سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: تولید و اشتغال مستلزم سرمایه گذاری و تلاش دلسوزانه و اصلاح قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی و نظام بانکداری و ارتقای بهروری کل عوامل تولید است.
کد خبر: ۱۲۰۷۶
تیتر 20 - مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران طی نشستی با صنعتگران در جهت حل مشکلات آنان و همچنین زیرساختهای شهرکها، تصمیماتی اتخاذ و از وعده های انتخاباتی برخی کاندیداها انتقاد و عنوان کرد: تولید و اشتغال مستلزم سرمایه گذاری و تلاش دلسوزانه و اصلاح قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی و نظام بانکداری و ارتقای بهروری کل عوامل تولید می باشد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با حضور در شهرستان‌هاي ري و پاكدشت، از سه شهرک صنعتی خاوران، خوارزمی و شنزار در جنوب شرق استان تهران بازدید کرد.

علی یزدانی ضمن بازدید از اراضي و مجتمع‌های كارگاهي شهرک صنعتی خاوران و چند مجتمع صنفي كارگاهي اين منطقه، در شهرک صنعتی خوارزمی نيز حاضر شد و در جریان اقدامات صورت گرفته و مسائل و مشكلات صاحبان صنايع این شهرک قرار گرفت.

مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران همچنین از شهرک صنعتی شن زار که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود بازدید کرد و در جريان آخرين فنآوري‌هاي به‌كار رفته در شهرك سازي اين شهرك غيردولتي قرار گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از شهرک صنعتی خاوران با اشاره به تصویب احداث این شهرک در روزهای پایانی دولت اصلاحات اظهارکرد: این‌که طی 12 سال گذشته چه پیشرفتی در این شهرک حاصل شده است، باید مورد بررسی قرار گیرد. 

یزدانی با انتقاد از بلاتکلیفی در تملک اراضی این شهرک صنعتي، مدیریت فعلی را وارث یک وضعیت آشفته از دوره گذشته عنوان کرد و گفت: کسانی که این وضعیت را برای مدیران فعلی درست کرده‌اند، اکنون کنار نشسته و منتقد دولت هم شده‌اند.

وی با تأکید بر لزوم رسیدگی به مشکلات اين شهرک به ‌صورت میدانی افزود: کمیته حقوقي شرکت شهرک‌های صنعتی تهران موظف است با برگزاری جلسات روزانه و استقرار میدانی در محل، ظرف مدت 3 ماه تکلیف تملک اراضی این شهرک را مشخص کند.

مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران در ادامه ضمن بازدید از شهرک صنعتی خوارزمی در نشست مشترک با صاحبان صنايع و اعضای هیأت مدیره شرکت خدماتی این شهرک، در جریان اقدامات صورت گرفته و مسائل و مشكلات اين شهرك قرار گرفت.

يزداني با اشاره به مشکلات صنعتگران در زمینه قانون کار اظهار کرد: به‌عنوان یک عضو شورای عالی کار می‌گویم که دغدغه تولیدکنندگان در زمینه قانون کار، دغدغه مسئولان کشور است.

وی افزود: در مورد قوانین مربوط به تولید، هر کشوری ضوابط خاص خود را دارد. به عنوان مثال، زمانی که ما تعرفه واردات فولاد را افزایش دادیم، کشور چین به افزایش مشوق‌های خود به صادرکنندگان اقدام کرد. 

بر همین اساس، انتظار این است که قانون کار نیز با توجه به شرایط و ضوابط اقتصادی کشور اصلاح شود.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تلاش‌های انجام شده در زمینه اصلاح قانون کار گفت: اصلاح این قانون در کمیسیون اجتماعی دولت جمع‌بندی شد، اما به دلیل ملاحظات نمایندگان کارگری، رسیدگی‌ها فعلاً متوقف شده است.

یزدانی با تأکید بر لزوم اصلاح چند ماده از قانون کار اضافه کرد: در بخش تأمین اجتماعی و مالیات بر ارزش افزوده نیز معتقدم که مالیات بر ارزش افزوده را نباید تولیدکننده پرداخت کند تا  از طرفی معضل دلالی و سوداگری برطرف شود و از طرف دیگر تولیدکننده هم ضرر نکند.وی با اشاره به اين‌كه اصلاح این مشکلات در دستور كار دولت قرار دارد، به تولیدکنندگان پیشنهاد کرد تا در کمیسیون‌های مختلف مجلس شوراي اسلامي نيز مسائل خود را برای پیگیری بهتر مطرح کنند.

یزدانی در خصوص ایجاد اشتغال پایدار گفت: اشتغال بدون سرمایه‌گذاری خارجی، تحول در نظام بانکی، اصلاح قوانین مالياتي و تأمين اجتماعي و ارتقاء بهره‌وري كل عوامل توليد امکان‌پذیر نیست. بنابراين اگر شغل پایدار مي‌خواهیم، باید برای هر شغل بین 200 تا 400 میلیون تومان سرمایه‌گذاری انجام شود.

وی افزود: اشتغالزایی با اجاره معابر عمومی و استفاده از پارک بان ایجاد نمی‌شود؛ چرا که همین خدمات را می‌توانیم به‌جای این‌که به‌خاطر حق پارک در خیابان‌ها از مردم بگیریم و فردی را هم به این کار مشغول کنیم، به شکل الکترونیکی انجام دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ساختمان‌هاي اداري و تجاري راكد در سطح شهرك‌هاي صنعتي تهران گفت: در گذشته مجتمع‌های اداری و تجاری مختلفی در شهرک‌هاي صنعتي استان تهران نظير شهرك صنعتي خوارزمي احداث شده که فاقد بهره‌وری اقتصادی برای مردم است. 

يزداني با تأکید بر لزوم ساماندهی این ساختمان‌ها اضافه كرد: در مراکز خدمات فنآوری و کسب و کار، دفاتر کار را به مدت یک سال به‌صورت رايگان تحویل جوانان می‌دهیم تا بتوانند بازار پیدا کنند و از سال دوم 50 درصد اجاره دریافت می‌کنیم؛ كه با الگو قرار دادن این مدل از واگذاری می‌توانیم  این مراکز را احیاء کنیم.وي خاطرنشان كرد: مجموعه‌هایی که در گذشته ایجاد شده را باید با حداقل قیمت به پیمانکار مناسب واگذار کنیم تا شهرک احیاء شود.

مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران با انتقاد از نحوه تسهیلات دهی نظام بانکی کشور گفت: متأسفانه بانک‌هایی که سودهای بالا می‌دهند و در شهرها به خرید زمین اقدام می‌کنند، زمانی که به تولیدکننده می‌رسند، حاضر نیستند در شهرک‌های صنعتی یک دستگاه خودپرداز احداث کنند.

يزداني با اشاره به وضعیت زمین‌های راكد شهرک صنعتی خوارزمی اظهار کرد: برخی از اراضی توسط شرکت‌های بزرگ خریداری شده اما ساخته نشده است که برای حل این مشکل باید زمین‌های راکد توسط کمیته حقوقی و واگذاری شركت شهرک‌هاي صنعتي تعیین تکلیف شود.

وی با بيان این‌که درمانگاه شهرک خوارزمي آماده بهره‌برداری است، تصريح كرد: باید از مراكز ارائه خدمات درمانی یا دانشجویان و گروه‌هایی که خدمات طب کار انجام می‌دهند برای فعالیت در این مراکز دعوت شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت يادآور شد: اگر به دنبال اشتغالزایی هستیم، باید زیرساخت‌ها را تسهیل کنیم. بر همین اساس لازم است حق مرغوبیت این شهرک از روی قیمت زمین حذف شده و میزان پیش پرداخت خرید زمین کاهش پیدا کند.

يزداني در ادامه تأکید کرد: در واگذاری اراضی شهرک باید متناسب با شرایط سرمایه‌گذاری که قصد اشتغالزایی و تولید دارد، عمل شود.گفتني است، در جريان سفر معاون وزير صنعت، معدن و تجارت به شهرستان‌هاي ري و پاكدشت، تصميمات لازم به منظور حل مشكلات صنعتگران و ارتقاء زيرساخت‌هاي شهرک‌هاي صنعتی جنوب شرق استان تهران اتخاذ شد. /خبرانلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز