جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
پاچیرا به درخت پول و یا درخت شانس نیز مشهور می باشد و در فرهنگ و سنت چین این گیاه برای رشد، پیشرفت و کسب درآمد بسیار مهم بوده و در بیشتر مغازه ها و ادارات این گیاه زیبا دیده خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۰۳۲
گیاه آپارتمانی برای دوستداران پول و ثروت
تیتر20 - شاید برایتان جالب باشد بدانید یک گیاه آپارتمانی کوچک و زیبا وجود دارد که به آن درخت پول می‌گویند. 

گل پاچیرا یا درخت پول یکی از گل هایی هست که به راحتی میتوانید در آپارتمان ها یا مغازه های کم نور نگهداری کنید.

پاچیرا به درخت پول و یا درخت شانس نیز مشهور می باشد و در فرهنگ و سنت چین این گیاه برای رشد، پیشرفت و کسب درآمد بسیار مهم بوده و در بیشتر مغازه ها و ادارات این گیاه زیبا دیده خواهد شد.

اما اسم این گیاه آپارتمانی داستان جالبی هم دارد. به نظر می‌رسد که دلیل این نام‌گذاری به یک داستان جالب و قدیمی مربوط می‌شود. در زمان‌های دور مرد فقیری آرزو می‌کند که ثروتمند شود.
 
در طول مسیرش به بوته‌ای عجیب بر می‌خورد و آن را به‌عنوان نشانه‌ای خوش یمن به خانه می‌آورد. پس از مدتی گیاه دانه تولید می‌کند و مرد فقط با فروش بذر این گیاه ثروتمند می‌شود. در حال حاضر هم دانه‌های بزرگ و خوراکی این گیاه کاربرد اقتصادی دارند.

رنگ این دانه‌ها قهوه‌ای روشن است و خطوط سفیدی روی آنها دیده می‌شود. دانه‌ها به‌صورت خام یا تفت داده شده به مصرف می‌رسند و علاوه بر این از آرد دانه‌ها برای تهیه نان استفاده می‌شود. برگ‌ها و گل‌های این گیاه هم خوراکی هستند. این را هم بدانید که نگهداری از این گیاه آپارتمانی در چین و ژاپن رایج‌تر است. ژاپنی‌ها به شانس آوری این گیاه بیشتر اعتقاد دارند. درخت پول در اقتصاد کشاورزی تایوان هم نقش زیادی ایفا می‌کند.

علاوه بر این در مکتب فنگ شویی هم این باور وجود دارد که درخت پول ثروت و خوش شانسی را به همراه می‌آورد. ساقه‌های درخت پول معمولاً به‌صورت بافته شده رشد می‌کنند. گفته می‌شود که برای دریافت انرژی بیشتر از این گیاه 3 تا 5 ساقه بافته شده مورد نیاز است.

درخت پول در آب و هوای گرم و مرطوب بهتر رشد می‌کند. با این وجود استقاومت و دوام زیادی دارد و می‌تواند با شرایط محیطی تازه به خوبی سازگار شود. بهتر است آن را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید و مکانی با نور غیرمستقیم را برایش در نظر بگیرید.
ارسال نظرات
موضوعات روز