شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
تاخیر ایجاد شده در اعمال کاهش تعرفه اینترنت داخلی مربوط به توافق‌هایی است که با بخش‌های خصوصی انجام شده است
کد خبر: ۱۰۶۳۹
تعرفه اینترنت نصف می شود

تیتر 20 - محمود واعظی، وزیر ارتباطات تاخیر ایجاد شده در اعمال کاهش تعرفه اینترنت داخلی را مربوط به توافق‌هایی دانست که با بخش‌های خصوصی انجام شده است و اعلام کرد: شرکت‌ها در حال حاضر اقدام به جداسازی این دو تعرفه کردند.
واعظی در پاسخ به زمان تفکیک ترافیک بین‌الملل از داخل، افزود: تعرفه این دو از هم جدا شده است و شرکت‌ها در حال جداسازی آن هستند. ما جلسات زیادی با اپراتورها و بخش خصوصی درباره تعرفه داشتیم و یکی از دلایل تاخیر این بود که می‌خواستیم به توافق با بخش‌های خصوصی برسیم که خوشبختانه به جمع‌بندی رسیدیم و در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب و قرار شد تعرفه کسانی که از پهنای باند داخل و در بستر شبکه ملی اطلاعات استفاده می‌کنند نصف اینترنت بین‌الملل باشد.
وی خاطر نشان کرد: ما کاهش تعرفه را ابتدا از خودمان شروع کردیم. شرکت ارتباطات زیرساخت فروش پهنای باند و تعرفه‌ای که برای انتقال و تحویل آن به بخش خصوصی قرار داده را به قدری پایین آورد که ۶۳۰ میلیارد تومان از درآمدهایش در سال کاهش یافت.
واعظی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت و تبدیل شدن ایران به عنوان هاب منطقه گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت این آمادگی را به وجود آورده که بسیاری از دیتاها از ایران عبور کنند و در سه سال گذشته نیز ترانزیت عبوری از ایران چهار برابر شده است. برنامه ششم توسعه نیز تصویب کرده است که این دیتا به ۳۰ چرا افزایش پیدا کند و به ۶۰ برابر اندازه کنونی برسد./ایسنا

ارسال نظرات
موضوعات روز