دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
تیتر۲۰ گزارش می دهد:
آغاز پذیره نویسی سهام شرکت تجلی از طریق عرضه عمومی را باید آغاز فعالیت های جدی این شرکت دانست. فعالیتی که نتیجه بزرگی برای بخش معدن و صنایع معدنی به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۵۲۰۶۱
اجماع برای قدرت بیشتر/  سه راس مثلث
تیتر۲۰- پذیره نویسی سهام شرکت تجلی از طریق عرضه عمومی سه شنبه 2 آذر سال 1400  در فرابورس ایران انجام می شود. در این عرضه 15 درصد از سهام شرکت تجلی از طریق سلب حق تقدم از سهامداران فعلی، با هر سهم قیمت هزار ریال، برای عموم مردم عرضه خواهد شد. 

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات(51 درصد)، شرکت چادرملو(17درصد) و شرکت گل گهر(17درصد) سهامداران عمده این شرکت هستند. تجلی توسعه معادن و فلزات با افزایش سرمایه 620 هزار درصدی از یک میلیارد تومان به 6 هزار و 200 میلیارد تومان، بزرگترین افزایش سرمایه تاریخ بورس را به نام خود ثبت کرده است.

شرکت پروژه محور تجلی که جزو زیرمجموعه های «ومعادن» محسوب می شود، در تلاش است با ورود سهامداران و نقش آفرینی آنها به اجرای پروژه ها سرعت بخشد.

درواقع این شرکت با دخیل کردن سهامداران در اجرای پروژه تلاش می کند تا پروژه های مانده بر زمین در بخش معدن و صنایع معدنی را به اتمام رساند. 

با چنین اقدامی و با توجه به آغاز پذیره نویسی می توان امیدوار بود بخشی از نقدینگی سرگردان در جامعه و نقدینگی ای که به سمت بازار طلا و ارز شده راهی بخش معدن و صرف توسعه شود. 

از سویی دیگر با توجه به وضعیت مواد معدنی در بازارهای جهانی و پیش بینی های مثبت درباره تقاضا، می توان به سوددهی خوب شرکت تجلی امیدوار بود، موضوعی که می تواند استقبال از سهام تجلی را افزایش دهد. 

اما در این بین حضور سه شرکت  «ومعادن»، «کگل» و «کچاد» به عنوان  شرکت های عظیم بورسی در کنار تجلی می تواند در موفقیت و رکورد شکنی استقبال از سهام این شرکت موثر باشد. 

این در حالی است که  سه شرکت یاد شده تلاش می کنند تا در حوزه اکتشافات اقدامات اثر گذاری ای را اجرایی کرده و نگرانی موجود در ارتباط تامین مواد اولیه را کم کنند. 

برنامه های توسعه سه شرکت حاضر در کنار تجلی و همچنین بررسی وضعیت نمادهای آنها می تواند سهامداران را به خرید سهم تجلی نیز تشویق کنند. 

به هر حال گل گهر و‌ چادرملو را باید از بزرگان معدن کشور دانست، در کنار آن و معادن نیز از موفق ترین شرکت های سرمایه گذاری است که در بخش صنایع معدنی به ویژه فولاد عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته و حال قرار گیری در کنار تجلی می تواند وزن این شرکت را افزایش دهد. 

بدون شک این چینش نشان از برنامه ریزی دقیق تجلی برای حضور حداکثری دارد. ومعادن خواب خوبی برای فعالیت های خود دیده است که تعبیرش توسعه در بخش معدن به کمک حضور شرکتی همچون تجلی خواهد بود.
ارسال نظرات
موضوعات روز