جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
سرمربی تیم استقلال از احتمال تعلیق فدراسیون فوتبال درصورت شکایت باشگاه استقلال در موضوع محرومیت بازیکنان این تیم به فیفا خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۸۶
سرمربی تیم استقلال از احتمال تعلیق فدراسیون فوتبال درصورت شکایت باشگاه استقلال در موضوع محرومیت بازیکنان این تیم به فیفا خبر داد.

تیتر20- منصوریان سرمربی تیم فوتبال استقلال و محمد رضا ساکت مدیر تیم های ملی دیشب در برنامه 90 توضیحاتی در مورد محرومیت بازیکنان استقلال دادند.

ساکت اعتقاد داشت طبق ماده 83 آیین نامه انضباطی استقلالی ها موظف بودند بازیکنانشان را در اختیار تیم امید قرار بدهند و حتی قول چنین کاری را هم به فدراسیون داده بودند. وی گفت: غیبت بازیکنان استقلال ظلم بزرگی در حق تیم امید بود.


محمدرضا ساکت درباره محرومیت بازیکنان استقلال بیان کرد: دهم تیر حسن‌زاده اعلام کرد بر اساس ماده 83 آئین نامه کمیته انضباطی تمام باشگاه‌ها موظفند بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند. هرچند رقابت های قرقیزستان فیفا دی نبود اما زمانی که AFC طبق ماده 83 جزء بازی های ملی محسوب می شود. قانون محرومیت باشگاه ها درصورت همراهی نکردن آن ها با تیم ملی در آبان 92 در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال تصویب و از فصل 94-93 به اجرا درآمد.


او ادامه داد: کمیته انضباطی سازمان یافته است و براساس مقررات کار می کند. رئیس این کمیته به دلیل مشکلات پیروانی در اردوهای تیم ملی امید روز 10 تیر اعلام کرد تمام بازیکنان باید در این تیم حضور یابند. افتخاری سه بار به دفتر ریاست فدراسیون آمد و قرار شد سه بازیکن استقلال از اردوی این تیم در ارمنستان به اردوی تیم ملی امید بروند. مکاتباتی هم برای این موضوع انجام شد اما باشگاه استقلال باردیگر نامه ای را ارسال و در آن اعلام کرد، 2 بازیکن را به قرقیزستان ببرید و 2 بازیکن دیگر را نبرید.

ساکت با اشاره به لزوم حضور بازیکنان دعوت شده به تیم امید در اردو تصریح کرد: برهمین اساس یک نفر از باشگاه استقلال برای انجام هماهنگی های لازم به قرقیزستان رفت و تمام ابعاد پیش‌بینی شده بود.
سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال ادامه داد: هیچ یک از مسئولان فدراسیون در رای کمیته انضباطی تاثیرگذار نبودند و اعضای این کمیته بر اساس مستندات خود رای دادند. اتهام زدن به افراد مختلف، کم لطفی است و همه ما از اینکه چنین اتفاقی رخ داده، ناراحت هستیم. علیرضا منصوریان طبق صحبت‌های پندار توفیقی مبنی بر مصوب نشدن قانون چنین بحث هایی را مطرح می کند اما آئین نامه کمیته انضباطی دهم آبان 92 تائید و یک سال بعد لازم الاجرا شد. تمام هماهنگی های لازم برای اعزام بازیکنان استقلال انجام گرفت و اگر ناهماهنگی بین ارکان باشگاه استقلال رقم خورده نمی توانیم از کنار آن بگذریم. کمیته انضباطی هم روی این موضوع دست گذاشته است.

مدیر تیم‌های ملی در واکنش به اظهارات منصوریان گفت: متاسفم که یکدیگر را به دروغ متهم می‌کنیم. من یک کلمه بی ادبی نسبت به شما نداشتم. تمام برنامه فدراسیون با باشگاه استقلال هماهنگ بود و زمانی که مسئله خروج مجید حسینی حل شد، برای او بلیت گرفتند.

در طرف مقابل منصوریان معتقد بود استقلالی ها نه تنها قولی به فدراسیون ندادند، بلکه هیچ کار غیرقانونی انجام نداده اند و چون مسابقات در روز های مخصوص فیفا انجام نشده، این حق برای آنها محفوظ بوده که بازیکنان را در صورت لزوم در تیم خود نگه دارند.


در ادامه منصوریان تهدید کرد چنانچه بابت اتفاقات اخیر و محرومیت بازیکنان تیمش به فیفا شکایت کند و این نهاد را از وجود قانونی مغایر با قانون های آن در فدراسیون ایران مطلع کند، فدراسیون فوتبال ایران تعلیق و دیدار استقلال و صنعت نفت تکرار خواهد شد.


علیرضا منصوریان در برنامه 90 در پاسخ به اظهارات محمدرضا ساکت مبنی بر قانونی بودن محرومیت بازیکنان استقلال بیان کرد: این محرومیت غیر قانونی بوده و برای تکجیه نیاز نیست با کلمات بازی شود و قوانین را به شکلی دلخواه تفسیر کرد.

او ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در این زمینه وجود داشته، کمیته انضباطی فیفا طرحی را تصویب کرد مبنی بر اینکه باشگاه ها می توانند بازیکنان گران قیمتشان را در اختیار تیم های ملی پایه قرار ندهند. تیم های ملی بزرگسالان هم حق دارند در فاصله 72 ساعت پیش از شروع بازی های رسمی بازیکنان را در اختیار گیرند. این زمان برای مسابقات یورو، جام جهانی و جام ملتهای آسیا 15 روز است. در این میان در صورت تعامل فدراسیون با باشگاه‌ها مشخص می شود بازیکنان تیم زیر 23 در کدام تیم بازی کند.

منصوریان افزود: برهمین اساس مسی، رشفورد و امباپه نتوانستند برای تیم های پایه بازی کنند. بندی که ساکت از آن صحبت می کند به تصویب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نرسیده است. چهار سال پیش درخواست کردم به دلیل مسابقات تیم امید بود لیگ برتر یک هفته به تعویق بیافتد اما این اتفاق رخ نداد. پرسپولیس، استقلال و سایپا بازیکنانشان را به تیم امید ندادند و در این میان تنها نفت به ما بازیکن داد. سایر تیم ها هم تمام بازیکنان مد نظر را ندادند.


سرمربی استقلال گفت: سوال من از ساکت این است که آیا فدراسیون فوتبال باید از قوانین فیفا و AFC تبعیت کند یا خیر؟ مدیرعامل باشگاه استقلال برای تحویل بازیکنان به تیم امید قول 100 درصد نداده است چراکه باید با من هماهنگ کند. روزی که نزد حسن‌زاده رفتیم، این موضوع را گفتم.

او تصریح کرد: بیست و سوم تیرماه جلسه فنی 9 نفره تشکیل دادیم و به ریاست باشگاه استقلال گفتیم به دلیل مشکلات فنی، احتمال برگزاری دیدار دوستانه با پرسپولیس، وضعیت نامشخص منتظری و مصدومیت پادووانی مجبور هستیم تنها آرمین سهرابیان و مهدی قائدی را به تیم ملی امید بدهیم اما مجید حسینی و امید نورافکن را نیاز داریم. کادرفنی تیم امید چهار بازیکن ما را دعوت کرده اما فدراسیون فوتبال تنها برای مجید حسینی بلیت گرفته است. محرومیت بازیکنانم درخواست شخصی ساکت بوده است. در حالی که فقط یک بازیکن را به صورت قطعی می‌خواستید چراکه سه بازیکن را محروم کردید؟ این مسائل را برای کمیته انضباطی تشریح کردیم. مگر استقلال تاکنون با تیم ملی تعامل نکرده است؟ به فدراسیون نامه فرستادیم اما نمی دانم چرا این نامه به کمیته انضباطی نرفته است؟


منصوریان تصریح کرد: همان اندازه که پرچم ایران برای ساکت مقدس است برای من هم قابل احترام است و روی آن نماز می‌خوانم. از بحث پرچم بیرون بیایید و به قوانین احترام بگذارید؛ شما 4 بازیکن دعوت کردید اما برای یک نفر بلیت گرفتید. به ساکت اعلام می کنم برای قدرت‌نمایی در فوتبال آدرس بد تیمی را آمده‌ است. به هواداران استقلال توهین شده است. در تمام رده‌های تیم ملی بودم و امروز هم سه مربی تیم ملی را کنارم دیدم. بنابراین از اهمیت مسابقات تیم ملی با خبر هستم. به جرات بگویید برای قدرت‌نمایی سه بازیکن ما را محروم کردید و به قانونی که وجود ندارد پافشاری می‌کنید.

او درباره احتمال شکایت باشگاه استقلال به فیفا گفت: اگر به فیفا شکایت کنیم که در فدراسیون فوتبال ما بدون توجه به قوانین فوتبال دنیا و دستور العمل 12 روز پیش این نهاد، به صورت جبری قوانین جدیدی وضع کرده اند فدراسیون فوتبال تعلیق و بازی استقلال و صنعت نفت تکرار می شود. منکر بازی زیبای صنعت نفت و ظرافت های فنی این تیم نمی‌شوم اما قانون برعکس تعریف شده است.

منصوریان درمورد تعامل فدراسیون با افتخاری، مدیر عامل باشگاه استقلال برای دادن بازیکنان به تیم ملی امید اظهار داشت: سرمربی تیم باید به لحاظ فنی تشخیص بدهد یک بازیکن بماند یا مدیر باشگاه؟

او درپایان درباره شایعه اهانتش به تماشاگران صنعت نفت گفت: امکان ندارد به هواداران یک تیم توهین کنم. چیزی که لب خوانی کرده اید، درست نیست شاید صدایم بلند شود اما حرف زشت نمی‌زنم./باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظرات
موضوعات روز