پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۱
آخرین تکنولوژی «خانه های هوشمند» در نمایشگاه لاس وگاس

تیتر20 - در نمایشگاه بین المللی کالاهای الکترونیک در لاس وگاس همه جا صحبت از اتصال به شبکه است. عبارتی که بیش از همه به گوش می خورد «اینترنت اشیا» است. اما این عبارت به چه معناست؟

به گزارش یورونیوز،لیندزی تورنتاین از مجله اینترنتی “سی نت” می گوید: «وقتی می گوییم “اینترنت اشیا” اغلب منظورمان راههایی است که برای برقراری کنش بین، مثلا ترموستات خانه با خودروی شما نیاز است. در این نمایشگاه از این چیزها خیلی می بینیم، خانه هایی که به شبکه متصل هستند، ارتباط بین خانه و خودرو یا گاراژ یا آب افشان باغچه از طریق اینترنت. “اینترنت اشیا” از دید مصرف کننده چنین چیزی است.»

سازندگان وسایل الکترونیک هر چه بیشتر ابزارهایی را تبلیغ می کنند که تصور «خانه های هوشمند» را القا می کند، خانه هایی که درهایشان به شکل خودکار باز می شوند یا با باز کردن در، چراغها و وسایل گرماساز به کار می افتند، یا آشپزخانه های دارند که در آینده، همه چیز در آنها با اینترنت انجام می شود.

شرکتهای سازنده امیدوارند، این ابزار جای خود را در بازار مصرف باز کنند و مصرف کنندگان برای استفاده از آنها هزینه کنند.

در نمایشگاه امسال تعدای نرم افزار هم نمایش داده می شود، از جمله نرم افزاری برای کسانی که مرتب کلیدهایشان را گم می کنید. این افراد با نصب اپلیکیشنی بر روی تلفن هوشمند بلافاصله می فهمند، کلید را کجا گذاشته اند.

چاپگرهای سه بعدی هم در نمایشگاه امسال توجه زیادی به خود جلب کرده اند. شرکت سیستم های سه بعدی آخرین مدل چاپگر خود به نام “کیوب پرو” را به نمایش گذاشته است. این چاپگر می تواند به هر رنگی از طیف رنگهای مختلف، ابزار بسازد.

اسکات استاین برگ از سایت اینترنتی “تکساوی” می گوید: «پارسال،چاپ سه بعدی هنوز در مراحل اولیه بود و کاربردهای محدودی داشت. اما اکنون وارد فضای ابزارهایی شده که شما هر روز به کار می برید. می توانید هر وسیله ای را که در خانه به کار می برید، با چاپگر سه بعدی بسازید. دیگر کاربرد این چاپگر به اشیای کمیاب یا اشیایی که برای فناوریهای پیچیده به آنها نیاز است، محدود نمی شود.»

در نمایشگاه کالاهای الکترونیک در لاس وگاس، اشیای فراوانی دیده می شوند که با چاپگرهای سه بعدی ساخته شده اند. به نظر می رسد پایانی برای کاربردهای مختلف چاپگرهای سه بعدی وجود ندارد.

ارسال نظرات
موضوعات روز