جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
با توجه به سرد شدن هوا نیاز به وسایل گرمایش در منازل و مکان های بسته به شدت احساس می شود. از طرفی با افزایش قیمت سوخت و هزینه بالای نگهداری وسایل گرمایشی، شرکت ها دست به ارائه وسایل گرمایی جدید و سیستم های انتقال انرژی با راندمان بالا زده تا بتوانند از اتلاف انرژی جلوگیری کنند و در نتیجه این سوخت ارزشمند را در اختیار نسل آینده قرار دهند.
کد خبر: ۱۰۹۸۷

معرفی سیستم گرمایشی نوینی به نام قرنیز حرارتی


تیتر 20 - همانطور که می دانید بشر در ابتدا با سوزاندن چوب و برگ درختان اقدام به تولید گرما می کرد، بعدها با کشف نفت، این ماده سیاه به عنوان ماده اصلی وسایل حرارتی استفاده می‌شد که البته نخست، به دلیل تسویه نشدن آن ضرر زیادی به محیط اطراف می رسید و باعث تغییر اکوسیستم می گردید. بعدها با تسویه این ماده، گاز هم به این سیکل اضافه شد و جایگزین اصلی تمام مواد سوختنی گردید. امروزه در اکثر خانه ها و محیط های اداری از این ماده حیاتی استفاده می شود و نقش بسیار اساسی و مهمی در زندگی روزمره همه انسان ها دارد.

معرفی سیستم گرمایشی نوینی به نام قرنیز حرارتی

برای صرفه جویی در مصرف این سوخت فسیلی با ارزش، کارخانه ها اقدام به ساخت و طراحی وسایل گازسوز با مصرف انرژی بسیار پایین کرده اند و مهندسان تلاش کرده اند، روش های جدیدی برای حفظ انرژی داخل ساختمان به کار گیرند؛ از جمله این موارد باید به عایق در و پنجره و استفاده بهینه از مصالح ساختمانی اشاره نمود. از طرفی هم باید به این نکته مهم هم اشاره کنیم که برای حفظ انرژی ساختمان دیگر به استفاده از بخاری های گازسوز نیست؛ زیرا بخاری و وسایلی از این دست، با صرف هزینه های نه چندان منطقی، محیط بسیار کوچکی از پیرامون خود را گرم می کنند؛ حتما خودتان هم به نتیجه رسیده اید که استفاده از این نوع سیستم های قدیمی اصلا به صرفه نیست.

آشنایی با رادیاتورهای قرنیزی

اگر به دیوارهای خانه تان دقت کنید متوجه می شوید که در قسمت پایینی دیوار نواری وجود دارد که برجسته تر از دیوار می باشد، این نوار چوبی یا سنگی قرنیز نام دارد و برای جلوگیری از صدمه دیدن دیوار و ریختن رنگ و روطوبت و نم پس دادن به دیوار، در پایین دیوار کشیده شده است.

معرفی سیستم گرمایشی نوینی به نام قرنیز حرارتی

یکی از این سیستم های گرمایشی جدید، رادیاتور قرنیزی نام دارد. همانطور که از نام آن پیداست، این رادیاتور تا حدودی همانند نوع رایج و گذشته آن است، با این تفاوت که توانایی بالایی در انتقال حرارت و گرمایش را دارا می باشد. در این سیستم یک پوسته از جنس آلومینیوم خالص با فرم و شکلی همچون قرنیزی زیبا و با تنوع رنگی بسیار گسترده جایگزین قرنیز های مرسوم می شود. بدین سبب پشت این پوسته امکان جاسازی رادیاتور های طولی را فراهم می سازند و این قرنیزها تبدیل به یک سیستم گرمایشی می شوند؛ لذا استفاده از فین های آلومینیومی یکی از مهمترین ویژگی های این سیستم می باشد.

همانطور که گفتیم رادیاتور قرنیزی که از جنس آلمینیوم و مس بوده، پس از وارد شدن آب از رادیاتور و یا پکیج، آب در سرتاسر شبکه ی قرنیزی خانه پخش می شود و با جریان یافتن آب گرم در لوله های مسی قرنیز حرارتی جریان گرما در سرتاسر خانه پخش می کند. نکته ی اصلی در رادیاتورهای قرنیزی نیکسان، استفاده از پره های آلومینیومی می باشد. در علم فیزیک، انتقال حرارت یکی از مهمترین عوامل در انتقال گرما به شمار می رود، از آنجایی که سطح آلمینیوم گسترده تر از اجرام دیگر است، در نتیجه گرما بالاتر و مقدار گرما بیشتر می شود. افزایش دمای جسم و بالا بردن ضریب انتقال حرارت آن عوامل مهمی در انتقال گرما هستند.

معرفی سیستم گرمایشی نوینی به نام قرنیز حرارتی

رادیاتورهای قرنیزی که با نام قرنیز گرمایشی نیز شناخته می شوند، دارای سیستمی بسیار ساده و کارا می باشند که جایگزینی مناسب برای قرنیزهای متداول بکار رفته در ساختمان ها اعم از مسکونی و اداری و حتی مکان های تجاری با وسعت بالا می باشند. در حقیقت رادیاتورهای قرنیزی محصولی جدید در صنعت تاسیسات ساختمانی و اداری می باشند که با توجه به قابلیت های فراوان خود، شکل ظاهری، راندمان فوق العاده و مصرف پایین انرژی به سرعت نظر دست اندرکاران صنعت و همچنین متقاضیان را جلب نموده است.

معرفی سیستم گرمایشی نوینی به نام قرنیز حرارتی

سیستم های متداول گرمایشی گذشته از قبیل رادیاتور، گرمایش از کف، هواساز و دیگر وسایل از این دست هر یک دارای مزایا و معایب محسوسی می باشند، اما این سیستم گرمایشی جدید توانسته بسیاری از مزایا و محاسن هر یک از این سیستم ها را در خود گرد آورده و البته معایب آنها را نیز تا حد امکان کم یا به طور کامل رفع کند؛ لذا باید گفت رادیاتور قرنیزی، سیستم گرمایشی نوین بسیار کارآمدی است که تمامی سیستم های گرمایشی قدیمی را به نوعی از رده خارج کرده است.

استفاده دو منظوره از رادیاتورهای قرنیزی باعث ایجاد فضای زیبا و افزایش سطح محیط شده و از سوی دیگر تنوع در رنگ بندی و امکان فرم دهی و شکل ظاهری آنها توانسته امکانات و شرایطی را فراهم سازد که برای مهندسان و طراحان داخلی ساختمان و مجریان دکوراسیون داخلی جالب توجه باشد.

معرفی سیستم گرمایشی نوینی به نام قرنیز حرارتی

این سیستم بطور کلی بسیار ساده بوده و هیچگونه پیچیدگی در آن وجود ندارد. رادیاتورهای قرنیزی امکان کار با انرژی تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی را هم دارا می باشد. این تاسیسات بشکل هوشمندانه ای توانسته است با استفاده از اصول دینامیک به کار رفته در رادیاتور، گرمایش از کف و برخی از سیستم های گرمایشی، مزایای آنها مانند سادگی رادیاتور و گرمادهی یکنواخت از کف و چندین و چند مزیت دیگر را برای استفاده کنندگان خود عرضه کند. بدون شک در همان روز اول استفاده از این محصول متوجه راندمان بالای این سیستم گرمایشی خواهید شد.

چه کسانی به رادیاتور قرنیزی احتیاج دارند؟

اگر شما به زیبایی منزل یا محیط کار خود اهمیت می دهید و دوست ندارید که سقف و دیوارهای شما از بخاری دوده بگیرند یا این که حوصله ی جابجا کردن بخاری در اول پاییز و آخر زمستان راندارید و یا این که دوست دارید به محض ورود به منزل هوای خانه شما گرم شود و با خیال راحت بدون دمپایی بر روی سرامیک های خانه خود قدم بزنید، رادیاتور قرنیزی حتما به کار شما خواهد آمد. با قرنیز حرارتی مقدار قبض گاز خود را کاهش دهید و به ذخیره ی انرژی کمک کنید.

با توجه به اینکه متاسفانه این روزها محصولات تقلبی یا بی کیفیت زیادی در بازار پیدا می شود، توصیه می کنیم برای تهیه رادیاتور قرنیزی به شرکت های معتبر مراجعه کنید که علاوه بر اطمینان از کیفیت این سیستم از گارانتی نیز برخوردار شوید. نیکسان از جمله شرکت های پیشگام در زمینه تولید قرنیزهای گرمایشی بوده که این سیستم را توسط کارشناسان خبره خود در نقاط مورد نیاز منزل برای شما نصب می کند.

معرفی سیستم گرمایشی نوینی به نام قرنیز حرارتی

باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که هزینه اولیه این محصول در بازه زمانی طولانی به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی و سوخت و راندمان بالا به صورت کامل باز گشته و صرفه اقتصادی خوبی را برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت. در آینده ای نه چندان دور از قرنیزهای گرمایشی در تمام ساختمان ها استفاده خواهد شد و این رادیاتورها به راحتی جایگزین وسایل قدیمی از این دست با اتلاف انرژی بالا خواهند گردید.

منبعhttp://www.otaq.ir

ارسال نظرات
موضوعات روز