دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
مواد حیوانی از این خودرو حذف شد!

تیتر20 - یکی از داغ ترین موضوعات بحث در اتاق سهامداران تسلا در این روزها استفاده از مواد غیر حیوانی در طراحی داخلی خودروها بود. خیلی از سهامداران خواهان این بودند که تسلا خودروهای خود را با موادی که از حیوانات گرفته نشده‌اند نیز برای تحویل به مشتریان آماده کند. الون ماسک مدیر عامل تسلا قبلا درباره‌ این موضوع شنیده‌ بود و قول داده‌ بود به آن رسیدگی کند.
خیلی از سهامداران نیز اعلام کردند که برخی از رقبای تسلا سال‌هاست که از مواد مصنوعی استفاده می‌کنند.

ما تصمیم گرفتیم با خودروسازان مختلف تماس بگیریم و به صحت این موضوع پی ببریم. همچنین تصمیم گرفتیم ببینیم که آیا تسلا مدل‌هایی دارد که در آن ها از چرم استفاده نشده باشد یا نه.

مشتریانی که به دنبال استفاده از خودروهایی هستند که در آنها از مواد حیوانی استفاده نشده‌ باشد، می‌توانند از مدل اس تسلا استفاده کنند. در روکش صندلی‌های این مدل، از چرم استفاده نشده‎است ولی ظاهری شبیه به چرم دارد.
ولی کوبی بروکلین سخنگوی تسلا به ما گفت: در مدل اس، جنس فرمان از چرم است ولی تسلا می‎تواند برای مشتریانی که دوست ندارند حتی فرمان ماشین‌شان از چرم باشد فرمانی از جنس دیگر را جایگزین کند.
پس، آنها که نمی‌خواهند خودرویی داشته باشند که برای ساختش از پوست و چرم حیوانات استفاده شده، می‌توانند از تسلا استفاده کنند ولی باید آن را با فرمان جدید سفارش دهند.
این موضوع در بازار خودروهای لوکس کمی پیچیده است. استفاده نکردن از فرمان چرم باعث می‌شود بعضی از خودروسازان نتوانند آنگونه که می‌خواهند طراحی داخلی خودروهایشان را لوکس کنند.
شاید این موضوع به نظر پیش پا افتاده بیاید ولی در خودروهای جدید مخصوصا خودروهای لوکس که فرمان پیچیده‌ای دارند و در آنها از قسمت‌های الکترونیکی زیادی استفاده شده‌است، جایگزین کردن یک فرمان از جنس گیاهی کار ساده‌ای نیست.
این هم پاسخی که ما از خودروسازان مختلف درباره خودروهای بدون چرم و استفاده از الیاف گیاهی شنیدیم.
لکسوس: در حال حاضر لکسوس اینچنین خودرویی ندارد.

آئودی: آئودی الویتی برای استفاده از مواد دوستدار محیط زیست دارد، بنابراین از الیاف گیاهی استفاده نمی‌کند.
جگوار لندروور: در حال حاضر در ساخت تمام محصولات ما از چرم مرغوب استفاده می‌شود.
آکورا: در مدل ای ال اکس ما برای روکش صندلی‌ها از چرم مصنوعی استفاده کردیم با این حال جنس فرمان چرم است.
بی ام و: کمپانی ما در حال حاضر آپشن بدون چرمی به نام سنساتک دارد که در آن از مواد بازیافتی و پنبه استفاده شده‌است. رنگ این الیاف نیز از مواد گیاهی تولید می‌شود. این آپشن برای مدل‌های سری 2،3،4،5و اکس 1، اکس 3، اکس 5، زد 4 و آی 3 قابل سفارش است.
اینفینیتی: در مدل‌های کیو 50 و کیو 70 آپشن صندلی‌های غیر چرمی وجود دارد با این حال جنس فرمان از چرم است.
مرسدس بنز: در برخی از مدل‌ها از صندلی‌های غیر چرم استفاده شده‌است.
برای اطلاعات بیشتر باز با مرسدس بنز تماس گرفتیم اما پاسخی دریافت نشد.
پورشه نیز هیچ پاسخی به سوال ما نداد.

شاید برای خودروسازان بزرگ تغییر رویه‌ طراحی داخلی کار دشواری باشد، ولی کاری که تسلا انجام داد باعث می‌شود مشتریان سلیقه‌های مختلف به این برند جذب شوند و به احتمال زیاد از این پس مدل‌های دیگر تسلا نیز، با آپشن بدون چرم وارد بازار خواهند شد.

مترجم: احسان دوستی

ارسال نظرات
موضوعات روز
پرسش