چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
گفت‌وگوی اختصاصی تیتر20 با مدیرعامل شرکت سابین‌تجارت‌آریا؛
بانک ایران‌زمین یک بانک دیجیتال است و ارائه خدمات طرح شهر دیجیتال را در قالب اپلیکیشنی انجام می‌دهد که همه فرآیندهای موردنظر در این طرح در آن تعریف شده، پس لازمه برخورداری از مزایا استفاده از اپلیکیشن بانک است و شرکت سابین تجارت‌آریا نیز با بهره‌گیری از سرویس‌ها و زیرساخت‌های بانک ایران‌زمین، خدمات طرح را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.
کد خبر: ۵۲۱۵۵
درصدد ایجاد کلونی از مشتریان هستیم
تیتر20 - شرکت سابین‌تجارت‌آریا در جایگاه یکی از زیرمجموعه‌های بانک ایران‌زمین تفاهم‌نامه‌ای با سازمان حمل‌ونقل شهرداری شهر رشت منعقد کرده تا در نتیجه این همکاری بتواند ابعادی از یک شهر هوشمند را در این کلان‌شهر پیاده سازی کند. البته هدف نهایی این شرکت از انعقاد تفاهم‌نامه نه شهر هوشمند، بلکه تشکیل پدیده‌ای است که فرهاد وکیلیان مدیرعامل سابین‌تجارت‌آریا در گفت‌وگو با تیتر20 آن را « کلونی از مشتریان » معرفی می‌کند. او در این گفت‌وگو که در محل شرکت سابین انجام شد، هدف از ایجاد کلونی را ارائه آسان‌تر و بیش‌تر تسهیلات و اعتبارات به مشتریان عنوان می‌کند و جزئیات مفصلی از طرح را شرح می‌دهد. شرحی که در آن به ایجاد شهر هوشمند، توسعه طرح به کلان‌شهر دوم کشور و جذب مشتری از طریق ایجاد جاذبه مالی اشاره می‌شود. 

اخباری که تاکنون که در مورد تفاهم‌نامه بانک ایران‌زمین و شرکت سابین‌تجارت‌آریا با سازمان حمل‌و‌نقل شهر رشت منتشر شده، تنها به انعقاد آن اشاره دارد. لطفا جزئیات بیشتری از این تفاهم‌نامه ارائه و شرح دهید که دقیقا چه اتفاقی قرار است در این شهر رخ دهد؟ 
در حال حاضر در شهرهای بزرگ که بخش زیادی از منابع مالی کشور به آنها اختصاص یافته، امکانات لازم برای پرداخت با ابزار الکترونیک برقرار و استفاده از آن در میان شهروندان این شهرها مرسوم است. در همین راستا سابین‌تجارت‌آریا در جایگاه شرکتی که همه سهام آن به بانک ایران‌زمین تعلق دارد،  تفاهم‌نامه‌ای با سازمان حمل‌و‌نقل عمومی شهر رشت منعقد و هماهنگی‌های لازم را برقرار کرد تا راهکاری برای پرداخت الکترونیک و دیجیتال ارائه دهد که دربردارنده همه ابزارهای پرداخت برای مشتریان این بانک باشد. 

شرکت سابین تجارت آریا در پی ایجاد یک شهر دیجیتال است؛ هر چند تاکنون از پدیده شهر هوشمند تعریف جامع و کاملی ارائه نشده و حتی برخی از مفهوم شهر هوشمند تعریفی شبیه به یک آرمان‌شهر و پدیده‌ای دور از دسترس را قائل هستند، اما در این بین شرکت سابین در گامی که در این مسیر برداشته به دنبال یک پروژه پیچیده و نیازمند به صرف هزینه هنگفت نیست، بلکه درصدد پیشبرد پروژه‌ای است که در جریان آن بسته‌ای از محصولات مرتبط با پرداخت الکترونیک  و دیجیتال را به جامعه رشت ارائه دهد. این را هم اضافه کنم که شرکت سابین تجارت آریا در آستانه امضای دومین تفاهم‌نامه با کلان‌شهر دوم است.


گفتید راهکاری در دست دارید که همه ابزار پرداخت الکترونیک در آن گنجانده شده است، در این باره بیشتر توضیح دهید. 
شرکت سابین در چشم‌انداز شهر هوشمند بسته‌ای از خدمات الکترونیکی در حوزه پرداخت و خدمات بانکی دیجیتال بواسطه بانک ایران زمین را ارائه می‌کند که در حوزه پرداخت شامل سه ابزار کیف پول الکترونیکی، دستگاه پوز و پرداخت از طریق یو‌اس‌اس‌دی است. و در حوزه بانکی شامل تمام سرویس های قابل ارائه بانکداری دیجیتال است .

این بسته ابتدا در حمل‌ونقل شهری کاربرد پیدا می‌کند و در ادامه امیدواریم بتوانیم علاوه بر حمل‌و‌نقل در دیگر حوزه‌های شهری هم این بسته را ارائه کنیم. این حوزه‌ها شامل بلیط‌ سینما، بازدید از موزه‌ها، شماری از رستوران‌ها و مراکز خرید، فروشگاه‌های بزرگ و... است.
 
وجه تمایز این بسته پرداخت نسبت به رویه مرسوم پرداخت الکترونیک در شهر رشت چیست؟ 
هدف اصلی شرکت سابین‌تجارت‌آریا از ارائه این بسته به وجود آوردن «کلونی» توسط جامعه رشت است. ایجاد کلونی این فرصت را مهیا می‌کند تا بانک ایران‌زمین خدمات خود را آسان‌تر و حتی با هزینه کمتر در اختیار مشتریانش قرار دهد. توجه داشته باشید که بانک ایران‌زمین در شاخه‌های گوناگون بیمه، اینترنت، موبایل، پرداخت الکترونیک،  باشگاه مشتریان تجهیزات و... فعال است ، بنابراین با تکیه بر این توانمندی‌ها درصدد است تا تسهیلاتی در اختیار شهروندان جوامع هدف قرار دهد، با این حال هدف نهایی سابین از انعقاد تفاهم‌نامه یادشده توسعه فناوری‌های پرداخت و یا اموری از این دست نیست، بلکه این مجموعه به دنبال ایجاد کلونی برای ارائه خدمات از جنس دیجیتال است، خدماتی که بانک ایران‌زمین با همه ابعادی که گفته شد، می‌تواند به مشتریان ارائه دهد. این اتفاق از حمل‌و‌نقل آغاز شده و قرار است به دیگر زیرمجموعه‌های شهرداری رشت تسری پیدا کند. 

و شرط برخورداری از مزایای کلونی این است که شهروندان، مشتری بانک ایران‌زمین باشند، درست است؟ 
بی‌شک همین‌طور است؛ بانک ایران‌زمین یک بانک دیجیتال است و ارائه خدمات طرح را در قالب اپلیکیشنی انجام می‌دهد که همه فرآیندهای موردنظر در این طرح در آن تعریف شده، پس لازمه برخورداری از مزایا استفاده از اپلیکیشن بانک است و شرکت سابین نیز با بهره‌گیری از سرویس‌ها و زیرساخت‌های بانک ایران‌زمین، خدمات طرح را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. 

شاید در ابتدا سرویس های بانکی به صورت پراکنده ارایه شوند ولیکن در نهایت بصورت یکپارچه خواهند بود

چرا شهر رشت را برای اجرای طرح پایلوت انتخاب کردید؟ 
به این دلیل که در این شهر زیرساخت‌های فنی در حال توسعه است، همچنین رشت یک شهر توریستی به‌ شمار می‌آید و این ویژگی امکان استفاده از بسته پرداختی که شرکت سابین‌تجارت‌آریا ارائه می‌دهد را برای شمار گوناگونی از جامعه ایرانی فراهم می‌کند. افزون بر اینها مسئولین شهر رشت هم از تسلط کافی در حوزه  دیجیتال برخوردار هستند و در اجرای اولیه این طرح با شرکت سابین همکاریلازم را خواهند داشت. 

چه زمانی این طرح عملیاتی خواهد شد؟ 
امیدواریم هشت ماه تا یک سال دیگر که این طرح دست‌کم در دو کلان‌شهر به طور کامل اجرا شده باشد.

برای جذب مشتریان بانک ایران‌زمین به استفاده از بسته‌ تعریف‌شده در این طرح چه برنامه‌ای دارید؟
به نظر ما دوره تبلیغ برای یک محصول تمام شده و دیگر تنها با تبلیغ و تکرار تعریف از یک کالا یا خدمت نمی‌توان مشتری‌های بالقوه را به آن جذب نمود، بلکه امروز افراد باید حتما دلیلی برای خرید کالا یا خدمت داشته باشند تا به سمت آن بروند؛ چنانچه این دلیل برای مشتریان ایجاد شود از سرویسهای مرتبط استفاده خواهند نمود. 

با ایجاد دسته ای از مشتریان و مصرف کنندگان خدمت می توان جاذبه های مالی نیز ایجاد نمود که قطعا در استفاده از سرویس بی تاثیر نخواهد بود.





ارسال نظرات
موضوعات روز