شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹

تیتر20 - در آستانه پایان مذاکرات هسته‌ای، علاوه بر افزایش حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، نوسان قیمت‌ها نیز بیشتر از گذشته شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، تنها سه روز به پايان مذاکرات هسته‌ای در وین باقی مانده و بازارهای سکه نقدی و آتی و نرخ ارز تحت تاثیر نوسانات بیشتری قرار گرفته‌اند.

برخی فعالان بازار طلا بر اين باورند كه انتشار اخبارهای مربوط به آخرین دور گفتگوهای ایران و ۵+۱ تاثیر بسزایی بر نوسان و صعود ارزش دلار و سكه در روز شنبه داشته است، چرا از روز گذشته مذاکرات شکل جدی تری به خود گرفته و با پیوستن ظریف و کری به گفتگوها، رسانه ها هم جدی تر اخبار مربوط به مذاکرات ایران را پی می‌گیرند.

به این ترتیب سکه نقدی طلا در مبادلات دیروز با نوسان قیمتی مواجه شد و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار باکاهش یک هزار تومانی به قیمت ۹۰۹ هزار تومان و هر قطعه سکه طرح قدیم نیز با همین مقدار کاهش به قیمت ۹۰۷ هزار تومان معامله شد. این در شرایطی است که نیم‌سکه نیز در این بازار داخلی با قیمت ۴۶۰ هزار تومان افزایش یک هزار تومانی را در این روز تجربه کرد. از طرفی بهای ربع سکه نیز با افزایش سه هزار تومانی با قیمت ۲۵۸ و سکه یک گرمی با همان نرخ 170 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

همچنین در معاملات آتی سکه بورس کالای ایران نیز سکه سررسید تیرماه با قیمت ۹۰۶ هزار تومان معامله شد که 08/0 درصد رشد نرخ را نسبت به پنج شنبه تجربه کرد. سکه تحویل شهریور‌ نیز با قیمت ۹۱۳ هزار تومان معامله شد که افزایش 07/0 درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت ۹۲۳ هزار تومان معامله شد که افت 21/0 درصدی داشت و در آخر نیز سکه تحویل دی با قیمت ۹۴۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت که با کاهش قیمت همراه شد و افت 29/۰ درصدی را در معاملات روز شنبه به ثبت رساند.

از طرفی در این روز به دلیل نوسانات قیمتی بین پارامترهای تاثیر گذار بر روند بازار و هیجانی بودن مبادلات، حجم قراردادهای آتی نسبت پنج شنبه اخیر افزایش یافت، به طوری که طی معاملات روز پنجشنبه حجم معاملات دو هزار و 734 قرارداد بود که در روز شنبه این هفته به سه هزار و 231 قرارداد رسید.

ارسال نظرات
موضوعات روز