سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
با وجود مشکلات متعدد و بسیار فعالان عرصه مد و لباس کشور در سال‌های اخیر، همچنان شنیدن اخبار خوش می‌تواند نویدبخش روزهای خوش در صنعت پوشاک کشور باشد.
کد خبر: ۴۲۹۹۰
دو خبر خوش برای فعالان عرصه مد و لباستیتر20- در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، همچنان کرونا در صدر اخبار ایران و جهان قرار داشت با این همه موضوعاتی اقتصادی نیز در تمام بخش‌ها مورد بحث قرار گرفتند و اقدامات مسئولان را برای برون‌رفت از بحران‌های پیش‌آمده هدف قرار دادند.

به‌طور مثال عیسی منصوری معاون اشتغال وزیر کار در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار کرد: با توجه به آنکه سیستم هم‌اکنون درگیر بحث وام‌های یک میلیون تومانی است، در تراکنش‌ها و دریافت و پرداخت‌های سیستم بانکی با وقفه کوتاهی روبه‌رو خواهیم شد لذا از هفته سوم اردیبهشت‌ماه این تسهیلات پرداخت خواهد شد.

او به جزییات فرایند پرداخت وام اشاره کرد و گفت: بانک‌های عامل مشخص شده‌اند که بخش قابل توجهی از بانک‌های کشور را شامل می‌شوند. کارفرمایانی که تمایل داشته باشند از این تسهیلات استفاده کنند باید در سامانه کارا ثبت نام کنند. ما در سامانه کارا در کنار دو بخش اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر، بخش جدیدی به نام تسهیلات دوره کرونا تعریف کرده‌ایم که در فاز اول بر اساس داده‌هایی که در اختیار داریم به این نوع از کارفرمایان پیامک می‌دهیم و در صورت تأیید، متقاضیان و کارفرمایان مراحل ثبت نام خود را در سامانه کارا طی می‌کنند و چنانچه مشکلی نباشد، اطلاعات به بانک عامل ارسال و پرداخت صورت می‌گیرد.

منصوری با بیان این که افرادی که پیامک دریافت کنند به سیستم بانکی معرفی خواهند شد، تأکید کرد: از هفته سوم اردیبهشت همه کارفرمایانی که از ویروس کرونا آسیب دیده‌اند و کسب و کارشان تعطیل شده یا کاهش فعالیت داشته‌اند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار درباره تکلیف متقاضیانی که پیامک را دریافت نکرده‌اند هم گفت: برای آن‌ها امکان مراوده متقابل فراهم شده تا اعلام کنند که با وجود مشمول بودن، پیامکی به دستشان نرسیده است که در فاز بعد سامانه مجدداً باز می‌شود تا ثبت نام کنند.

وی درباره نحوه بازپرداخت تسهیلات توضیح داد: تا مهرماه دوره تنفس اعلام شده و پس از آن به مدت ۲۴ ماه فرصت بازپرداخت تسهیلات داده می‌شود. البته تلاش شده زمان طولانی‌تری برای حفظ نیروی کار در نظر گرفته شود تا کارفرما بتواند تا پایان سال بیمه نیروی کار را پرداخت کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار در بخش دیگری از اظهارات خود، هدف دولت در اعطای تسهیلات به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا را حفظ بنگاه‌ها و نیروهای شاغل در آن‌ها عنوان کرد و گفت: در بسیاری از کشورها که به‌نوعی از کرونا آسیب دیده‌اند برنامه‌های حمایتی با هدف حفظ بنگاه بوده است منتها در این برنامه، تعداد شاغلان را مبنا قرار دادیم و شرط حفظ کارگران را مطرح کرده‌ایم به این دلیل که آمار دقیقی از گردش مالی بنگاه‌ها نداریم.

وی ادامه داد: تسهیلات پرداختی با نرخ سود ۱۲ درصد خواهد بود و ۱۱ رسته کسب و کار و صنوف خدماتی ازجمله صنعت پوشاک، مبلمان و کیف و کفش را شامل می‌شود. این تسهیلات برای بنگاه‌های یک نفری ۱۲ میلیون تومان است که شامل ۵۰ درصد هزینه دستمزد و ۵۰ درصد هزینه سرمایه در گردش بنگاه است و برای بنگاه‌هایی که با الزام دولت تعطیل شده‌اند به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان است تا نیروهای خود را حفظ کنند.

منصوری افزود: همچنین وام‌های زیر ۱۲ میلیون تومان با سفته، وام ۱۲ میلیون تا ۴۸ میلیون تومان با سفته و ضامن، وام ۵۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی دو ضامن، وام تا ۱۸۰ میلیون تومان ۳ ضامن و بالاتر از این رقم مطابق روال عادی بانک‌ها طی می‌شود.

وی گفت: بر اساس داده‌های دقیقی که به دست آمده یک میلیون و اندی بنگاه در کشور مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند و اطلاع داریم که چه کارفرمایی با چه کد ملی و آدرسی انتخاب شده‌اند.

و اما در خبری دیگر از سوی رئیس بنیاد مستضعفان به‌عنوان متولی ساخت مجدد ساختمان پلاسکو، اعلام شد که در صورت نبود مشکل، این برج تجاری تا پایان سال ۹۹ تحویل داده می‌شود.

به گفته پرویز فتاح، مشکل پارکینگ ساختمان پلاسکو هم با بازسازی پارکینگ مجتمع پروانه در ضلع روبرویی پلاسکو توسط همین بنیاد مرتفع خواهد شد.

تاکنون اسکله آخرین طبقه پلاسکو یعنی طبقه ۱۶ در حال احداث است./ هنرآنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز