جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

تیتر20 - پس از اختلالات در شبکه وایبر به نظر می رسد نوبت به تلگرام رسیده است اما همچنان دلیل روشنی برای این اختلالات از طرف مسوولان وجود ندارد.
به گزارش اقتصادنیوز، پس از اختلال‌های ایجاد شده در دسترسی به وایبر خیل عظیمی از کاربران پیام‌رسان‌های موبایلی به سمت تلگرام مهاجرت کردند اما چند روزی است این شبکه اجتماعی هم دچار اختلال شده است. بطوریکه شنیده شده برخی کاربران با فیلترشکن دسترسی به تلگرام را دارند.

تلگرام از جمله اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در فضای مجازی است که به دلیل ویژگی و قابلیت‌های برتر از جمله سرعت، امنیت، فضای ذخیره‌سازی و تنوع در پلتفرم‌ها و باز بودن متن با استقبال زیاد کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است به گونه‌ای که به ویژه در ماه‌های اخیر خیل عظیمی از کاربران از سایر پیام‌رسان‌ها از جمله وایبر به سوی این برنامه کوچ کردند.

تلگرام یک پروژه متن‌ باز است که خیلی زود توانست به یکی از اپلیکیشن‌های محبوب کاربران تبدیل شود و این محبوبیت به حدی رسیده که تلگرام در وبلاگش اعلام کرد که بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد و روزانه بیش از یک میلیارد پیام در سرورهایش تبادل می‌شود.

درحال حاضر دسترسی به این اپلیکیشن پیام‌رسان موبایلی مسدود نشده است اما برخی کاربران در زمان استفاده از آن با اختلالاتی مواجه هستند و پیام ها با کندی ارسال می‌شود و تاکنون دلیل روشنی برای آن اعلام نشده است.

گفتنی است، آخرین اخبار حاکی از این است که برخی از کاربران همچنان در دسترسی به نرم افزار تلگرام مشکلی ندارند و گویا هنوز تمام شرکت های ارایه دهنده اینترنت این شبکه اجتماعی را فیلتر نکرده اند.

به نظر می‌رسد با توجه به اختلالی که در وایبر ایجاد شده بود و حالا نوبت به تلگرام رسیده است اما همچنان دلیل روشنی برای این اختلالات از طرف مسوولان وجود ندارد.

در این راستا با فراگیر شدن شایعه‌پراکنی‌های فیلترشدن تلگرام که در روز گذشته به اوج رسید اما سخنگوی وزارت ارتباطات رسما این موضوع را تکذیب کرد و گفت: کاربران به شایعاتی که در گروه‌های اجتماعی مطرح می‌شود توجه نکنند برای اینکه این سخنان واقعیت ندارد.

در همین حال به نظر می‌رسد انتشار استیکرهای غیراخلاقی از سوی برخی از کاربران موجب بروز چنین اختلالاتی دراین اپلیکیشن شده باشد چراکه چندی پیش موضع‌گیری صریح محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز در پی داشت و اعلام کرد با شبکه‌هایی که از محتوا یا استیکرهایی در قالب توهین به مقامات کشور استفاده کرده یا نسبت به ترویج مسائل غیراخلاقی مبادرت می‌کنند، براساس قانون محدودیت اعمال می‌کنیم.

وی افزوده بود: سیاست ما برخورد با عواملی است که مسایل امنیتی کشور را نشانه گرفته باشند و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، نظارت کاملی بر تمام شبکه‌های اجتماعی دارد و علاوه بر این سازمان، دستگاه‌های مرتبط دیگر نیز محتویات این شبکه‌ها را از نظر امنیتی رصد می‌کنند.

از همین رو به نظر می‌رسد باتوجه به سیاست وزارت ارتباطات مبنی بر اجرای فیلترینگ هوشمند و عدم محدودسازی شبکه‌های اجتماعی که طبق مقررات کشور عمل می‌کنند، ایجاد اختلالات هدفمند شده و با سیاست‌گذاری متقن امری بدیهی به شمار می‌رود.

ارسال نظرات
موضوعات روز