شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
تیتر20 بررسی می کند؛
عرضه شاهین و آریا را می توان ادامه مسیری دانست که سایپایی ها با حذف پراید آغاز کردند و می خواهند با ارائه محصولاتی به روزتر و جذاب تر، دید مشتریان را نسبت به خود تغییر دهند.
کد خبر: ۴۷۴۸۱
ماجراجویی سایپا با شاهین و آریا
تیتر20 - همواره یکی از انتقادات و ایرادات شهروندان ایرانی به خودروسازان بزرگ کشور، تنوع نسبتا ضعیف محصولات و همچنین تولید خودروهای قدیمی (چه از نظر تکنولوژی و امکانات و چه از جنبه ظاهری) بوده و سایپا نیز در دایره این انتقادات قرار داشته است. 

گروه خودرو سازی سایپا اما حالا در صدد تغییر فضا برآمده و می خواهد پس از کنار گذاشتن پراید، از انتقادات افکار عمومی بابت ضعف تنوع محصول خلاص شود حالا خبرها حکایت از آغاز ماجراجویی جدید این شرکت در بازار خودرو با محصولاتی به روز و متفاوت است. 

خودروهای جدید سایپا بر پایه پلت فرم SP100 ساخته شده اند که اولی شاهین نام دارد و آن یکی نیز به تازگی "آریا" نامگذاری شده است.

شاهین خودرویی به اصطلاح سدان محسوب می شود که با توجه به ویژگی های ظاهری و باطنی اش، می توان آن را نقطه عطفی در تولیدات نارنجی های جاده مخصوص دانست. در باب طراحی این محصول اطلاعات چندانی در دست نیست اما تصاویر منتشر شده از شاهین نشان می دهد این خودرو می تواند خود را در دل خانواده های ایرانی جا کند، چه آنکه از دیگر محصولات این شرکت و برخی دیگر از خودروهای تولید داخل جذاب تر و زیباتر است. 

سدان بودن شاهین نیز نکته مثبت دیگری است که می تواند در جذب مشتری به سایپا کمک کند. به هر حال ایرانی ها با سفر رابطه بسیار خوبی دارند و معمولا ترجیح می دهند خودرویی سدان که از فضای صندوق عقب بهره می برد، استفاده کنند. شاهین اما به امکانات و آپشن های زیادی نیز مجهز است که رانندگی را آسان تر و لذت بخش تر خواهد کرد. در نهایت اینکه محصول جدید سایپا خودرویی به روز (با توجه به شرایط کلی صنعت خودرو کشور) است که ویترین این خودروساز را نونوار خواهد کرد.

نارنجی های جاده مخصوص اما در پروژه پلت فرم SP100، جوانان و دوستداران خودروهای کراس اوور را نیز فراموش نکرده اند. پر واضح است که خودروهای هاچ بک و کراس اوور سال هاست در ایران مشتریان زیادی پیدا کرده اند و میل به خرید آنها بیشتر و بیشتر نیز شده است. 

هرچند بازار خودرو کشور به لطف واردات و البته مونتاژ، در این سال ها چندان از وجود کراس اوورها بی بهره نبوده، با این حال خلاء تولید چنین خودروهایی با مالکیت ایرانی، همواره احساس شده است، آن هم با توجه به قیمت بالای نمونه های مشابه خارجی. حالا سایپا قرار است به واسطه "آریا" به این خلاء پایان بدهد و خودروسازی کشور را صاحب کراس اووری داخلی کند. آریا با توجه به ظاهر جذابش می تواند با استقبال جوانان مواجه شود، هرچند البته در قالب خودرو خانواده نیز مشتریان خود را خواهد داشت. 

سایپا اما با تولید و عرضه این دو محصول می تواند پس از سال ها از قامت یک پرایدساز خارج شده و هم سبد تولیدات خود را دگرگون کرده و هم بازار خودرو را میزبان محصولاتی جدید کند. در واقع عرضه شاهین و آریا را می توان ادامه مسیری دانست که سایپایی ها با حذف پراید آغاز کردند و می خواهند با ارائه محصولاتی به روزتر و جذاب تر، دید مشتریان را نسبت به خود تغییر دهند. با محصولات جدید سایپا حتی می تواند سودای صادرات نیز داشته باشد. طبق برنامه ریزی این شرکت، ابتدا شاهین که پیش فروش نیز شده، روانه بازار خواهد شد و پس از آن نیز آریا عرضه خواهد شد. این البته در حالی است که سایپایی ها هنوز قیمت هیچ کدام از این دو محصول را اعلام نکرده اند.
ارسال نظرات
موضوعات روز