سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
دو خودرو دنا و جک J۵ با قرار گرفتن در یک کلاس از لحاظ فنی و امکانات شباهت‌های بسیاری دارند که به مقایسه این دو خودرو پرداخته‌ایم.
کد خبر: ۱۱۴۰۴
دنا بخریم یا جک J۵؟

تیتر 20 -  خودرو دنا و جک J5 دنده‌ای مدتی است که در داخل کشور تولید می‌شود و با قرارگیری در یک کلاس و مشخصات تقریبا مشابه از جمله خودروهای زیر 55 میلیون تومان در بازار خودرو ایران به شمار می‌روند.
 
در این گزارش به بررسی دو خودرو دنا و جک J5 دنده‌ای می‌پردازیم و مشخصات فنی، ایمنی، قیمت و امکانات خودرو را باهم مقایسه خواهیم کرد.
 
دو خودرو ذکر شده در مقدار نیروی محرکه تولیدی تفاوت دارند و این درحالی است که دنا در 6400 دور 114 اسب بخار تولید می‌کند ولی جک JF در 6000 دور در دقیقه 111 اسب بخار قدرت دارد. 
 
از لحاظ فنی هر دو خودرو از موتور 4 سیلندر خطی بهره می‌گیرند و در این میان دنا دارای حجم موتور 1700 سی‌سی و جک JF از موتور 1500 سی‌سی بهره‌مند است.
 
شتاب صفر تا 100 جک  J5 رقم 11.8 ثانیه و دنا رقم 12.8 ثانیه را به ثبت رسانده است که در این مورد جک J5 کمی از دنا جلوتر است و حداکثر سرعت ثبت شده برای دنا 190 کیلومتر برساعت بوده و جک J5 نهایت 175 کیلومتر برساعت را ثبت کرده است. 
 
لازم به ذکر است که مصرف سوخت ترکیبی جک J5 از دنا کمتر بوده به طوری که دنا در هر 100 کیلومتر 7.88 لیتر بنزین مصرف می‌کند و جک J5 حدود 6.6 بنزین می‌سوزاند و در این بین دنا مخزن سوخت 70 لیتری دارد و جک J5 با مخزن 55 لیتری طراحی شده است.
 
از لحاظ ابعاد با توجه به جدول مشخصات، طول جک J5 بیشتر از دنا بوده ولی در این بین دنا عرض کمتری نسبت به جک J5 دارد و اختلاف ارتفاع دو خودرو خیلی جزئی است.

دنا بخریم یا جک J۵؟
 
این نکته حائز اهمیت است که جک J5 با قیمت حدود 54 میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد و خودرو دنا با قیمت حدود 44 میلیون تومان، تقریبا 10 میلیون تومان از جک J5 ارزان‌تر است.
 
از لحاظ امکانات و تجهیزات رفاهی دنا دارای سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، هشداردهنده موانع عقب با نمایش گرافیکی، سیستم عیب یابی هوشمند، مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب، کروز کنترل و سیستم فرمان جمع شونده است.
 
این درحالی است که جک J5 نیز از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی دارای سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، چراغ جلو عقب هالوژن و سیستم تهویه مطبوع خودکار است.
 
به همین منظور در جدول زیر عملکرد کیفی و فنی دنا با خودرو جک  J5 در بازار ایران مقایسه و در ‌‌نهایت قیمت‌ این دو خودرو‌ آورده شده تا بتوان تحلیل درست‌تری از این موضوع داشت./میزان

دنا بخریم یا جک J۵؟
ارسال نظرات
موضوعات روز