جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
تشخیص عطر اصل از تقلبی کار سختی نیست؛ اما خیلی از مردم روش‌های تشخیص را نمی‌دانند و توسط فروشندگان فریب می‌خورند. در این مطلب مهم‌ترین نکات را در این مورد بیان کرده‌ایم.
کد خبر: ۴۱۹۱۳
تیتر20- خرید عطر با وجود لذت‌بخش بودنش،‌ کار چندان آسانی نیست، فروشندگانی هستند که ممکن است عطرهای تقلبی عرضه کنند و متاسفانه اکثر مردم نکات مربوط به تشخیص عطر اصل از تقلبی را نمی‌دانند و به دام این فروشندگان متقلب می‌افتند. در این مطلب تعدادی از این نکات را با هم مرور می‌کنیم.
۱. بسته‌بندی درست

برای تشخیص عطر اصل از تقلبی به بسته‌بندی آن دقت کنید. سلفون استفاده شده در بسته‌بندی عطرهای واقعی ضخیم است، به‌خوبی تا شده و کاملا به جعبه چسبیده‌اند. اگر جعبه عطری را دیدید که سلفون آن به‌درستی روی جعبه قرار ندارد، بدانید که این عطر تقلبی است.
۲. درز و لبه‌های بی‌نقص

عطر داخل بسته‌بندی های پلاستیکی جعبه عطر با ظاهر نه‌چندان مناسب (درز و لبه‌های موجود در قسمت تاخورده‌ی جعبه، بیش از ۵ میلی‌متر پهنا دارد یا روی آن، چسب اضافی نشت کرده است)، بدون شک تقلبی است. درز و لبه‌های تاخورده بسته‌بندی‌ عطرهای واقعی معمولا بدون نقص و بسیار مرتب است.
۳. جعبه عطر

یکی دیگر از راه‌های تشخیص عطر اصل از تقلبی دقت در مقوای جعبه آن است. جعبه بسته‌بندی‌ عطرهای واقعی از مقواهای باکیفیت ساخته می‌شوند و طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای است که عطر را از صدمه دیدن محفوظ می‌دارند. به‌همین‌دلیل، ساختار درون جعبه عطر هم طوری ساخته می‌شود که بطری عطر را در جای خود و بدون حرکت نگه‌ دارد. مقواهای این جعبه‌ها هم معمولا سفید است و متمایل به خاکستری نیست.
۴. طراحی بطری عطر

گاهی اوقات هنگام مشاهده قفسه‌های فروشگاه‌های عطر، عطرهایی می‌بینید که بطری و بوی آن‌ها به‌شکل عجیبی شبیه عطرهایی‌ با برخورداری از بهترین و باکیفیت‌ترین طراحی‌ها است. این ترفند ساده به سازندگان عطرهای تقلبی کمک می‌کند تا به‌راحتی شناخته نشوند و از دعوی حقوقی فرار کنند. هنگام خرید عطر، حتما بطری آن را با دقت بررسی کنید.
۵. رنگ عطر

معمولا برندهای معروف عطر در عطرهای خود از رنگ زیاد استفاده نمی‌کنند و رنگ عطرهای واقعی و اصل، اغلب کم‌رنگ است. رنگ شیمیایی تیره عطر، علامت تقلبی بودن آن است.
۶. در بطری

یکی دیگر از روش‌های تشخیص عطر اصل از تقلبی توجه به در بطری آن است. در بطری عطرهای واقعی و اصل، کاملا متقارن است. اگر چنین نبود، بدون تردید عطر تقلبی است.
۷. شماره سریال

    شماره سریال عطر باید در بخش پایینی بطری حک شده و نباید با چسب چسبانده باشد.
    شماره سریال باید با شماره موجود روی بطری، یکی باشد. همچنین این شماره باید ته جعبه نقش بسته یا با جوهر چاپ شده باشد.

۸. بطری عطر

جنس بطری عطرهای واقعی بسیار باکیفیت و صاف است؛ اما بطری عطرهای تقلبی معمولا کمی زمخت و ناهموارند.

با توجه به تمام نکات یاد شده می‌توانید عطر تقلبی را از نوع واقعی و اصل آن تشخیص دهید و با خیال راحت خرید کنید./ دلتا
ارسال نظرات
موضوعات روز