جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۲
هیچکس نیست که بتواندلذت خرید کردن در روزهای قبل از عید را انکار کند. توصیه هایی برایتان آورده ایم که لااقل در این شلوغی خیابان ها و وسایل نقلیه عمومی، کمتر از سر گردانی آه بکشید و راحت تر خرید کنید.
کد خبر: ۵۸۲۳

تیتر20 - از قدیم الایام رسم بوده، عید سر تا پایشان را نونوار کنند و برای خوردن پسته و فندق راهی منزل اقوام بشوند. اصرار داشتیم از زیرپوش گرفته تا کفش و جورابمان نو باشد و همان سر سفره افتتاح شوند و اما آن روزها گذشت و این روزها اکثرمان به همان چهار تکه لباسی که بیشتر توی چشم هستند اکتفا می کنیم.

"این آخرین باری است که اسفند ماه برای خرید از در خانه بیرون می آییم" این دیالوگی است که به پیوست گیر کردن در درب مترو و یک لنگه پا ایستادن در صف اتوبوس و تاکسی و دیدن قیمت های نجومی اجناس بر زبان ها جاری می شود و بسیار شنیدده اید اما عمل کردن به آن را کسی ندیده و درواقع این دیالوگها خاص ماه اسفند است.

با این همه هیچکس نیست که بتواند لذت خرید کردن در روزهای قبل از عید را انکار کند و البته کمتر کسی هم به طور کامل می تواند خودش را از وسوسه های این بازار پرهیاهو دور نگه دارد. خلاصه اینکه از خرید عید نمی توان فرار کرد و هر کسی حداقل چند روزی از آخرین ماه سال را توی کوچه و خیابان های ترافیک گرفته، سر می کند.

بیا این ور بازار!
حتی اگر خودتان هم دنبال خرید توی شلوغی های اسفند نباشید و بی خیال کفش و لباس نو شوید، بالاخره باید برای تهیه آجیل و شیرینی دل به ولبشوی آخر سالی بدهید و دست خالی نمانید. خرید شب عیدتان هر چقدر به روزهای آخر سال نزدیکتر شود، بیشتر ضرر می کنید. چون فروشنده ها می دانند که شما حتما قصد خرید دارید و وقت کمی هم مانده، یک ریال از قیمت جنس کم نمی کنند به قول معروف تیغشان روزهای آخر بیشتر می برد. پس مطمئن باشید حتی اگر به جای فردا، امروز بروید به نفع خودتان کار کردید. 

لیست خرید من کو؟
بر اساس ضرورت خرید کنید، نه تحت تاثیر جو بازار و زرق و برق های شب عید. برای تهیه لیست خرید اول تمام وسایل مورد نیازتان را بنویسید، بعد از بین آنها اولویت بندی کنید و مهمترین ها را توی لیست نگه دارید. این کار هم ذهنتان را مرتب می کند، هم چیزی از قلم نمی افتد و هم اینکه می توانید برای انتخاب محل خرید برنامه ریزی کنید و بی هدف خیابان ها را گز نکنید. 

معلوم است که توی پاساژها و مجتمع های تجاری بزرگ، همه جور چیزی پیدا می شود اما به قیمت ارزش افزوده اجاره بهای بوتیک شیک و پیکشان! پس اگر دنبال خرید ارزان قیمت هستید، از پاساژهای معروف و اسم و رسم دار بگذرید و بروید سراغ منبع اصلی، بازار. قیمت جنس ها توی بازار با مغازه ها حداقل 20 درصد فرق دارد. اگر به بازار هم دسترسی ندارید، حتما بروید سراغ راسته های هر کدام از خریدهایتان. راسته ها و عمده فروش ها، به نسبت قیمت مناسبتری دارند.

مانتو شیک واسه عید از کجا بخریم؟
طبقه پایین پاساژ شانزه لیزه خیابان جمهوری از جاهایی است که می توانید بین مغازه های متنوعش مانتوی مورد علاقه تان را پیدا کنید. هفت تیر هم با اینکه نامش به عنوان یک راسته گران معروف است اما بین مغازه های متعددش گزینه های خوبی برای خرید پیدا می شود.
حواستان باشد اگر از آن آدم های عشق لباس سنتی هستید، می توانید به جایی مثل بازارچه پارک لاله هم سر بزنید. در همان غرفه های کوچک و ساده که در نظر اول خیلی هیجان انگیز نیستند، مانتوهای سنتی متنوع و ارزانی می توانید پیدا کنید.

خرید شلوار دلخواه در سه سوت
پاساژ کویتی های خیابان جمهوری بورس فروش انواع شلوار جین و کتان است. اگر می خواهید کمتر هزینه کنید، سری به راسته شلوار فروش های بازار بزرگ یا خیابان بهارستان بزنید. یکی از مشکلات خرید شلوار در بازار بزرگ اتاق پرو است. با این حال بعضی از مغازه ها برای خودشان اتاق پرو تعبیه کرده اند. هرچند که به طور کلی خرید شلوار از بازار بزرگ به علت شلوغی کمی برای خانم ها سخت است اما توانید از تنوع شلوارها مطمئن باشید.

خیابانی برای آقایان مشکل پسند و کم حوصله
باب همایون راسته قدیمی فروش انواع کت و شلوار، کت تک و پیراهن مردانه است. اگر دنبال خرید جنس ارزان هستید، وقت خودتان را هدر ندهید. هر چه بخواهید با قیمت مناسب در باب همایون موجود است. با اینحال اگر دنبال چیز متفاوت تری هستید و البته می دانید که بابت این تفاوت هم باید هزینه بیشتری بپردازید، سری به برندهای ایرانی کت و شلوار هم بزنید.

هوای قلب دوم تان را داشته باشید
باغ سپهسالار، خیابان بلندی که دو طرفش پر است از پاساژها و مغازه های کیف و کفش فروشی زنانه و بچگانه. اینجا تقریبا با هر قیمتی می توانید کفش پیدا کنید. می گویند کفش قلب دوم انسان است اگر توانایی مالی اش را دارید که کمی بیشتر هزینه کنید، کفش فروشی های پاساژ قائم تجریش هم معمولا گزینه های خوبی برای خرید دارند. به علاوه اگر دنبال کیف و کفش چرم هستید، می توانید به میدان فردوسی و خیابان منوچهری هم سری بزنید. برای خرید کفش مردانه هم از میدان فردوسی تا ایستگاه مترو دروازه دولت پر است از کفش های متنوع و با کیفیت.

مارک بازها به گوش
میدان ونک یکی از استراتژیک ترین میدان های پایتخت است. خیلی از تهرانی ها روزانه در این میدان به دلایل مختلف تردد دارند. به همین جهت مراکز خرید زیادی مثل آسمان ونک، آینه ونک و مرکز خرید و بازار ونک در این منطقه گرد هم آمده اند. با اینکه این مرکز خرید در منطقه نسبتا گرانی از شهر واقع شده اما جوابگوی خیلی از خانواده ها با بودجه های مختلف است. مراکز خرید و فروشگاه های دیگری هم در نزدیکی این مکان وجود دارد که می تواند انتخاب بعدی شما باشد.

اقتصادی ترین مرکز خرید در شمال شهر
درست در مقابل پاساژهای لوکس و انچنانی شمال شهر، مرکز خرید قائم قرار دارد که مناسب ترین محل برای خرید تمام اقشار است. با هر سلیقه و بودجه ای که داشته باشید دست خالی از این مرکز خرید بیرون نمی روید. اگر نبودن جای پارک مناسب و شلوغی میدان تجریش را نادیده بگیرید، می توانید برای تمام اعضای خانواده در هر سنی بهترین خرید را داشته باشید. مناسب ترین لباس های بچگانه را می توانید در فروشگاه های این مرکز و خیابان های اطراف آن انتخاب کنید. نزدیکی مرکز خرید به بازار تجریش هم یکی دیگر از محاسن این محل است.

رقیب بازار بزرگ را دست کم نگیرید
بازار دوم نازی آباد یک رقیب جدی برای بازار بزرگ در جنوب تهران است. این خیابان هم مانند بازار همیشه شلوغ و پر رفت و آمد است. خیلی ها مراکز خرید این منطقه را با مراکز خرید شمال شهر یکسان می دانند و در بیشتر مواقع از نظر طراحی و کیفیت لباس ها این موضوع واقعیت دارد. اینجا هم مثل بازار بزرگ مراکز خرید کوچک و بزرگ و فروشگاه های زیادی فعالیت دارند که می توانند برای هر سلیقه پاسخگو باشند. مخصوصا اینکه قیمت بعضی از پوشاک در این منطقه دست کمی از بازار ندارد. 

هنری ترین پارکینگ در خاورمیانه
پاساژ پروانه چهار راه استامبول و جمعه بازار معروفش را در هر منوی خرید و برای هر سلیقه ای می توان جا داد. مراجعه به این پاساژ در یکی از جمعه های اسفند ماه به شدت توصیه می شود. از کیف و کفش و مانتو و لباس و زیورآلات و هر چه که بخواهید در طرح های متنوع و قیمت های نسبتا مناسب می توانید پیدا کنید. در ضمن اگر قصد خرید ظرف و ظروف و وسایل خانه را ندارید، سریع از طبقه اول رد شوید و در وقتتان صرفه جویی کنید.

بهترین بازارچه در قلب غرب تهران
بازارچه سنتی ستارخان کاملا شبیه به یک بازار کوچک در غرب تهران است. انواع لباس های تولید داخل و صادراتی در فروشگاه های این مرکز خرید عرضه می شود و این موضوع مهمترین نکته برای تنوع ایجاد شده است. شلوغ ترین ساعات این مرکز خرید عصر به بعد است و بهتر است تا جایی که برایتان ممکن است در این ساعات حتی از نزدیکی این بازارچه گذر نکنید.

وقتی فروشگاه های مختلف در این بازارچه در کنار هم فعالیت خود را آغاز کردند هیچ وقت تصور چنین موفقیتی را در ذهن نداشتند. این روزها این بازارچه سنتی از تمام مسیرهای غرب تهران هر روزه مشتری های زیادی را در خود دارد. در این بازارچه انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم منزل در دسترس عموم قرار گرفته است. نکته قابل توجه اما تنوع کالاها چه از نظر سلیقه و طراحی و چه از نظر قیمت است. 

معجزه خرید در وقت اضافه
از آنجایی که فروشنده ها تا ساعت های آخر 29 اسفند، تمام تلاششان را برای فروختن جنسشان به شما می کنند، می توانید کل ماجرای خرید را به شب بیست و نهم و روز اول فروردین موکول کنید. چون از وقتی که توپ سال نو زده می شود، اوضاع خرید به سمت شما می چرخد. فروشنده ها تا دقایق آخر هر چقدر که می توانسته اند، فروخته اند اما هنوز جنس هایی مانده که دیگر مشتری ندارند، چون از موعد خریدشان گذشته. در این وضعیت اگر معجزه وار برای خریدشان بشتابید، با 50 درصد تخفیف مواجه می شوید. 

هر چقدرهم که جیبتان تارعنکبوت بسته باشد، باز هم دلیل نمی شود جنس بی کیفیت بخرید. چرا که به اندازه کافی برخی از فروشنده ها خودشان هرجنس با هرکیفیت پایین را برای شب عید رو می کنند؛ پس حواستان را جمع کنید. یادتان باشد که به قول معروف ما آنقدر پولدار نیستیم که ارزان بخریم./باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات
موضوعات روز