شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
آمار و ارقام نشان می‌دهد که مصرف قهوه در آسیا به شدت در حال افزایش است و این نوشیدنی دلچسب توانسته بسیاری از مصرف کنندگان وفادار چای را به خود جذب کند.
کد خبر: ۱۴۹۳۸
قهوه به بازار چای حمله کرد!

تیتر 20 - بازار قهوه در اسیا رو به رشد است و بیشتر مشتریان جدید خودش را هم از سبد رقیب سنتی یعنی چای بر می‌دارد. به عبارت دیگر این مصرف کنندگان چای هستند که به مصرف کنندگان و طرفداران قهوه تبدیل می‌شوند. البته این بخشی از روند رو به رشد مصرف قهوه در جهان است. مصرف قهوه در سال ۲۰۱۶ در حدود ۲٫۷ درصد رشد داشت و در سال ۲۰۱۵ هم مصرف این نوشیدنی با رشد ۲٫۵ روبرو بود. این اعداد در واقع یک روند رو به رشد را نشان می‌دهد.

۵ کشور اول جهان از حیث رشد مصرف قهوه 

اندونزی، هند و ویتنام سه بازار از ۵ بازار بزرگ در حال رشد مصرف قهوه بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ هستند که در آسیا هم قرار دارند. در این سه کشور قهوه به بازار چای حمله کرده است و بر پایه آمارهای موجود از تعداد مصرف کنندگان چای به نفع قهوه کاسته شده است. کشور اندونزی با داشتن ۱۹٫۶درصد رشد، بیشترین رشد مصرف قهوه در جهان را در سال ۲۰۱۶ داشته است. ترکیه با رشد ۱۷٫۵درصد در رتبه بعدی قرار دارد. هند با رشد ۱۵٫۱ در جایگاه سوم است و ویتنام با ۱۴٫۹ و شیلی با ۱۲٫۹در رده‌های بعدی رشد مصرف قهوه در جهان قرار دارند.

شگرد صنعت قهوه برای تصاحب بازار چای در آسیا

بر پایه همین آمار از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ تنوع محصولات قهوه در حدود ۹۵ درصد افزایش یافته است و در همین بازه زمانی تنوع محصولات چای ۵۵ درصد کاهش داشته است. جانی فورسیث، تحلیلگر صنعت نوشیدنی ‌می‌گوید در صنعت قهوه تعداد زیادی از انواع قهوه طراحی وبرای مشتریان سرو شده  که مرز بین قهوه و چای را برداشته است. این صنعت توانسته با این شگرد بر فرهنگ مصرف چای پیروز شود و حتی از آن به نفع خود استفاده کند.

قهوه‌های پرطرفدار در آسیا

اگرچه استفاده از دانه قهوه یکی نوآوری‌های زیادی را در بازار قهوه  جهان به خود اختصاص داده است اما در اسیا همچنان قهوه قوری پرطرفدار‌تر است. استفاده از قهوه آماده (RTD) هم در آسیا رشد عجیب ۲۹ درصدی را در سال ۲۰۱۶ تجربه کرده است. این عدد برای اروپا در سال ۲۰۱۶ تنها ۱۰ درصد بوده است. کافی میکس نیز در آسیا طرفداران زیادی دارد و در حدود ۱۶ درصد از کل قهوه‌های موجود در خرده فروشی در آسیا به این نوع قهوه اختصاص دارد./نوش آنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز