شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
آیا حجم معاملات در صرافی مهم است؟
تیتر20 - اهمیت حجم معاملات در صرافی ارز دیجیتال بالا است. زیرا از نظر مطلق و نسبی تاثیر بسزایی بر روی قیمت دارد. حجم معامله به معنای میزان معامله شده یک ارز دیجیتال در یک بازه زمانی مشخص است که در هر صرافی این حجم به صورت منحصر به فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین میزان کاربران یک صرافی را نشان می‌دهد و از این رو می‌توان کاربران آن را تخمین زد.

حجم معاملات چیست؟
حجم معامله در اصل همان مقدار کل معاملات ارز دیجیتالی است که برای هر یک از ارزهای دیجیتال به طور جداگانه مشخص می‌شود. حجم معامله را می‌توان بر روی هر ارز دیجیتالی که در طول یک روز معامله می‌شود، اندازه‌گیری کرد.

به تعداد کل قراردادهای مبادله شده در بین خریداران و فروشندگان در ساعات معاملاتی یک روز، حجم معامله می‌گویند. حجم معامله همان اندازه گیری فعالیت و نقدینگی بازار در یک بازه زمانی مشخص است. حجم معاملات هر چه بالاتر باشد، نتیجه آن نیز مثبت می‌شود. زیرا به معنای اجرای بهتر سفارش و نقدینگی بیشتری است. به همین دلیل اهمیت حجم معاملات در صرافی ارز دیجیتال بالا است.

درکی از حجم معاملات
همان‌طور که گفتیم، حجم معاملات به تعداد کل قراردادهای معامله شده در یک بازه زمانی مشخص می‌گویند. هنگامی که ارز دیجیتال به صورت فعال‌تری معامله شود، حجم معاملات هم بیشتر می‌شود. بلعکس هر چه ارز دیجیتال با فعالیت کمتری معامله شود، حجم معاملات هم پایین می‌آید. در این جا اهمیت حجم معاملات در صرافی ارز دیجیتال مشخص می‌شود. 
 
دقت کنید که در نزدیکی باز و بسته شدن بازار، شروع هفته و آخرین روز هفته حجم معاملات به بالاترین میزان خود می‌رسند.

عملکرد حجم معاملات
هر صرافی به طور جداگانه حجم معاملات خود را دنبال کرده و داده‌های حجمی منحصر به فردی را ارائه می‌دهد. اعداد حجم معاملات معمولاً یک بار در یک ساعت مشخص از روز جاری گزارش می‌شود. حجم معاملاتی که ساعتی گزارش می‌شوند، تخمینی هستند. همچنین، حجم معاملاتی که در پایان روز گزارش می‌شوند نیز تخمینی هستند. ولی ارقام اصلی که در روز بعد گزارش می‌شوند که دقیق هستند.

برخی از سرمایه گذاران، حجم تیک ارز دیجیتال یا تعداد تغییرات در قیمت قرارداد را به عنوان حجم معاملات دنبال می‌کنند. این قیمت‌ها با افزایش حجم معاملات به میزان بیشتری تغییر کرده و اهمیت حجم معاملات در صرافی بالا می‌رود.

همان‌طور که اشاره کردیم، حجم معاملات به سرمایه گذاران از میزان فعالیت و نقدینگی بازار می‌گوید. هر چه این حجم یک ارز دیجیتال بالاتر رود، نقدینگی نیز بالاتر رفته و بازار فعال‌تر و اجرای بهتر سفارش را خواهیم داشت. در هنگام تردید سرمایه گذاران در جهت گیری بازار سهام، حجم معاملات نیز بیشتر می‌شود. این موضوع، فعال‌تر شدن گزینه‌ها و معاملات آتی در ارز دیجیتال را به همراه دارد.
 آیا حجم معاملات در صرافی مهم است؟
حجم بیشتر در هنگام نزدیک شدن به زمان باز و بسته شدن بازار، دوشنبه‌ها و جمعه‌ها است.
حجم کمتر در زمان ناهار و قبل از تعطیلات است.

ارتباط معامله‌گرها با حجم معاملات
معامله‌گرها برای تحلیل تکنیکال‌های خود از فاکتورهای معاملاتی متفاوتی استفاده می‌کنند. حجم معامله از ساده‌ترین عوامل فنی است که برای بررسی معاملات بازار توسط معامله گرها مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. اهمیت حجم معاملات در صرافی با افزایش و کاهش قیمت برای معامله‌گران هم مهم است. زیرا حجم بالا در معاملات می‌تواند نشان از کاتالیزورهای معاملاتی خاص باشد. همچنین، حجم بالا که مربوط به تغییرات جهتی قیمت می‌شود، می‌تواند به تقویت حمایت از ارزش یک ارز دیجیتال کمک کند.

علاوه بر حجم معاملات، سطوح حجم هم می‌تواند به معامله‌گرها کمک می‌کند تا در زمان‌های مشخصی برای تراکنش تصمیم بگیرند. معامله‌گرها برای تصمیم گیری در مورد زمان بندی معاملات، میانگین حجم معاملات روزانه یک ارز دیجیتال را در مدت زمان کوتاه و بلند مورد بررسی قرار می‌دهند. همچنین، می‌توانند از چند شاخص تحلیل تکنیکال که حجم معامله را نشان می‌دهد، استفاده کنند.

استفاده از حجم برای بهبود معاملات
حجم معامله یک معیار برای اندازه گیری میزان معامله یک دارایی مالی معین در یک بازه زمانی است. برای اندازه گیری حجم معامله سهام، از تعداد سهام معامله شده استفاده می‌شود. برای اندازه گیری حجم معاملات قراردادهای آتی نیز از تعداد قراردادهای دست به دست شده استفاده می‌شود. معامله گرها با توجه به حجم معامله، نقدینگی را تعیین کرده و با ترکیب تغییرات حجم و شاخص‌های فنی می‌توانند تصمیمات معاملاتی بگیرند.

از مورد بررسی قرار دادن الگوهای حجم در گذشته می‌توان به درک کاهش در سهام خاص و کل بازارها پی برد. در اصل، اهمیت حجم معاملات در صرافی بسیار بالا است. زیرا باعث تحلیل تکنیکال و بررسی شاخص‌های فنی کلیدی می‌شود.
 آیا حجم معاملات در صرافی مهم است؟
شاخص‌های محبوب حجم کدام‌اند؟
شاخص‌های محبوب حجم شامل حجم در تعادل (OBV)، جریان پول (Chaikin) و نوسانگر کلینگر است. این موارد علاوه بر شاخص‌های محبوب حجم، نشانگر روند قیمت حجم و شاخص جریان پول هم هستند. به همین دلیل اهمیت حجم معاملات در صرافی ارز دیجیتال نیز بالا می‌برد.

چه سیگنال‌هایی از معاملات بر اساس حجم ارائه می‌شود؟
پیشرفت در افزایش حجم معاملات به عنوان سیگنال صعودی و کاهش حجم معاملات به عنوان یک سیگنال نزولی تعریف می‌شود. پایین‌ترین قیمت در حجم معاملات می‌تواند نشان از یک معکوس قریب‌الوقوع در روند قیمت باشد.

چه مواردی برای استفاده از حجم مورد نیاز است؟
این شش موارد برای استفاده از حجم معاملات مهم هستند و اهمیت حجم معاملات در صرافی را بالا می‌برند
تأیید روند
حرکت‌های نزولی حجم معامله
علائم صعودی
تغییر حجم معامله و قیمت آن
حجم و شکست در مقابل شکست‌های کاذب
تاریخچه حجم معاملات


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و پایگاه خبری تیتر20 در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
ارسال نظرات
موضوعات روز