جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
«مرد شماره یک صنعت بستنی ایرانی» که زمانی در خیابان های تهران و به کمک یک چرخ دستی با فروش بستنی امرار معاش می کرد، یکی از داستان های شیرین موفقیت در شهر کم جمعیت برندهای ایرانی است که توانسته است در قاموس یک برند ملی خودنمایی کند.
کد خبر: ۱۲۴۹۸
بستنی میهن

تیتر20 - درباره داستان های مربوط به خلاقیت، کارآفرینی و میلیاردر شدن ها، تلاش های شگفت در مسیر موفقیت و پیروزی داستان های زیادی شنیده ایم که بخش عمده ای از آن ها مربوط به کارآفرینان خارج از کشور است.
دلیل کمبود اطلاعاتی از این دست در باره چهره های اقتصادی ایرانی، شاید به روحیه محافظه کارانه ایرانی ها بازگردد که علاقه ای به انتشار اطلاعات شخصی، شغلی، خانوادگی و فردی ندارند، که البته استثناهای محدودی هم در این زمینه وجود دارد. 
یکی از داستان های عجیب خلاقیت و طی کردن مراحل ترقی، مربوط به ایوب پایداری است. مدیر عامل فعلی مجموعه تولیدی میهن که یکی از پرتعداد ترین محصولاتش در حوزه بستنی هاست. 
ایوب پایداری که هم اکنون یکی از بزرگترین کارخانه های تولید بستنی در ایران را مدیریت می کند و محصولات این برند به تعدادی از کشورهای خارجی هم صادر می شود، زمانی یک نوجوان بستنی فروش در خیابان های تهران بود که از این طریق امرار معاش می کرد. 
هسته اولیه شرکت فرآورده های لبنی میهن در سال 1355 توسط برادران پایداری در اسلامشهر در جنوب تهران شکل گرفت. 
اولین تولیدات شرکت میهن کاملا دستی، محدود و در مقیاس کوچک بود، اما دیری نپایید که این مجموعه تولیدی روند رشد را در پیش گرفت تا جایی که اکنون در جاده تهران- ساوه مساحتی بالغ بر 350 هزار متر مربع در اختیار کارخانه های این برند است و تقریبا 65 درصد سهم بازار بستنی در ایران از آن میهن است.
البته این برند محصولات لبنی دیگری چون شیر، خامه، کره و پنیر را هم به فهرست تولیداتش اضافه کرده، اما باز هم بستنی هایش هستند که نام میهن را در تمام این سال ها بر زبان ایرانی ها جاری کرده اند.
در حال حاضر  بیش از 9 هزار و 200 نیروی انسانی در بخش های مختلف این شرکت مشغول به کار هستند و  دو سایت تولیدی میهن در اسلامشهر و فلاحت فعال است. 
میهن سهمی در صادرات خاورمیانه و کشورهای همسایه هم از آن خود کرده و پای محصولاتش به عراق، کویت و جمهوری آذربایجان رسیده است. 
البته گفته می شود که اگر مجموعه میهن چند سال پیش دچار انشعاب نمی شد و بردران پایداری از هم جدا نمی شدند، سهم این مجموعه از بازار هم اکنون به 90 درصد رسیده بود. 
«مرد شماره یک صنعت بستنی ایرانی» که زمانی در خیابان های تهران و به کمک یک چرخ دستی با فروش بستنی امرار معاش می کرد، یکی از داستان های شیرین موفقیت در شهر کم جمعیت برندهای ایرانی است که توانسته است در قاموس یک برند ملی خودنمایی کند. 

ارسال نظرات
موضوعات روز