شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۷
در شرایطی که آلودگی هوا به خصوص در روزهای سرد سال به یک پدیده شوم و نفسگیر برای ایرانی ها تبدیل شده، ترویج استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی به عنوان یک نسخه جهانی، می تواند در کاهش سیاهی هوای کلانشهرهای کشور (در درازمدت) موثر ویژه ای داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۴۶۱
سایپا محیط زیست

تیتر20 - در شرایطی که آلودگی هوا به خصوص در روزهای سرد سال به یک پدیده شوم و نفسگیر برای ایرانی ها تبدیل شده، ترویج استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی به عنوان یک نسخه جهانی، می تواند در کاهش سیاهی هوای کلانشهرهای کشور (در درازمدت) موثر ویژه ای داشته باشد.
در این شرایط، سایپایی ها با روی آوردن به پروژه های به اصطلاح دوستدار محیط زیست، گام اول را در این ماجرا برداشته اند تا سهم خود را در اقدامات ملی علیه آلودگی هوا ایفا کنند.
در یکی از این پروژه ها، قرار است محصولات برقی به سبد دومین خودروساز بزرگ کشور اضافه شود و ظاهرا شخص مدیرعامل سایپا به شدت پیگیر عملی شدن پروژه موردنظر است.
هرچند استفاده از خودروهای برقی در کشور ابتدا نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم از جمله ایستگاه های شارژ باتری است، با این حال رفتن خودروسازان به سمت طراحی و تولید این مدل محصولات می تواند خودروسازی ایران را مسیر جهانی برقی ها قرار دهد.
البته طراحی و تولید خودروهای برقی پروژه ای هزینه بر و سخت به شمار می رود و طبعا حمایت های دولت را می طلبد و حالا که سایپایی ها به سراغ آن رفته اند، دولت می تواند با پشتیبانی های مادی و معنوی خود، مسیر تولید این محصولات را هموار کند.
اما به جز خودروهای برقی، سایپا به زودی مدل اتوماتیک ساینا یعنی ساینای سبز را که خودرویی دوستدار محیط زیست محسوب می شود، به صورت گسترده تولید خواهد کرد.
این محصول که اولین مدل تولیدی آن به صورت نمادین تحویل طرح احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافت نیز می تواند آغازی باشد بر دیگر پروژه هایی که نتیجه آنها تولید محصولات به اصطلاح سبز (کم مصرف و کم آلاینده) است. البته بدون شک اگر قرار است خودروسازی سهم ویژه ای در رفع بحران آلودگی هوا داشته باشد، باید سایر خودروسازان داخلی نیز پروژه هایی از این دست را پیاده سازی کنند تا در درازمدت شاهد تردید میلیون ها خودرو سبز در جاده ها و خیابان های کشور باشیم.




ارسال نظرات
موضوعات روز