جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
پژوهش انجام شده نشان می دهد رانندگان سوبارو با سرعت بیشتری می رانند و رانندگان ب ام و، گستاخ تر [بی ادب تر] هستند.
کد خبر: ۴۷۱۵۷
بی ادب ترین راننده ها چه خودروهایی سوار می شوند؟
تیتر20 - همه مردم دنیا هنگام رانندگی با رانندگان پررو و طلبکار مواجه شده اند و شاید شما هم این جمله را گفته باشید که رانندگانِ فلان خودروسازی بدترین رانندگان دنیا هستند!

یک وبسایت بیمه ای به نام اینشوریفای Insurify نتایج پژوهش های خود را منتشر کرده است. هدف اصلی این پژوهش این بوده که مشخص کند کدام رانندگان پرخاش گرانه رانندگی می کنند. در این پژوهش مشخص شده است که دارندگان کدام برندها بیشترین جریمه سرعت و بیشترین میزان تصادف را داشته اند و بیشترین گستاخی را هنگام رانندگی از خود نشان داده اند. سوبارو و هیوندایی در دو تای اول (جریمه سرعت و میزان تصادف) صدرنشین بوده اند و ب ام و در شاخص سوم!
بی ادب ترین راننده ها چه خودروهایی سوار می شوند؟
از یافته های این پژوهش این بود که اینفینتی [برند لاکچری نیسان] مدل Q50 صدرنشین جدول تصادف هایی است که مقصر تشخیص داده شده و 26 درصد از کل تصادف هایی که داشته اند مقصر بوده اند. متوسط ملی 17.84 درصد است. سوباروی کراس تِرِک Subaru Crosstrek و WRX در مقام های بعدی قرار دارند و مقام سوم هم برند هیوندایی مدل الانترای جی تی و امپرزا است.

طبیعی است هیوندایی ولستر هم که در میان جوانان هوادار دارد در این جدول جزو صدرنشین ها باشد و رفتارهای ناهنجار ضداجتماع بیشتری از رانندگان آن سر بزند.
بی ادب ترین راننده ها چه خودروهایی سوار می شوند؟
بیشترین جریمه های سرعت متعلق به سوباروی Subaru WRX است و با مقام دوم فاصله زیادی دارد. مخصوصاً که شبیه خودروهای مسابقه ای جاده ها به نظر می آیند. متوسط ملی 10 درصد است در حالی که سوبارو دو برابر متوسط ملی جریمه سرعت دریافت می کند. فولکس واگن جی تی آی هم در این دسته بندی می گنجد، امپرزا هم تا حدودی قابل درک است و اینفینتی G37 هم ممکن است همین حس را منتقل کند. اما داج دارت بزرگترین شگفتی جدول بالاترین دریافت کنندگان جریمه سرعت است با این که دیگر حتی در بازار برای فروش موجود نیست!

سوباروی WRX در هر سه شاخص صدرنشین است! اما صدرنشین اصلی رانندگان گستاخ [بی ادب] rude ب ام و است و بعد از آن آکورای تی ال ایکس و آی ال ایکس. حضور هیوندایی ولستر در این جدول تعجبی ندارد. متوسط ملی، 25 راننده بی ادب در هر 1000 خودرو است که ب ام و، دو برابر متوسط ملی است. آئودی A5‌ و سوباروی WRX‌ هم تقریباً دو برابر متوسط ملی هستند.
بی ادب ترین راننده ها چه خودروهایی سوار می شوند؟
اینشوریفای با پژوهش روی 2.5 میلیون تقاضای بیمه و محاسبه تناسب رانندگان و برندها به این یافته ها رسیده است. برای مثال این وبسایت برای اندازه گیری بی ادبی رانندگان شاخص هایی مثل نقض قوانین رانندگی، سبقت غیرمجاز و از این قبیل موارد را در نظر گرفته است.

در این پژوهش هم معلوم شد که هنگام تعطیلی سرتاسری ناشی از شیوع کرونا جاده ها خلوت تر شد و به تناسب آن سرعت خودروها و رفتارهای ناهنجار در رانندگی هم بیشتر مشاهده شد.

لازم به گفتن نیست که خودروهایی که اسپورت تر به نظر می رسند یا عملکرد (شتاب و سرعت) بالاتری دارند، جریمه سرعت بیشتر و میزان تصادف بالاتری دارند، که البته نه خبر تازه ای است نه گزاره شگفت آوری است. اما اگر صاحب سوباروی WRX، ب ام و یا هیوندایی ولستر هستید، بدانید که فقط توجه رانندگان دیگر را به خود جلب نمی کنید، پلیس هم مراقب رفتار شما است./سایپا نیوز/  Autoweek
ارسال نظرات
موضوعات روز