شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۹
"تپسی" و تجربه تاکسی آنلاین
Tap30 رانندگان همکار خود را «سفیران» می نامد وبا تبلیغ این جمله که"آیا می دانستید صندلی خالی خودرو شما ماهی 5 میلیون تومان می ارزد؟"معتقد است که ظرفیت های صندلی های خالی اتومبیل شهروندان نه تنها منبع درآمدی برای آنان که ظرفیت بالقوه ای برای مدیریت حمل و نقل عمومی در شهر تهران است.
کد خبر: ۱۰۱۲۱
"تپسی" و تجربه تاکسی آنلاین

تیتر20 - اپلیکیشن های درخواست تاکسی که خدمات مدرن و متنوعی را نسبت به آژانس های تاکسی تلفنی قدیمی ارائه می کنند، اگرچه در ایران تقریبا چند سالی است که در حال رونق گرفتن و شروع کار خود هستند، اما در این مورد هم شرکت های بزرگی مثل اوبر در دنیا فعالیت می کنند که ابعاد عظیمی از نظر گردش مالی و گستره علمکرد خود دارند.
همین چند روز پیش بود که اتومبیل های خودران شرکت اوبر که در ایالت کالیفرنیا تست می شوند محل مناقشه بین این شرکت و برخی از راگان های دولت فدران شدند. صرف نظر از مساله حقوقی این امر، عظمت مساله در این است که یک شرکت تاکسی رانی آنلاین به قدری بزرگ شده است که همپای شرکت هایی مثل گوگل به طور مستقل در حال آزمایش تاکسی های بدون سرنشین خود است.  در ایران هم این شرکت ها در حال رشد هستند. 
«تپ 30» Tap30 یکی از استارت آپ هایی است که در این حوزه فعالیت می کنند و خدمات ارائه شده توسط این شرکت شامل درخواست تاکسی با کمک اپلیکیشن نصب شده در روی گوشی تلفن همراه است. به این معنی که با چند Tap یا ضربه به گوشی همراهتان هرجای شهر که باشید یک اتومبیل برای رساندن شما به مقصد حاضر خواهد بود.
شبکه سازی، کنترل دیتا به صورت الکترونیک، مشخص بودن قیمت از مبداء تا مقصد و در نتیجه کم شدن تنش و اختلاف بین مسافر و راننده، پرداخت الکترونیک به وسیله تلفن همراه، سهولت طرح شکایت و انتقاد به کمک اپلیکیشن نصب شده در روی گوشی، پشتیبانی 24 ساعته و خیلی از مزایا و امکانات دیگر باعث شده است که شهروندان این روزها استقبال زیادی از اپلیکیشن های فراخوانی تاکسی داشته باشند.
با توجه به بازار گسترده شهر 12 میلیون نفری تهران و قابلیت هایی که شهرهای مشابه دارد، ظاهرا بازار بزرگی در اختیار این استارت آپ ها قرار دارد که می تواند ضمن ایجاد سهولت بیشتر در تردد شهروندان، در  زمینه هایی چون کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، امنیت حمل و نقل شهری و حتی بین شهری و نظایر آن نقش قابل ملاحظه ای ایراد کند.
شعار «تپ 30»: «هوایی پاکیزه‌تر، خیابان‌هایی خلوت‌تر، شهری آرام‌تر و آسمانی آبی‌تر داشته باشیم» است که البته اگر تمام فاکتورهای مربوط به حمل و نقل مدرنی از این دست رعایت شود و متولیان شهری از ظرفیت های این شرکت و نظایر آن به نحو احسن استفاده کنند، رسیدن به اهداف نهایی این شعار دور از دسترس نیست. 
شاید از زمانی که اتومبیل به صورت گسترده در اختیار شهروندان ایرانی قرار گرفت، مساله حمل و نقل مسافر به صورت شخصی و خارج از نظارت و مقررات ارگان های مسئول هم به عنوان یک پدیده اجتماعی و شهری حضور داشته است. اما اینک سیستم های مدرن و تحت شبکه ای مانند TAP30 به شکل گسترده ای در حال سروسامان دادن به کسانی هستند که در خارج از وقت اداری خود و یا هنگام عزیمت به محل کار یا منزل و حتی در اوقات فراغت شان به حمل و نقل مسافر اقدام می کنند. به نظر می رسد همین وجه سازوکار فوق، بسیار حائز اهمیت است و می تواند امنیت عمومی شهروندان را ارتقا دهد.
Tap30 رانندگان همکار خود را «سفیران» می نامد وبا تبلیغ این جمله که"آیا می دانستید صندلی خالی خودرو شما ماهی 5 میلیون تومان می ارزد؟"معتقد است که ظرفیت های صندلی های خالی اتومبیل شهروندان نه تنها منبع درآمدی برای آنان که ظرفیت بالقوه ای برای مدیریت حمل و نقل  عمومی در شهر تهران است.
پس، اگر خودروی شخصی مناسب و تمیز دارید، ظرفیت خالی آن را تبدیل به یک ماشین تولید درآمد نمایید و با TAP30 سفرهای خالی خود در شهر را کاهش می دهید چون در هرکجای شهر تهران می توانید مسافر جا به جا کنید. ضمن این که در زمان و مکان دل خواه خود کار می کنید و هیچ اجباری در ساعت و مکان کاری شما نیست. رییس خودتان هستید و طبق برنامه شخصی خود در جامعه سفیران TAP30 فعالیت می نمایید. ضمن این که عضوی از یک خانواده بزرگ و معتبر هستید و از حمایت های آن هم برخوردارید. 


ارسال نظرات
موضوعات روز