جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
تیتر20 بررسی می کند؛
نقش آفرینی فولاد هرمزگان در حوزه مسئولیت های اجتماعی می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های این حوزه ایفا کرده و با ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی منطقه، مسیر توسعه و رونق اقتصادی را با سرعت بیشتری طی کند.
کد خبر: ۵۰۹۵۸
فولاد هرمزگان به دنبال نقش آفرینی در حوزه مسئولیت های اجتماعی
تیتر20 -  توجه به مشکلات اجتماعی از سوی بنگاه های اقتصادی امروز به یک وظیفه اصلی تبدیل شده است. تعریف برنامه هایی در حوزه مسئولیت های اجتماعی امروز در میان اصلی ترین برنامه واحدهای تولیدی بزرگ از جمله واحدهای فولادی دیده می شود. 

درواقع صنعت فولاد که در تلاش برای توسعه اقتصادی است در کنار آن به دنبال توسعه های اجتماعی است تا رشد صنعت نقش خود را در ارتقای سطح زندگی مردم منطقه نشان دهد. 
در این میان فولاد هرمزگان به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های فولادی کشور که هدف رسیدن به قطب سوم  تولید فولاد را در دستور کار خود قرار دارد، در کنار اقدامات تولید و رشد صادرات در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز خوش درخشیده است. 

فولاد هرمزگان به عنوان واحد فولادی منطقه بخشی از درآمدهای حاصل از فروش خود را صرف مسائل مربوط در حوزه اجتماعی می کند تا با رفع مشکلات وضعیت مردم منطقه ارتقا پیدا کند. 
نگاهی به عملکرد یک ساله این مجموعه فولادی در حوزه مسئولیت های اجتماعی نشان از توجه ویژه مدیریتی بر ارتقای وضعیت اجتماعی دارد. 

اقداماتی برای مقابله با کرونا
با شیوع کرونا، فولاد هرمزگان در کنار وظیفه اصلی خود در صنعت فولاد، به دنبال اجرای اقداماتی در جهت پیشگیری از این بیماری به ویژه در مناطق جنوبی کشور بود. 

درواقع فولاد هرمزگان پا به پای وزارت بهداشت در حوزه پیشگیری از کرونا قدم برداشته است و همین تفکر باعث شد تا وزرات بهداشت از نقش فولاد هرمزگان در اطلاع رسانی مفاهیم پیشگیری از کرونا تجلیل کند. 

فولاد هرمزگان می داند سلامت جامعه ضامن توسعه اقتصادی است و در کنار آن تا زمانی که همه گیری کرونا ادامه داشته باشد، فعالیت های اقتصادی متاثر از آن خواهد بود.

فولاد هرمزگان مبارزه با کرونا را از اسفند 98 آغاز کرد و همچنان آن را در دستور کار دارد. 

خرید تجهیزات پزشکی در رابطه با بیماری کرونا مانند ونتیلاتور جهت استفاده در بیمارستان های شهر بندرعباس، تهیه اقلام بهداشتی ازقبیل ماسک و دستکش و مایع ضدعفونی و توزیع در استان هرمزگان، تامین رایگان اکسیژن مورد نیاز بیمارستان های استان هرمزگان و استان های همجوار و تامین آهک مورد نیاز کلیه شهرداری های شهرستان های استان هرمزگان از مهمترین اقداماتی است که فولاد هرمزگان در کنار آموزش هایی برای پیشگیری از این بیماری آن را اجرایی کرده است.

 نقش آفرینی فولاد هرمزگان در آزادی زندانیان
بازگشت زندانیان جرایم غیرعمد به خانواده می تواند دستاورد مثبتی در حوزه اجتماعی داشته  و بسیاری از مشکلات در حوزه خانواده را برطرف کند. فولاد هرمزگان در این زمینه خود را مسئول دانسته و از سال 92 بیش از ۱۸ میلیارد ریال به ستاد دیه استان کمک کرده است که با این مبلغ ۱۱۶ زندانی جرائم غیر عمد آزاد شده اند .

چنین اتفاقاتی باعث می شود مردم منطقه این واحد تولیدی را جزئی از خود بدانند و از فعالیت آن خرسند باشند، در حالی که سال های گذشته مشکلات بسیاری میان فعالان اقتصادی و مردم محلی وجود داشت و گاها برای حل موضوع دستگاه های قضایی وارد عمل می شدند. اما امروز واحدهای تولید و مردم منطقه هر دو در کنار یکدیگر قرار دارند و این رضایت دو طرفه می تواند اتفاقات مثبتی را در حوزه اقتصادی و اجتماعی رقم زند. 

بدون شک توسعه فعالیت های اقتصادی در منطقه ای همچون هرمزگان علاوه بر کاهش بیکاری و ارتقای سطح زندگی خانواده ها، به کاهش آسیب های اجتماعی نیز منجر می شود.

فولاد هرمزگان ومشارکت در پویش « ایران مهربان»
اما در حوزه خانواده اقدامات فولاد هرمزگان تنها به آزادی زندانیان ختم نمی شود. فولاد هرمزگان با مشارکت در پویش « ایران مهربان» ،  حمایت از دو هزار یتیم و فرزند محسنین در شرق استان هرمزگان را عهده دار شد. ایران مهربان پویشی با هدف حمایت از ایتام و فرزندان محسنین و ارتقای سرانه دریافتی آنان است که در راستای طرح اکرام ایتام آغاز شده و فولاد هرمزگان در این استان خود را موظف به نقش آفرینی در این طرح می داند، طرحی که در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر خواهد بود. 

فولاد هرمزگان و توسعه فعالیت های اجتماعی و ورزشی
در کنار موارد یاد شده حمایت از توسعه ورزش کارگری و تجلیل از تیم های ورزشی و سرمایه گذاری در ایجاد امکانات ورزشی نیز در حوزه مسئولیت های اجتماعی قرار دارد که شرکت های فولادی از جمله فولاد هرمزگان در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده اند. 

در این راستا چندی پیش تقدیر مجموعه فولاد هرمزگان از تیم والیبال ساحلی را می توان اقدامی مثبت در افزایش روحیه جوانان این منطقه دانست ، حرکتی که به قهرمان پروری کمک خواهد کرد و سمت و سوی فعالیت جوانان منطقه را تغییر می دهد. 

کارنامه یکساله فولاد هرمزگان در حوزه مسئولیت اجتماعی حاکی از دغدغه توسعه فرهنگی و اجتماعی این مجموعه برای استان هرمزگان دارد. ارتقای فرهنگ جامعه و رفع مشکلات اجتماعی می تواند بقای یک واحد صنعتی را ضمانت کرده و توسعه اقتصادی را با سرعت بیشتری محقق کند. 

ارسال نظرات
موضوعات روز