سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
سهراب رحیمی از کارشناسان مدیریت مد در ایران می‌گوید در پی وقوع و شیوع کرونا، تقاضاهای استفاده‌نشده‌ای را در صنعت مد و لباس شاهد بودیم که اثرات مخرب آن طی سه تا 9 ماه آینده بیشتر روبرو خواهیم بود.
کد خبر: ۴۲۹۲۸
رفع ابهامات عرصه فشن در دنیای پسا کروناتیتر20- سهراب رحیمی کارشناس مدیریت مد در پاسخ به این پرسش که آینده صنعت مد و پوشاک را در ایران و جهان با توجه به اتفاقات پیش‌آمده و ازجمله شیوع کرونا چگونه پیش‌بینی می‌کنید، گفت: واقعیت این است که ما وارد دورانی شده‌ایم که باید نام آن را دورانی از جنس کوآنتوم دانست، دورانی که دیگر با مسائل غیرحتمی و غیرقطعی مواجهیم و پیش‌بینی‌ها بسیار سخت و گاه غیرممکن به نظر می‌رسد.

او توضیح داد: عناصر و عواملی که این دوران را تشکیل می‌دهند بیشتر و پیچیده‌تر شده و انسان‌ها با شرایطی روبرو هستند که همچون چند دهه پیش که عصر نیوتونی و منطق آن دو دوتا چهار تا بود، نیست. همه‌چیز از قیمت نفت گرفته تا شیوع ویروس کرونا در این فرایند دخیل است و حتی با گذر از این شرایط به وجود آمده مشخص نیست که مثلاً در طی چند ماه آینده چه سناریو و اتفاقات دیگر قرار است بیفتد که موضوعات گوناگونی ازجمله صنعت مد و پوشاک را دستخوش تغییر و تحول قرار دهد. به هر حال صنعت مد و پوشاک جزئی از عناصر موجود در دنیاست که در پی چنین اتفاقاتی لطمه خورده و تحت تأثیرات منفی پیامدهای آن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در طول مدت این چند ماه تقاضاهای استفاده‌نشده‌ای را در صنعت مد و لباس شاهد بودیم که زنجیره ‌ترمیم را با خلل‌هایی مواجه ساخته است که البته با اثرات مخرب آن طی سه تا 9 ماه آینده بیشتر روبرو خواهیم بود. یکی از دلایل وقوع چنین اتفاقی آن است که به هر حال این صنعت ارتباط مستقیمی با فصل دارد و به دلیل وقوع چنین رویدادهایی و این که مردم پوشاک فصل را در زمان مشخص آن نخریدند لذا انبارهای پوشاک در ایران و دنیا به حالت دست‌نخورده باقی مانده است، به‌ویژه این که این اتفاق هم در موعد عید نوروز ما و هم در برخی از ایام خاص میلادی پیش آمده و این خود گپ‌هایی را ایجاد می‌کند که به نظر جبران ناشدنی است و به دلیل از دست رفتن زمان مناسب این عرصه نیز با چالش‌های زیادی نیز همراه خواهد شد.

رحیمی تصریح کرد: نمونه بارز این رویداد ناگوار چک‌های برگشتی است که از سوی عاملان توزیع پوشاک در شهرستان‌ها وجود دارد چرا که نتوانستند البسه خود را در فصول مشخص آن بفروشند و این امر به روند تولید و توزیع و بازار پوشاک لطمه جبران‌ناپذیری خواهد زد و در آینده نزدیک با زنجیره‌ای از ریزش برخی از فعالان این عرصه نیز روبرو خواهیم شد.

وی افزود: به نظر من در چنین شرایطی نیاز است که دوستان فعال با تغییر موضع و پارادایم همچنان خود را در این عرصه پویا و فعال نگاه دارند و مثلاً خود من دوره‌های خدماتی و آموزشی را به شکل آنلاین به‌روز نگاه داشته‌ام.

رحیمی در پایان گفت: آنچه مسلم است با وجود متأثر بودن این عرصه ناشی از کرونا و یا هر پیامد منفی دیگر، فعالان این عرصه باید همچنان عامل و اثرگذار باشند و در عرصه صنعت مد و پوشاک خود را وفق بدهند و پا پس نکشند./ هنرآنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز