پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۴۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
ما اغلب به صورتمان و خطوطی که روی پیشانی و اطراف لب‌ها خود نمایی می‌کنند، حلقه‌های تیره‌ی پای چشم‌ها و پف پلک‌های‌مان خیلی توجه می‌کنیم، اما در مورد پوست سر چطور؟ شما چگونه از پوست سرتان مراقبت می‌کنید؟ آیا اصلا توجهی به آن دارید؟ آیا می‌دانستید که با تکنیک‌های بسیار ساده‌ی ماساژ پوست سر می‌توانید کمک زیادی به جریان خون و البته زیبایی چهره‌تان بکنید؟
تیتر20- پوست سر نزدیک‌ترین پوست به مغز است و هیچ عضله‌ای زیر آن قرار ندارد. یعنی وضعیت روانی و فیزیکی شما مستقیما بر پوست سرتان اثر می‌گذارد.

اگر استرس داشته باشید یا خیلی تحت تنش و فشار باشید، این احساسات در سرتان با علائمی مانند سر درد، سوزش پوست سر، گرفتگی گردن و احساس فشار در سر بروز می‌کنند. حتی ممکن است در اثر گردش ناکافی خون در پوست سرتان دچار ریزش مو شوید. همه‌ی این علائم نه تنها از جنبه‌ی فیزیکی و روانی ناراحت کننده‌اند، بلکه بر ظاهر و زیبایی‌تان نیز اثر می‌گذارند.

شما حتی اگر به خوبی از پوست‌تان مراقبت کنید، به طور منظم به متخصص زیبایی پوست مراجعه کنید و تزریق‌هایی برای زیبایی انجام دهید، باز هم همه‌ی این‌ها کافی نیستند تا صورت‌تان را جوان و شاداب نگه دارند. وضعیت عضلات و تاندون‌های سر و گردن نقش بزرگی در جلوه‌ی صورت‌تان دارند و نه تنها بر رنگ صورت‌تان اثر می‌گذارند بلکه می‌توانند تعیین کنند افتادگی پلک و چین و چروک و ناهمسانی در چهره‌تان داشته باشید یا نه.

در این مطلب به شما خواهیم گفت آپونوروز اپی کرانیال چیست و چرا یک ماساژ فوری روزانه می‌تواند تاثیرات قابل توجهی در عضلات صورت و لیفت آن‌ها داشته باشد.

آپونوروز اپی کرانیال صفحه نازک و تاندونی است که بطن‌های اکسیپیتال و فرونتالیس عضله اکسیپیتوفرونتال را به هم وصل می‌کند ضمن اینکه لبه‌های خارجی آپونوروز به فاشیای گیجگاهی متصل می‌شوند. پوست سر طی سالها، کم تحرک‌تر می‌شود و قابلیت کشسانی خود را از دست می‌دهد و بیشتر به جمجمه می‌چسبد. این اتفاق باعث می‌شود جریان خون در مویرگ‌های ریز پوست سر کاهش یافته و تاثیری شبیه یک لاستیک فشرده ایجاد شود که روی سر فشار وارد کرده و صورت را به پایین می‌کشد. این زمانی است که پلک‌ها دچار افتادگی می‌شوند و چین و چروک‌ها روی صورت خود نمایی می‌کنند و صورت فُرم کلی خود را از دست می‌دهد.

وضعیت سالم و مطلوب پوست سر زمانی است که تحرک خوبی داشته باشد و این حالت با ماساژ این ناحیه از سر قابل بازیابی و تقویت است. پوست سر هر چه تحرک پذیری بیشتری داشته باشد، صورت‌تان جوان‌تر به نظر خواهد رسید.

بزرگ‌ترین نتایج ماساژ پوست سر چیست؟

    تعذیه‌ی بهتر فولیکول‌های مو و در نتیجه رشد بهتر مو‌ها
    بهبود جریان خون و تخلیه‌ی لنفاوی
    کمک به عملکرد قلب
    کاهش شدت سر درد
    تورم کمتر صورت خصوصا در قسمت بالایی صورت
    یک لیفت طبیعی برای صورت
    جلوه‌ی کمتر چین و چروک‌های پوست صورت

کشیدن طرفین سر

مو‌های دو طرف سرتان را از ریشه (تقریبا دو سانتیمتر بالاتر از گوش‌ها) چنگ بزنید و نگه دارید. حرکت پوست سرتان را حس کنید و مو‌های را اندکی به سمت بالا بکشید. این وضعیت را حفظ کنید. سرتان را کمی به سمت جلو خم کنید تا تنش میان مو و پوست سر کمی بیشتر شود و با دست‌های‌تان حرکات دورانی در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف عقربه‌های ساعت ایجاد کنید. این کار را ۳۰ تا ۴۰ ثانیه انجام دهید.

کشیدن پشت گوش‌ها

موهای‌تان را در قسمت پشت گوش‌ها، بیشتر نزدیک به پشت سر، چنگ بزنید و حرکت پوست سرتان را حس کنید و مو‌ها را کمی به سمت بالا بکشید. این وضعیت را حفظ کنید و سپس با حرکات دورانی به آرامی دست‌ها را حرکت دهید. این کار را ۳۰ تا ۴۰ ثانیه ادامه دهید.

کشیدن پیشانی و پشت سر

مو‌های پشت سر و پیشانی‌تان را (در خط رویش مو) چنگ بزنید و مو‌ها را کمی به سمت بالا بکشید. این وضعیت را حفظ کنید و سپس با حرکات دورانی دست‌ها را حرکت دهید. این کار را ۳۰ تا ۴۰ ثانیه انجام دهید.

کشیدن پیشانی به سمت عقب

انگشتان هر دو دست را روی پیشانی و روی خط رویش مو قرار دهید و با اندکی فشار و حرکات دورانی به سمت بالای سر حرکت دهید. نسبت به نقاطی که درد احساس می‌کنید احتیاط کنید. این حرکت را ۳۰ تا ۴۰ ثانیه ادامه دهید.

ماساژ پشت سر

انگشتان هر دو دست را روی پشت سرتان قرار دهید و آن‌ها را با کمی فشار و با حرکات دورانی به سمت گردن بکشید. نسبت به نقاط دردناک احتیاط کنید. این حرکت را ۳۰ تا ۴۰ ثانیه ادامه دهید.

تخلیه لنف‌ها

دست‌های‌تان را مشت کرده و آن‌ها را روی استخوان‌های طرفین سر در پشت سرتان قرار دهید. این نقاط را با مشت های‌تان با حرکات دورانی ماساژ دهید. این حرکت را ۳۰ تا ۴۰ ثانیه ادامه دهید تا به تخلیه‌ی لنف‌های‌تان کمک کنید.
این ماساژ‌ها را می‌توانید طی روز انجام دهید، اما بهترین زمان انجام این حرکات دقیقا بعد از بیدار شدن از خواب و در وضعیت نشسته یا ایستاده است./برترین‌ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: