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: سیمکارت بحران
ارسال نظرات
موضوعات روز
پرسش