يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
در حالی که متوسط قیمت گوشت گوسفندی در تهران به حدود 44 هزار تومان در هر کیلو رسیده است ، دولت توزیع گسترده گوشت وارداتی 31 هزار و 500 تومانی را در دستور کار قرار داد.
کد خبر: ۱۲۷۶۱
در حالی که متوسط قیمت گوشت گوسفندی در تهران به حدود 44 هزار تومان در هر کیلو رسیده است ، دولت توزیع گسترده گوشت وارداتی 31 هزار و 500 تومانی را در دستور کار قرار داد.

تیتر 20 -  آخرین اقدامات صورت گرفته برای کنترل قیمت گوشت در ماه مبارک رمضان بر توزیع گوشت وارداتی در فروشگاه های زنجیره ای و همچنین مبادی عرضه متمرکز شده است . توزیع گوشت گرم و یخ زده وارداتی با هدف تنظیم بازار مدتهاست در دستور کار قرار دارد اما با این حال به گفته رییس اتحادیه گوشت گوسفندی از روز گذشته توزیع گوشت گرم وارداتی در دستور کار قرار گرفت و پیش بینی می شود با توزیع گوشت گرم وارداتی قیمت ها به زودی شکسته خواهد شد .وی تاکید کرد دولت تنظیم این بازار را در دستور قرار داده است. 

 قیمت گوشت در آخرین ماه های سال گذشته رو به افزایش گذاشت و تدابیری جدی نظیر توزیع گوشت 31 هزار و 500 تومانی و همچنین تسهیل شرایط واردات و ... در دستور کار قرار گرفت اما گره خوردن فصل های پرتقاضا با یکدیگر و آغاز ماه مبارک رمضان در بهار خود در افزایش قیمت گوشت بی تاثیر نبوده است. قیمت گوشت وارداتی یخ زده نیز در مراکز عرضه 22 هزار تومان اعلام شده است .

 در حال حاضر متوسط قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی در بازار برابر با 44 هزار تومان و قیمت هر کیلو گوشت گوساله در حدود 38 هزار تومان بوده است.

دی ماه سال گذشته، وقتی بازار گوشت با رشد قابل توجه قیمت ها روبرو شد ، برخی فعالان این بازار خواستار اقدام دولت برای ممانعت از خروج قانونی و غیر قانونی دام زنده از ایران شدند اما تداوم این وضعیت در بازار دلایل دیگری را نیز در این حوزه مطرح کرد.  

ورود سرمایه‌های سرگردان به بازار گوشت

برخی خبرها از ورود سرمایه های سرگردان به بازار گوشت خبر می دهد. علی اصغر ملکی، رییس اتحادیه عرضه کنندگان گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرآنلاین با تاکید این خبر گفت: سرمایه های سرگردانی وارد این حوزه شده است و سبب شده بازار با چالشی بیش از میزان طبیعی خود روبرو شود.

وی هر چند توضیحاتی دقیق تر در این حوزه نداد اما برخی از فعالان بازار در این زمینه اعلام کردند که کاهش سودهای نامتعارف در برخی بازارها، سبب شد برخی سودجویان ورود به بازار اقلام مصرفی و استراتژیک مردم را در دستور کار قرار دهند. به این ترتیب بازار گوشت یکی از بازارهایی بود که با ورود سرمایه های سرگردان موقعیتی تازه را پشت سر گذاشت.

از سوی دیگر بارش های مناسبی که در سال گذشته رخ داد نیز در عدم تناسب عرضه با تقاضا بی تاثیر نبود . بارش های مناسب، بهبود وضعیت مراتع را در پی داشت و همین امر سبب شد بسیاری از دامداران تاخیر در عرضه دام به بازار به منظور افزایش وزن گیری را در دستور کار قرار دادند.

به نظر می رسد با آغاز توزیع گوشت گرم وارداتی از روز گذشته به نظر می رسد قیمت گوشت در سراشیبی قیمت قرار گرفته و موقعیت در این حوزه تغییر کند./خبرآنلاین
برچسب ها: گوشت بازار تهران
ارسال نظرات
موضوعات روز