سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
یکی از سین های سفره هفت سین برای کنترل وزن و جلوگیری از چاقی بسیار مفید است و می تواند باعث تناسب اندام در افراد شود.
کد خبر: ۱۱۴۴۸
لاغری با خوشمزه ترین "سین" سفره هفت سین!

تیتر20 - سمنو یکی از اجزای جدایی ناپذیر در سفره هفت سین است و از جوانه گندم تشکیل می شود.

برای تهیه این خوراک خوشمزه که می تواند یک میان وعده مقوی باشد یا همراه با صبحانه میل شود به مواد زیر نیاز دارید:

به مقدار کافی دانه گندم را دریک ظرف حاوی آب ریخته واجازه دهید تا در طول ۲ الی سه روز جوانه بزند، سپس آنها را در یک سطح صاف ریخته و اجازه دهید به طور کامل خشک شود.

سپس در یک ظرف جوانه ها را ریخته و کمی آب سرد به آن اضافه کنید وبه کمک یک قاشق چوبی بزرگ آن را تبدیل به پوره کنید.

در مرحله بعد پوره را به یک قابلمه بزرگ و سنگین اضافه کنید و به مخلوط پوره و آب مقداری آرد گندم کامل الک شده اضافه کنید و آن را روی حرارت متوسط قراردهید.

به تدریج و با جوشیدن آب به مخلوط آب بیشتری اضافه کنید و به طول دائم آن را به هم بزنید.

در۳۰ الی ۴۰ دقیقه اول پخت سمنو باید به طورمداوم آن را هم بزنید، سپس دما را روی پایین ترین درجه تنظیم کنید وپس از جوش آمدن آب درب ظرف را ببندید و اجازه دهید که به مدت ۲۴ ساعت بپزد.

زمانی که رنگ محلول به تدریج قهوه ای و سرخ شد می توانید حرارت را کم کرده و سپس سمنو را در کاسه های دلخواه سرو کنید، این ماده غذایی خوشمزه به طورطبیعی شیرین است و به هیچ میزان شکر اضافی احتیاج ندارد.

جوانه گندم که ماده اصلی سمنو است حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین E ، پروتئین های گیاهی، فیبر، منیزیم، روی، تیامین، فولات، پتاسیم وفسفر است.

سمنو برای کنترل وزن و جلوگیری از چاقی بسیار مفید است و می تواند باعث تناسب اندام در افراد شود، همچین این ماده خوراکی می تواند برای کاهش علائم دردهای یائسگی در بانوان نیز مفید باشد، از جمله دیگر خواص جوانه گندم وجود ماده مخمر در ترکیب آن است که می تواند از پیشرفت سرطان دربدن افراد جلوگیری کند.

در عین حال افرادی که به گندم آلرژی دارند و یا مبتلا به بیماری سلیاک هستند باید از مصرف سمنو خودداری کنند زیرا می تواند باعث تشدید بیماری در آنها شود، پروتئین گندم به نام گلوتن می تواند در بدن مبتلایان به سلیاک باعث ایجاد دل درد و دردهای شکمی و مشکلات گوارشی شود.

منبع: camiranbrasil
ارسال نظرات
موضوعات روز