سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
احتمال می‌رود با تغییر ساختارهای ارتباطی میان برندها و مشتریان در پی شیوع ویروس کرونا و رکود فعالیت بسیاری از آن‌ها در تمام نقاط جهان، اساسنامه هویت‌مندی برندها تغییر کند.
کد خبر: ۴۳۱۰۱
انقلاب کرونایی؛ انقلاب صنعتی؛ انقلاب برندهاتیتر20- تمایز، احترام به مخاطب، داشتن راه‌حل و آگاهی از شرایط حاکم بر جامعه از مهم‌ترین ارکان برندسازی و ایجاد هویت در میان محصولات مد و لباس است حال آن که احتمال آن می‌رود که با تغییر ساختارهای ارتباطی میان برندها و مشتریان در پی شیوع ویروس کرونا و رکود فعالیت بسیاری از آن‌ها در تمام نقاط جهان، اساسنامه هویت‌مندی برندها تغییر کند.

طراحی هویت برند شامل طراحی ارتباطات ذهنی برند است و بدون شک خاستگاه این جریان را باید از دل فرهنگ‌ها بیرون کشید. در این میان بسیاری از فرهنگ‌ها در گذر زمان و تحت تأثیر تغییرات اجتماعی یا نفوذ دیگر فرهنگ‌ها تغییر می‌کنند.

‌عوامل گوناگونی در تغییرات فرهنگی مؤثرند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از تکنولوژی، عوامل اقتصادی، افزایش یا کاهش جمعیت، تغییرات محیط جغرافیایی، بلایای اجتماعی و طبیعی، مهاجرت به سرزمین‌های جدید، اختراعات و اکتشافات، اشاعه فرهنگی، نوآوری و ...

حال اگر ظهور و شیوع کرونا در سراسر جهان را به‌عنوان یک بلای طبیعی و اجتماعی فرض کنیم، قطعاً باید منتظر بود تا در آینده نزدیک، روند برندسازی نیز در سایر صنایع ازجمله صنعت فشن تغییر کند.

ایجاد مفهوم برند، خواص برند، وعده برند، شخصیت برند و آرمان‌ها و ارزش‌های برند به‌مرور تحت تأثیر این جریانات تغییر می‌کنند و باید به فکر طراح ساختار ارتباطی نو در این زمینه بود.

شاید نمادها و کاراکترها، تم گرافیک و ارتباطات تصویری تنها چیزی باشد که در این مسیر تغییر نکند اما اساسنامه هویت تمام برندها متحول خواهد شد و این وظیفه هویت برند است که همه عناصر متغیر اجتماعی را از دل جوامع بیرون کشیده و در یک سیستم کل و حال از نو طراحی‌شده آن‌ها را یکپارچه سازد.

رقابت امروزه موجب ایجاد انتخاب‌های بی‌شماری شده است ولی یک برند قوی در یک بازار شلوغ هنوز می‌تواند خودش را نشان دهد. مردم عاشق یک برند می‌شوند، به آن اعتماد می‌کنند و برتری‌اش را باور می‌کنند و آنچه موجب جلب احساسات و منطق مخاطبان می‌شود، هویت برند است. می‌توانید آن را ببینید، بشنوید، لمس کنید، در دست بگیرید و حرکتش را تماشا کنید. هویت برند موجب شناخت می‌شود، تمایز ایجاد می‌کند و ارزش می‌آفریند. هویت برند در ذات خود یک دارایی است.

اما نکته اینجاست که بیشتر موارد مذکور در سایه تماس مستقیم برند با مشتریان متبلور خواهد شد و حال آنکه کرونا با تغییر سبک تعاملات اجتماعی و فرهنگی، به‌شدت بر این جریان اثر گذاشته است و باید از این پس رویه ایجاد هویت در برندها به بهانه و با در نظر گرفتن رکود و تحولات کرونایی رقم خورد.

با فرض اینکه کرونا زمینه‌ساز انقلابی صنعتی در تمام جهان شده است و اگر پیدایش انقلاب به معنی یک حرکت عمومی اجتماعی، مرهون یک فرهنگ و ایدئولوژی خاص است، در نتیجه بقای برندها نیز در امتداد همین تغییر خط سیر فرهنگی شکل خواهد گرفت./هنرآنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز