شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
تیتر20 بررسی می کند؛
فاکتور قیمت یکی از جذابیت های ساینا S در مقایسه با خودروهایی مانند شاهین و کوئیکS در پیش فروش اخیر سایپا بوده که استقبال بیشتر از آن را به دنبال داشته است. در واقع با توجه به بهبود ظاهری ساینا و افزایش امکانات و آپشن های آن در مدل S و قیمت مناسب تر (نسبت به شاهین و کوئیک S) بسیاری از مشتریان ترجیح داده اند شانس خود را در خرید آن بیازمایند.
کد خبر: ۴۴۱۷۳
دلیل استقبال از
تیتر20 - با اعلام نتایج قرعه کشی پیش فروش گروه خودروسازی سایپا، مشخص شد بیشترین تقاضا در میان 9 محصول عرضه شده این شرکت، به ساینا S اختصاص یافته است.

 بر این اساس، بیش از 79 هزار نفر برای خرید این خودرو ثبت نام کردند که در مقایسه با استقبال از "شاهین" محصول کاملا جدید سایپا، اختلافی 20 هزار نفری به چشم می آید. از این 79 هزار متقاضی البته تنها هشت هزار نفر دست شان به ساینا S خواهد رسید.

 اما با توجه به استقبال از ساینای جدید، این پرسش پیش می آید که چرا بیشترین تقاضا برای خودرو موردنظر به ثبت رسیده است، آن هم با وجود عرضه خودروهایی مانند شاهین و کوئیک. شاهین محصول کاملا جدید سایپا به شمار می رود و کوئیک نیز در مقایسه با ساینا، خودرو به روزتر (و جدیدتری) به شمار می رود و به نظر می رسید بیشترین تقاضا در طرح پیش فروش گروه خودروسازی سایپا نصیب آنها شود. با این حال، راز استقبال از ساینا S به دلایلی که شرح خواهیم داد، گوی سبقت را از آنها ربود.

به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی ثبت بیشترین تقاضا برای ساینا S در پیش فروش سایپا، قیمت کمتر آن نسبت به کوئیک S و شاهین است. ساینا S هرچند به نوعی فیس لیفت ساینا به شمار می رود، اما به هر حال با توجه امکانات بیشتر و ظاهر جذاب تر، خودرویی جدید به حساب می آید.

 با توجه به قیمت مصوب شورای رقابت برای ساینای معمولی (62 میلیون تومان)، به نظر می رسد مدل S این خودرو در بازه قیمتی 80 میلیون تومان قرار بگیرد که در هر صورت نسبت به کوئیک S و شاهین کمتر خواهد بود.

شاهین با توجه به جدید بودنش و اینکه 80 میلیون تومان برای پیش پرداخت آن در نظر گرفته شده، قیمتی حداقل 160 میلیون تومانی در کارخانه خواهد داشت. و از آن سو کوئیک S نیز قطعا با قیمتی بالاتر از ساینا S عرضه می شود، زیرا در مدل های پایه نیز کوئیک گران تر از ساینا است.

 بنابراین فاکتور قیمت یکی از جذابیت های ساینا S در مقایسه با خودروهایی مانند شاهین و کوئیکS در پیش فروش اخیر سایپا بوده که استقبال بیشتر از آن را به دنبال داشته است. در واقع با توجه به بهبود ظاهری ساینا و افزایش امکانات و آپشن های آن در مدل S و قیمت مناسب تر (نسبت به شاهین و کوئیک S) بسیاری از مشتریان ترجیح داده اند شانس خود را در خرید آن بیازمایند.

ساینا S در مقایسه با کوئیک، خودرویی خانوادگی به شمار می رود، به ویژه که صندوقدار نیز هست و به درد مسافرت هم می خورد. در مقایسه با شاهین نیز اگرچه به لحاظ خانوادگی بودن تفاوت خاصی میان ساینا S و این محصول نیست (هرچند البته شاهین از جذابیت و زیبایی بیشتری برخوردار است)، اما به هر حال باز هم مسئله قیمت از یک سو و همچنین نااطمینانی نسبت به تحویل این محصول در موعد مقرر (به توجه به جدید بودن آن) از ساینا S گزینه بهتری برای بسیاری از مشتریان ساخته است. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که ساینا S به نوعی خودرویی بینابین تیبا (و ساینای معمولی) و کوئیک به شمار می رود و معمولا از این مدل محصولات که قیمت و جذابیت نسبی دارند، استقبال بیشتری به میان می آید.  

ساینا S اما میهمان پارس خودرویی ها شده و به همراه کوئیک در این شرکت به تولید می رسد. با توجه به استقبالی که از ساینا S در پیش فروش سایپا صورت گرفته، به نظر می رسد پارس خودرو با حجم بالایی از تقاضا برای این محصول مواجه خواهد شد که باید منتظر ماند و دید این شرکت از پس پاسخ به آنها بر خواهد آمد؟ 

ارسال نظرات
موضوعات روز