سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۲
کد خبر: ۴۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
برای کاهش وزن که امروزه مشکل بسیاری از افراد سراسر جهان محسوب می‌شود، به جای استفاده از داروهای شیمیایی و گران‌قیمت و همچنین رژیم‌های طاقت‌فرسا می‌توان از مواد طبیعی و گیاهی مانند چای سبز، سرکه سیب، لیمو، گشنیز و ... استفاده کرد.
این نوشیدنی لاغرتان می‌کند!تیتر20- امروزه افراد بسیاری در سراسر جهان با معضل کاهش وزن درگیر هستند و راه‌های مختلفی را برای رهایی از اضافه وزن خود امتحان می‌کنند. از کم‌خطرترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌های لاغری و کاهش وزن، استفاده از راهکارهای طبیعی یا دمنوش‌های گیاهی است. در ادامه به معرفی برخی از راه‌های طبیعی برای کاهش وزن می‌پردازیم:

 نوشیدن آب؛ کمک به لاغری

 آب برای زندگی انسان ضروری است و برای کمک به عملکردهای حیاتی بدن باید به میزان کافی آب نوشید. اما آیا نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می‌کند؟

گفتنی است که انتخاب نوشیدنی‌های سالم، بخش مهمی برای کاهش وزن محسوب می‌شود. یک فرد به صورت متوسط روزانه 200 تا 300کالری بیشتر از میزان مورد نیاز مصرف می‌کند. برای کاهش وزن، باید کالری کمتر از آنچه که میسوزانید مصرف کنید. اگر نوشیدنی‌های پرکالری مانند نوشیدنی‌های گازدار و انرژی‌زا را کم کنید به راحتی می‌توانید وزن خود را کاهش دهید.

جایگزین نوشیدنی‌های بدون الکل با آب، می‌تواند تغییر قابل توجهی را در رژیم غذایی شما ایجاد کند. به عنوان جایگزین می‌توانید از چای ساده، چای میوه‌ای یا قهوه بدون شکر استفاده کنید. اگر آب ساده را دوست ندارید، یک تکه لیمو یا یک چای کیسه‌ای به آن اضافه کنید.

نوشیدن آب بیشتر، یک معجزه درمانی برای کاهش وزن نیست، اما می‌تواند به آن کمک کند. بر اساس گزارش ارائه شده توسط NHS، برخی از افراد  تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیرند. به همین دلیل ممکن است بر اثر سردرگمی کالری بیشتری را مصرف کنید. کسانی که عمدتا آب می‌نوشند، به طور متوسط 200کالری کمتری مصرف می‌کنند.

به گفته وب‌سایت NHS، به صورت روزانه باید شش تا هشت لیوان یا 1.2 تا 1.5لیتر مایعات مصرف کنید که می‌تواند شامل آب، شیر کم‌چرب یا نوشیدنی‌های بدون قند مانند چای یا قهوه باشد.

جالب توجه است مطالعات انجام شده بر روی 173زن سنین بین 25 تا 50سال که به غیر از افزایش مصرف آب هیچ تغییر دیگری در رژیم غذایی خود ایجاد نکرده بودند نشان داد در طول یک سال دو کیلو کاهش وزن داشته‌اند.

از طرفی، برخی بر این باورند که نوشیدن آب سرد نسبت به آب دمای محیط، سبب سوختن کالری بیشتری می‌شود. چندین مطالعه این مسئله را اثبات کرده است. زمانی که آب سرد می‌نوشید، بدن شما از کالری‌های اضافی برای گرم کردن آب و رساندن آن به دمای بدن استفاده می‌کند.

نوشیدن مقدار زیاد آب همچنین باعث ایجاد احساس سیری و به دنبال آن کمتر خوردن را سبب می‌شود.

چای سبز

بسیاری از افراد می‌خواهد نتایج سریعی را در کاهش وزن، بدون رژیم غذایی ببینند. نوشیدن چای سبز در مواقع خاص می‌تواند به تسریع روند کاهش وزن کمک کند.

کاهش وزن، اغلب با رژیم‌های غذایی سخت همراه است که می‌تواند بدن شما را از مواد مغذی و ویتامین‌ها محروم کند.

تاثیر چای سبز بر روی کاهش وزن سال‌ها است که اثبات شده، اما بهترین زمان برای مصرف این نوشیدنی سالم چه وقت است؟

چای سبز به دلیل خواص ضداکسیدانی و فواید دیگر به عنوان سالم‌ترین نوشیدنی جهان شناخته شده است. این نوشیدنی می‌تواند به بهبود روند سوزاندن چربی در زمان ورزش و همچنین افزایش سوزاندن کالری در هنگام استراحت کمک ‌کند.

تحقیقات انجام شده بیان می‌کند که این نوشیدنی با خاصیت ضد اکسیدانی به افزایش سرعت متابولیسم بدن، به سوختن چربی و در نتیجه کاهش وزن در آینده کمک می‌کند. علاوه بر رژیم، استفاده از چای سبز در برنامه روزانه، ممکن است زمان بیشتری ببرد تا نتایج کاهش وزن مشاهده شود، اما برای دستیابی به این نتایج، نوشیدنی چای سبز باید در مواقع مشخصی مصرف شود.

این نوشیدنی می‌تواند به اشکال مختلفی مانند گرم، سرد، به صورت پودر و به همراه افزودنی‌هایی مانند شیر یا خامه مصرف شود. محققان بر این باورند که نوشیدن چای سبز در صبح ممکن است به سوخت و ساز بدن در طول روز کمک کند و مواد مغذی لازم برای افزایش انرژی بدن را فراهم کند. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن چای سبز پیش از ورزش کردن ممکن است مفید باشد.

یک مطالعه بر روی 12مرد نشان داد که مصرف چای سبز پیش از ورزش نسبت به مصرف شبه‌داروها، 17درصد چربی سوزی را افزایش می‌دهد.

مطالعه دیگری نیز نشان داد که مصرف سه وعده چای سبز در طول روز پیش از انجام کار و همچنین یک وعده دیگر قبل از ورزش کردن، باعث افزایش چربی‌سوزی در هنگام ورزش و استراحت می‌شود.

با این حال، مصرف بیش از حد چای سبز ممکن است به جای فایده داشتن، مضرراتی را فراهم آورد، بنابراین برای سوزاندن کالری بیشتر، چای سبز تنها حدود دو یا سه وعده در روز باید مصرف شود.

در زمان تهیه دمنوش چای سبز، پیشنهاد می‌شود که آب را بجوشانید و 10دقیقه اجازه دهید که سرد شود و سپس چای را درون آن بریزید. این کار بدان دلیل است که آب جوش سبب از بین رفتن ماده شیمیایی که به کاهش وزن کمک می‌کند می‌شود.

در حالی که هیچ مدرک محکمی مبنی بر سرکوب اشتها توسط چای سبز وجود ندارد، اما بسیاری از افرادی که در طول روز چای سبز مصرف کرده‌اند اذعان داشتند که احساس گرسنگی کمتری دارند.

بنابراین، چای سبز نه تنها به چربی‌سوزی بیشتر، از جمله سوزاندن چربی شکم کمک می‌کند، بلکه انرژی بیشتری را برای شما فراهم می‌کند.

سرکه سیب و جوش شیرین

سرکه سیب و جوش شیرین، برای فواید سلامتی و کمک به کاهش وزن مشهور هستند. این دو ماده می‌تواند به یک محیط متابولیک قلیایی سالم، تقویت سیستم ایمنی بدن، و سلامت پوست و مو کمک کند. اسید استیک، مولفه اصلی فعال در سرکه سیب، در مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که می‌تواند به کاهش چربی با افزایش سوخت وساز، افزایش چربی‌سوزی، کاهش ذخیره چربی در شکم و کبد، سرکوب اشتها و غیره کمک می‌کند. اسید استیک همچنین ممکن است در حساسیت به انسولین، کاهش قند خون، کاهش سطح کلسترول و مبارزه با ویروس‌ها را بهبود بخشد.

به صورت مشابه، ادعا می‌شود که جوش شیرین ممکن است ابزاری موثر برای آب شدن چربی باشد. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که جوش شیرین به بهبود سوء هاضمه، از بین بردن چربی و ورم نیز کمک می‌کند.

همچنین، تحقیقات حاکی از آن است که مصرف یک تا دو قاشق غذاخوری مخلوط سرکه سیب و جوش شیرین پیش از غذا می‌تواند به بهبود کنترل قند خون و کاهش جذب کالری که سرانجام سبب کاهش وزن می‌شوند، کمک کند.

لیمو و گشنیز

لیمو و گشنیز، به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. این دو ماده سبب سم‌زایی از بدن شده و در نتیجه باعث می‌شود احساس سبکی کنید. همچنین به دلیل دارا بودن کلروفیل، به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

چگونه ترکیب سم‌زدای لیمو-گشنیز را تهیه کنیم؟

1-یک بطری کوچک را با آب پر کنید.

2-یک یا دوشاخه (5 تا 10گرم) گشنیز را در آب بریزید.

3-یک قاشق چای‌خوری آبلیمو تازه به آن اضافه کنید.

4-در بطری را ببندید و اجازه دهید یک شب در یخچال بماند./ نمناک

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: