پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
شاید در ظاهر بیدار شدن از خواب صبح زود سخت باشد، اما کسانیکه سحر خیز هستند هم روزی با این مشکل روبرو بوده اند اما توانسته اند با استفاده از عادت های روزانه آن را برای خود تبدیل به یک عادت روتین کنند.
کد خبر: ۱۵۳۸۳
راه حل هایی که کمک می کند سحرخیز شوید!

تیتر 20 - در ادامه به روش هایی اشاره می کنیم که به سحرخیز شدن شما کمک می کند.

۱- پیدا کردن دلیل مناسب

برای زود بیدار شدن به دنبال یک دلیل قانع کننده باشید، سعی کنید از ثبت نام در کلاس ها یا انجام فعالیت هایی که به آن ها علاقه دارید استفاده کنید تا انگیزه بیشتری برای بیدار شدن داشته باشید.

۲- تنظیم ساعت و زمان

اگر همیشه ساعت ۸ بیدار می شدید و حالا می خواهید ساعت ۷ بیدار شوید باید آرام آرام به این ساعت عادت کنید، ابتدا ۱۰ دقیقه زودتر زنگ هشدار را تنظیم کند و با گذشت چند روز ۲۰ دقیقه و نیم ساعت جلوتر بروید.

۳- زود خوابیدن

هر چه زودتر به خواب بروید بدنتان برای زودتر بیدار شدن، آماده تر خواهد شد، بنابراین برنامه خوابتان را به صورتی تنظیم کنید که ۸ ساعت خواب مفید داشته باشید.

۴- نورهای طبیعی

زمانیکه بیدار می شوید پرده ها را کنار بزنید، نور طبیعی خورشید به بدن شما کمک می کند تا ویتامین D بیشتری تولید کرده و سطح هورمون سروتونین را بالاتر ببرد، این هورمون به بهتر شدن حالت روحی شما کمک می کند.

۵- دور گذاشتن ساعت

زمانی که هشدار ساعت را تنظیم کردید، آن را در جایی دور از دسترستان قرار دهید تا مجبور شوید برای خاموش کردن آن از جایتان بلند شوید.

۶- نوشیدن آب

نوشیدن آب بلافاصله بعد از بیدار شدن سطح هوشیاری شما را بیشتر می کند و به سوخت و ساز بیشتر بدن، و آبرسانی بعد از ۸ ساعت خواب و همچنین خوردن صبحانه به میزان کافی کمک می کند.

۷- مرتب کردن تخت

بعد از آنکه بیدار شدید و صورت تان را شسته و یک لیوان آب خوردید، تخت تان را سریعا مرتب کنید تا برای بازگشت به سمت آن تحریک نشوید./چاره چی
ارسال نظرات
موضوعات روز