چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۶
امید نیکوکار: می گویند به ازای هر توریستی که به ایران بیاید برای 10 نفر کارو اشتغال ایجاد می شود اما از نظر من 100 نفر مشغول به کار خواهند شد. می خواهم حتی از روستاها و چادرهای قشقایی استفاده کنم. می خواهم یک کار ملی انجام دهم که به عنوان یادگاری در ایران بماند.
کد خبر: ۷۵۷۲

تیتر20 - امید نیکوکار مدیر عامل شرکت امیدان پرواز با مدیریت قوی و برنامه ریزی صحیح  توانسته یکی از موفق ترین آژانس های هواپیمایی کشور را در اختیار داشته باشد. ارائه خدمات مناسب با قیمت ارزان باعث شده تا 98 درصد از مشتریان و مخاطبان آژانس امیدان پرواز از سفر با این شرکت راضی باشند. برای همین آقای نیکوکار و همکارانش موفق به دریافت عنوان بهترین آژانس مسافرتی استان تهران شدند. اما راز این موفقیت و رضایتمندی مشتریان در چیست و با کدام  روش و سیاست کاری می شود به جمع برترین ها وارد شد؟ چون کیفیت هرگز تصادفی نیست. در ادامه گفتگوی خبرنگار ما را با امید نیکوکار مدیر عامل آژانس امیدان پرواز بخوانید:

آژانس امیدان پرواز از چه زمانی و چطور تاسیس شد؟
آژانس امیدان پرواز از سال 83 با کمک و پشتیبانی بزرگ مردی به نام  امیر سرتیب خلبان منصور نیکوکار تاسیس شد. شرکت هواپیمایی ساها هم به واسطه سال ها زحمت و تلاش پدرم بود که دگرگون شد و در سال 86 از نظر سازمان هواپیمایی کشوری عنوان بهترین و برترین شرکت هواپیمایی ایران را کسب کرد. شرکت هواپیمایی ساها به دلیل تاخیر کم در پرواز ها و ارائه سرویس و خدمات مناسب بهترین شد. پدرم اکنون 7  سال است که دیگر در بین ما نیست اما در کار و زندگی  خیلی درس ها به من یاد داد. 12 سال از آغاز به کار آژانس ما می گذرد. شرکت امیدان پرواز یک اصل دارد و آن هم این است که همیشه حق با مشتری است.

در سال 94 امیدان پرواز به عنوان بهترین آژانس استان تهران انتخاب شد؟
بله. از طرف سازمان میراث فرهنگی و استانداری تهران شرکت امیدان پرواز به عنوان بهترین آژانس استان تهران انتخاب و معرفی شد. این موفقیت و افتخار را مدیون پرسنل خوب شرکت هستیم. ما در اینجا بهترین و صادق ترین پرسنل را داریم. شعارمان این است که «با ما لوکس سفر کنید» و لوکس سفر کردن هم یعنی سفر با یک تور ارزان و خدمات عالی و کیفیت خوب. 


هدف شرکت و برنامه بلند مدت شما چیست؟ 
گروهی که برای امیدان پرواز تشکیل دادیم هوپ گروه (گروه امید) است. یکی از کارهای بزرگی که این گروه می خواهد در آینده انجام بدهد، فقط out going (تور خروجی) نیست. تمام هدف کاری امیدان پرواز in coming ( تور ورودی)است. این شرکت می خواهد یک کار ملی انجام دهد. می خواهد ایران بزرگ را به سرتاسر دنیا نشان دهد. آژانس امیدان پرواز می خواهد بگوید ایران یکی از قدیمی ترین کشورهای دنیاست که فرهنگ غنی و اصالت تاریخی دارد و مردمانش بزرگ و سختکوش هستند. 
بزرگ ترین آرزوی من این است که خودم یا گروه بتوانیم در ایران 5 یا 6 هتل بسازیم و هواپیمای خودمان را داشته باشیم. به دنبال آن هم بتوانیم کار in coming  را با هواپیما و هتل های خودمان به بهترین شکل انجام دهیم. می خواهم از چین تا کشورهای اروپایی و آمریکا توریست به ایران بیاورم .می گویند به ازای هر توریستی که به ایران بیاید برای 10 نفر کارو اشتغال ایجاد می شود اما از نظر من 100 نفر مشغول به کار خواهند شد. می خواهم حتی از روستاها و چادرهای قشقایی استفاده کنم. می خواهم یک کار ملی انجام دهم که به عنوان یادگاری در ایران بماند.

برای توسعه صنعت توریسم در ایران چه راهکار و پیشنهادی دارید؟
اگر می خواهیم صنعت توریسم در ایران رشد کند، باید دولت از ما یعنی بخش خصوصی حمایت کند. من از 18 سالگی مدیر آژانس بودم و 20 سال است که آژانس داری می کنم. می دانید چرا ترکیه یکی از بزرگ ترین کشورهای توریستی دنیاست؟ چون از بخش خصوصی اش حمایت می کند. روزی به گرجستان سفر کرده بودم گفتند زمین رایگان و وام 5 ساله در اختیار من می گذارند، 5سال هم معاف از مالیات می شوم و در ازای آن می خواستند تا  در کشورشان هتل بسازم. اما من چیزی از پدرم یاد گرفته بودم که مانع شد این پیشنهاد را قبول کنم. روزی یکی از هواپیمایی های بزرگ حوزه خلیج فارس به پدرم پیشنهاد مدیریت ایرلاینش را داده بود. به پدرم گفتم برو اما او در جواب به من گفت اگر پول میلیاردی هم بدهند من برای بیگانه کار نمی کنم. در ممکلت خودم حاضرم مجانی کار کنم اما در کشور بیگانه سرمایه گذاری نمی کنم. من هم مانند پدرم حاضرم در ایران با سختی کار کنم اما در کشور دیگری سرمایه گذاری نداشته باشم. از کارهایی که می توان برای حمایت از بخش خصوصی انجام داد می توان به چند سال معافیت از مالیات واعطای وام اشاره کرد. وقتی ما هیچ حمایتی نداریم چطور یک بیابان را  بسازیم و آباد کنیم؟ کیش در سال 68 یک بیابان بود. روزی که منصور نیکوکار  (پدرم)به کیش رفت آنجاهیچ نداشت اما فرودگاهش را تاسیس کرد. او آنقدر پرواز گذاشت و حمایت کرد و ایده داد تا اینکه بعد از سال 72 جزیره کیش، تبدیل به کیش امروزی شد. چرا ما مثل منصور نیکوکار نباشیم؟ من در شرکتم  98 درصد رضایتمندی مشتری دارم که این موضوع خیلی موضوع مهمی است. 

این رضایت  98 درصدی چطور حاصل شد ؟
من در سال 93 لوح رضایتمندی مشتری گرفتم. پرواز های خوب با قیمت مناسب گذاشتم، هتلی که انتخاب کردم را اول خودم امتحان کرده بودم . بهترین اتوبوس را گذاشتم. لیدر مناسب و حرفه ای انتخاب کردم. تمام مسافران را بیمه کردم. به لطف خدا روزی میرسد که صدهزارتا توریست به ایران می آوریم. کار نشد ندارد. مطمئن باشید یک روزی امیدان پرواز این کار را به لطف خدا انجام می دهد. 

در حال حاضر چه برنامه هایی دارید و مشغول انجام چه کارهایی هستید؟
فعلا روی جزیره کیش کار می کنیم. هتل ترنج یکی از ایده های خوب من و آقای صدوق است . هتلی که مثل لنکاوی و مالدیو که وسط دریا قراردارد. حتی  پیشنهاد دادم کارهایی در جزیره  هندورابی انجام دهیم.  همچنین کار کردن در  شهر گرگان و استان گلستان نیز در برنامه های ما قرار دارد.برای جلب توریست  می خواهیم روی چادرهای ترکمن ها و عشایر ایران کار کنیم. 


ارسال نظرات
موضوعات روز